Valdovo 2101 - 2170 ☺

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2069
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od mceza »

Však taky Priora je nákupní taška k obchoďáku a zpět (pokud se teda zrovna nerozbije). Moc ti výlet závidím :-)
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od valda1971 »

No, ta Priora s 16V motorem je opravdu jaksi souzena jako přibližovadlo po městě a k rodičům - tento rok byla nejdál v Mn.Hradišti :D
zato stařičká 2101 absolvuje delší výlety - po Moravě se včera úspěšně vrátila ze Švýcarska (oba Moskviče taktéž), celkový nájezd 2213km (to má asi Priora za tento rok, 2101 k tomu + 1255km :shock: ) průměrná spotřeba za Švýcarsko - celý dlouhý víkend - 7,65l/100km, a na švýcarský benzín = plná nádž + 20kanystr jsem ujel 765km až do Bíliny - a u cedule mi promrklo hladové oko (to jsem si zkusil na konci Chomutova prudkou brzdou, jestli vůbez funguje - léta jsem jej neviděl :wink:
PS: pro zájemce bude povídání i fotky, ale trochu později :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od mayo456 »

pokiaľ hladové oko preblikne to je v pohode. keď idem po zlej ceste mne to robí od tretiny nádrže. stačí že sa preleje benzín inam než má. až keď svieti to je horšie :D zaujímalo by ma ako na vás reagovali švajčiari lebo... vlastne sovietske auta podnikli inváziu do kapitalistickej krajiny. :D
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od valda1971 »

Mayo456 - o zájmu jsem psal v příspěvcích výše - byl veliký, větší než jsme čekali :D
Hladové oko je kus od kusu, jás i to jednou vyzkoušel - jak začne svítit v podstatě pořád, tak ujedu cca 30km
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kdyz se mi trvale rozne hladove oko u kombalu je to jasny signal k hledani fleku kde to odstavim. Zbyva tak 500 metru jizdy :-) .

Jinak moc pekny vylet, tise zavidim.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od valda1971 »

Tak zde je ucelené povídání a aodkaz na fotky z celé akce ☺Část Divize Žižkov učinila delší výlet do Švýcarska, Slávek + Alenka - Moskvič 2140, Miloš + Jana - Moskvič 427, Valda1971 - Žiguli 2101, tady je k tomu nějaké povídání a odkaz na fotky.

