Stránka 21 z 35
Napsal: čtv črc 23, 2009 09:17
od Marek89
Kewint, možno myslel tu mechanicku vrtuľu a povedal ventilátor. Ináč ta mechanicka berie výkon, tak isto ale berie aj alternátor, vodná pumpa.
Napsal: čtv črc 23, 2009 09:25
od Kewint
Marek89, ano taky sem si to myslel
Napsal: čtv črc 23, 2009 10:36
od rosta
el.ventilátor
Napsal: čtv črc 23, 2009 10:36
od Kewint
rosta,
a ta vrtule na 01 ne ?
Napsal: čtv črc 23, 2009 10:45
od peet2101
Čistě z fyzikálního hlediska by měli brat obě zhruba stejně, akorát s tím rozdílem že el. ventilátor nezatěžuje motor když je potřeba výkon (například při akceleraci) ale vezme si jej z baterie, kam se pak energie doplní z alternátoru který motor zatíží se zpožděním. Rozdíl ve spotřebě výkonu by se proto měl rovnat pouze rozdílu strát energie například v ložiskách nebo el. součástkách.
Napsal: čtv črc 23, 2009 12:08
od Roman
A ciste z praktickeho hladiska je rozdiel v tom, ze elektricka vrtula ti berie vykon iba ked to teplota potrebuje a to znamena napr., ze za celu zimu sa ti vobec nemusi roztocit .....
Napsal: čtv črc 23, 2009 12:25
od čmelák
a uplna pravda je ze ci tam mas to alebo to tak je to HOVNO CITIT
Napsal: čtv črc 23, 2009 21:21
od rosta
čmelák píše:a uplna pravda je ze ci tam mas to alebo to tak je to HOVNO CITIT
Napsal: pát črc 24, 2009 07:57
od Saša
Čmelák má pravdu . Pocítit to je jedině když se trhne klíňák při roztočeném motoru , tehdy je nakrátko znát nárust výkonu (než se to uvaří) .
peet2101 píše:Čistě z fyzikálního hlediska by měli brat obě zhruba stejně
Pokud mechanická vrtule nepřekročí otáčky vrtule elektické je příkon zhruba stejný . Výkon mechanicky hnané vrtule je ale mnohonásobně vyší , tím i spotřeba energie . Klidně to může být ve vysokých otáčkách i těch zmiňovaných 5 HP . Elektrická vrtule totiž není schopna motor uchladit při malé rychlosti auta a vysokém výkonu , třeba pří tažení přívěsu do táhlých kopců . Proto se mi zamlouvá řešení P Fiatu který měl elektromechanickou spojku . Dnes by šla použít spojka z kompresoru klimatizace .
Napsal: pát črc 24, 2009 09:10
od čmelák
jeej sasa mi dal zapravdu, dakujem to si cenim
Napsal: pát črc 24, 2009 10:22
od Laďuša
Tak, Čmelák má splněno na celej kvartál
Saša píše:Proto se mi zamlouvá řešení P Fiatu který měl elektromechanickou spojku .
Ovšem pozor, druhé nezměněné vydání 1978 (modrá 2103 s pražskou SPZ na obalu) povinné knihy Ladisty, tzv. Tůma, v přiloženém elektrošématu vyloženě uvádí VAZ 2103 s elektromagnetickou spojkou větráku
Takže oni i trojky to měly, předpokládam, že to byly ňáký míň početný série v dobach, kdy hledali cestu, jak nahradit trvalý točení vrtule
Napsal: pát črc 24, 2009 21:54
od Hurikán
Laďuša píše:Takže oni i trojky to měly, předpokládam, že to byly ňáký míň početný série v dobach, kdy hledali cestu, jak nahradit trvalý točení vrtule
Ano, to je pravda. V originálním sovětském katalogu ND na 03 je i pěkně rozkreslená.
Ještě je ale jedna cesta kromě el-magnetické spojky. Jde o teplotně závislou spojku, která spíná postupně podle teploty vody ve vodním čerpadle. Teplotní přenos je zajištěn přes hřídel pumpy. Tento systém měly některá Volva 140 a 240. Líbí se mě, že se celý tento mechanismus obejde bez jakýchkoliv doplňkových zařízení.
Napsal: sob črc 25, 2009 10:38
od Štěpán
Já mám doma takovou elektro-magnetickou vrtuli
Konkrétně je z italský 125 ( fiata samozřejmě ). Aby se to dalo použít na ladu, tak by se musela upravit hřídelka nebo koupit celé ložisko vodní pumpy, co má na konci závit a udělat nějakej držáček pro uhlík, přes kterej jde šťáva na cívku.
Napsal: čtv srp 27, 2009 16:59
od rosta
nikdy bych neřekl jaký je rozdíl mezi starými a novými díly-už 2 roky jezdím s výfukem ze starých SSSR zásob-dneska jsem ho vyndal-potřeboval natřít-jen jsem ho lehce očistil od prachu a bláta a koukal na mě jen velmi lehce orezlý-
tak jsem mu dal černou barvu na kamna odolnou do 600 stupňů a dal ho zpět-před ním jsem měl úplně nový z autofora-made in rusia a po dvou letech provozu a to jezdím na LPG se rozpadl
Napsal: sob srp 29, 2009 10:34
od rosta
raid-věnec je koženej-made in italy-pasoval bez úprav, houkačka funguje,jen by mě zajímalo jak je starej-podle dizajnu kolem 80 let