http://valda1971.rajce.idnes.cz/Svycarsko_2014/


Ve středu 28.5.2014 u Valdy a Slávka ve tři ráno budíček, ranní kávička, něco k tomu a ve čtyři vyrazit. Sjeli jsme se u Chomutova a spolu pokračovali do Lokte. Před Loktem měl Slávek smůlu s píchlým pravým předním kolem, ale při té smůle aspoň dobrá věc ta, že jsem mobilem u Miloše hned objednal přípravu jiné rezervy. To já bych byl na tom s Žigulíkem hůř. Chvíli předtím do toho ještě začlo pršet - což mimochodem vydrželo až do poloviny Německa. U Miloše s Janou chvíli pauza, já si snědl objednaný řízek a vyrazilo se směrem Pomezí, zatím po okreskách. Ještě poslední dotankování "do plné" v ČR a poté jsme již po dálnici začli polykat km přes Německo. Čím dál jsme byli od našich hranic, tím více budila naše auta pozornost. Reakce těch, co nás předjížděli jsme viděli jen vyjímečně, ale na zastávkách po parkovištích to bylo jasné. Tak jsme rychlostí 90-110km/h přejeli Německo a uvítala nás po letech celnice - do Švýcarska stále jsou, ale než jsme se rozkoukali, co se bude dít, tak nám mávli volný průjezd a uvítalo nás Švýcarsko. Kousek za hranicí jsme si dali zastávku, podali pár informací, že už jsme v zemi našeho cíle. No a frčeli po dálnici dál, zde již byl zájem o poznání větší (to jsem ještě netušili, co nás bude čekat v obcích a na okreskách) Jelo se nám fajně až do Zurichu, oproti nám několik kilometrová zácpa v opačném směru. Švýcaři měli ve čtvrtek svátek, prodloužili si víken a mizeli sun krok sun z města. No, rysy nám ztvrdly, když jsme "vyjížděli" z Zurichu na druhou stranu. Asi hodinu poskakování a původní řeči, jak jsme to krásně časově zatím stíhali byly neopodstatněné. Zato jsme si o to víc užívali pohledy a zdravení kolemposkakujících. Nejvíc byli asi nadšeni rusové v nějakém sporťáku. Když už jsme si mysleli, že jsme se rozjeli, napojily se další pruhy z jiné strany a opět jsme se jen posouvali. K tomu, že již bylo delší dobu pěkné počasí jsme nakonec byli rádi, že není zas moc vedro. No, vše jednou skončit musí, tak jak se to postupně rozhýbalo se už cesta do města Suhr - naší konečné - začla rapidně krátit, a v 18:15h jsme parkovali na místě.
S chutí vychlazené pivo (tedy aspoň já), večeře, ubytování pro každého zvlášť, no prostě paráda. Po nějakém tom povídání jsme spokojeně s pocitem, jak nám autí bezvadně šlapala až do cíle usnuli....☺
Ve čtvrtek po náležité snídani jsme vyrazili přes kraj Ementalbern po trase Suhr - Zofingen - Langenthal - Burgdorf - Biglen - Wichtrach na náš první PASS Kirch dorf stoupáním na dvojku do výšky 1077m, já už napjatě sledoval teplotu blížící se k červené, ale dopadlo to dobře. Po přestávce pokračování na Riffenmatt - Gurnigel PASS - Rigginsberg - Steffisburg - Schallenberg PASS a následovalo klesání přes Schlangnau do regionu Entlebuch - kantonu Luzern. Přes Entlebuch - Wolhusen - Willisau - Surse - Triengen a přes Muhen do Suhr. No a to už bylo 19:15h, 291km najetých po okresních silničkách bylo také znát. No ale ta únava byla jaksi spokojená, viděli jsme plno mestěček, vesniček a hlavně nádherné krajiny, o Alpách samotných ani nemluvím. Auta šlapala opět na výbornou a tentokrát si užila opravdu řádné pozornosti. Chodci, cyklisté, motoristé se jen usmívali, mávali,zdravili, motorkáři celkem jednotně palec nahoru. Asi vzhledem k místnímu volnu a pěknému počasí jsme potkali na vyjížďce i čtyři místní veterány, samozřejmě ne z východního bloku. Ovšem na střeše jakéhosi autosalonu byl Trabant ! Cestou jsme také myslím 3x zabloudili (jednou dost daleko úzkou cestičkou ke statku v kopcích - i to patřilo nakonec k pěknému zážitku), tak jsme se občas motali - brzdili na nevhodných místech, ale žádné negativní reakce se nekonaly. Spíš opačné, kdy třeba nechali na kruháku projet celou trojici - to jsem nejvíc ocenil já, mimo začátku cesty jedoucí jako poslední - také jsem si na této pozici tradičně nejvíc užíval "ovací".☺
Středa mimo kávy a snídaně započala návštěvou salonu/servisu Renault, kde má náš ubytovatel kamaráda a chtěli tam naše auta vidět. Po uvítání uvnitř salonu začla nejdřív zběžná prohlídka našich veteránků, potom se otevřely kapoty a maníci od aut byli "jasní". U Žigulíka vysvětlení rozdílů mez ním a Fiatem 124, jinak pár kusů se sem také dovezlo (dnes se tu prodává jen teréní Lada Niva), Moskviče neznali vůbec. Ovšem k tomu podotknu, že Miloš cestou s otevřeným okénkem zaslechl v našem stylu - "Hele Moskvič". Jak u toho salonu auta stála směrem k hlavní silnici, kolem hejno lidí, tak jsem sledoval i reakce okolojedoucích se zájmem a úsměvem na tváři. Ke mně ve finále došel chlap, než jsem stačil říci, že německy nerozumím mne slovensky pozdravil, a že to ve Švýcarsku ještě neviděl. Z původní domoviny to samozřejmě zná.
No, po této ukázce jsme vyrazili na další výlet, tentokrát za švýcarskými jezery. Přes Gränichen - Teufenthal - Halwil a Seengen jsme dorazili k prvnímu jezeru a v Meister schWanden dali na břehu v nádherném podniku kávu. Zároveň se pokochali pohledem, počasí nebylo nejlepší, ale ušlo to. Poté jsme přes Hochdorf dojeli do městečka Sempach kde jsme po obhlídce druhého jezera navštívili krásné historické centrum a ochutnali jakési místní pečivo s náplní. Při návratu k autům již začalo poprchat, no a zpáteční cesta přes Sursee - Beromünster - Mosen - Boniswil - Teufenthal a Gränichen probíhala více méně v děšti, chvíli i lijáku. Tento kratší výlet čítal jen 102km a byli jsem i dřív "doma".

Následná sobota - poslední den našeho pobytu - byla trochu rozporná. 3/5 účastníků chtěli navštívit supermarkety,Slávek se chtěl naprosto logicky i věnovat rodině u které jsme bydleli, 1/5 byla na vahách "rizika" a moje 1/5 zvolila verzi sám vyjet za krásami Švýcarska ☺.Slávek mi i nabídnul svou navigaci s místní mapou, mne pomohlo brzké vzbuzení, že jsem si na PC připravil itinerář a prostě jsem vyrazil ☺. Večer předtím nám Martin (místní) něco doporučil, tak jsem se toho v podstatě držel - kvůli vzdálenosti po dálnici na Bern, poté sjezd na historické městi Thun, tam jsem díky Slávkovi (zadání navigace) bezpečně zaparkoval v Park domu - výjezd jsem naštěstí dobře vydedukoval ☺. No, vyšlápnul jsem na hrad, který byl bohužel v velké opravě, slezl dolů do města, mimo všeho prolezl zajímavý dřevěný most/stavědlo a "po čuchu" se obchvatem vrátil na parkoviště. Po vyštudování, jak se odsud dostat (z parkoviště) jsem vyrazil zadní cestou na Thunské jezero, následně na Brienzské jezero - to mne fascinovalo hodně - cesta po ubočí skal, mezi tunely a mostíky, na druhé straně za vodou hned Alpy a nahoře sníh...Prostě krásné scenérie, no užíval jsem si to ☺.Po několika zastávkách jsem se dopracoval k městu a jezeru Lugern. Poté jsem nechtěně projel tunelem místo "okresky" již směrem "domů" - do Suhru. Tak to byl pěkný výlet s nájezdem 275km. A počasí bylo supr ☺.

No, a tím se přiblížila neděle - náš návrat domů. To už jsme uháněli po dálnicích, jen jsme si udělali odbočku do Rheinfall - hrádek a vodopády. Výška vodopádů mne sice zklamala, čekal jsem něco vyššího, ALE bylo to fantastické ! Jsou to vodopády s největším průtokem vody v Evropě a je to znát....☺ Prostě nádherný zážitek ☺

No, dále jsme pokračovali s nějakou zastávkou domů.....

Čistě moje osobní dojmy : Z celkového pobytu - výletů - to prostě nemělo chybu ☺

Když vemu z motoristického hlediska Švýcarsko - obec-silnice-dálnice = 50-80-120 - a je zázrak mít to rychlostní možnost, většinou je to omezené d.značakami, tak nějak nechápu struktruru vozového parku, Jedná se o velmi kvalitní drahé a výkonné vozy, tam neuživené. Co jsem osobně vysledoval, nejběžnější je Audi a VW - ovšem vyší řady, Porsche, Jaguar, Maserati..... naprosto běžná autí, ze Škody tam jsou v menším počtu jen Octavie a Superby - Fabii jsem neviděl (atd.) Na CH značkách jsem si všimnul jednu KIA a jednu novouu Dacii.

Jinak naše autí vzbuzovala pozornost větší, než jsem čekal ☺
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
nuladvojka
Příspěvky: 367
Registrován: úte kvě 10, 2011 13:56
Bydliště: Teplice

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od nuladvojka »

Tak podle toho co sem viděl, tak usuzuji že sis ,,menší'' výlet velmi užil :D ! Mě se nejvíce líbili ty vodopády :wink: .
LADA-1200 combi-1978-po renovaci
LADA-1200 combi-1979-před renovací
LADA-NIVA 21214-2001-leštěnka
LADA-NIVA 21214-2004-v provozu
LADA-NIVA 2329 -2018-leštěnka
LADA KALINA 1119-2008
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Svycari byt majici silne kary ty limity a jejich omezeni dodrzuji? Nebo jsou stejna hovada jako cesi?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od valda1971 »

Koko Loko píše:Svycari byt majici silne kary ty limity a jejich omezeni dodrzuji? Nebo jsou stejna hovada jako cesi?
Všichni to dodržují, včetně motorkářů. Když jsme někde jeli pomaleji, než bylo povolené, tak žádné negativní reakce nebyly :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od ger007 »

tak ja som tam bol sice len raz, teda dve jazdy ale ked som siel v 30ke 30 mimo mesto tak sa somnou moc nesrali a predbiehali ale zalezi kus od kusa :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od Crocodile »

Krásná fotodokumentace, pěkně jsem se večer pokochal fotkama.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od uha2324 »

taky jsem na to vcera koukal asi dve hodiny :-)
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od valda1971 »

Dnes se 2101 zúčastnila veteránské výstavy u příležitosti Casanovských slavností v Duchcově. Oproti Švýcarsku to bylo jen courání o 21 najetých km :D , ale celkově za tento rok přesáhla 3500km :shock: :D
Nejstarší vozidlo bylo Union Dion (nikoliv Dijon) z roku 1909, jednoválec o obsahu 1.028cm - i tam s tím pár metrů najel, bylo to zajímavé sledovat a poslouchat :)
Zde foto :
http://valda1971.rajce.idnes.cz/Casanov ... chcov_2014
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Roman 2105
Příspěvky: 248
Registrován: úte lis 01, 2011 20:16
Bydliště: Děčín

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od Roman 2105 »

Ta 01 pořád někde jezdí a chudák Priora stojí ve vitríně ☺☺☺.
Moskvič 412 , Peugeot 308 , Peugeot 406 , Lada 2107 , Hyundai Atos , Jawa 555
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7223
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

Příspěvek od valda1971 »

Roman 2105 píše:Ta 01 pořád někde jezdí a chudák Priora stojí ve vitríně ☺☺☺.
Ve vytríně je 1:43, ale každopádně je pravda, že ta 1:1 má za tento rok cca 2000km, tak hodně zameškává :D - no, Vodis mi to nařídil - jen ji udržovat a jezdit s 2101 :mrgreen: A to jede příští víkend 01 do známých Příhraz za veterány a je v plánu 1. sraz socialistických vozů v Rakousku :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“