Stránka 21 z 43
Napsal: pon bře 01, 2010 09:01
od Marek
A Mogul GX-FE stojí 74 Kč.
Napsal: pon bře 01, 2010 19:45
od miskoo
Zdravym prepacte ze trosku odboci ale aky olej do golfa 2jkoveho je to 1.8 8V bude tam OK castrol 15w40? lebo predtym tam bol mobil a neak sa neosvedcil.
Napsal: pon bře 01, 2010 20:37
od Maysner
Marek píše:A Mogul GX-FE stojí 74 Kč.
pouzivam v zigulu, bmw a kdyz by felicia nejezdila driv na pochybny oleje tak i tam
primo na prodejne stoji 78kc
Napsal: úte bře 02, 2010 06:51
od Wolf
miskoo píše:Zdravym prepacte ze trosku odboci ale aky olej do golfa 2jkoveho je to 1.8 8V bude tam OK castrol 15w40? lebo predtym tam bol mobil a neak sa neosvedcil.
Ale 2jkovej golf 1,8 má, myslím, předepsanou normu VW 501.01 ? Pokud je tomu tak, pak by asi lépe vyhovoval tento olej
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=767 , který je i za slušnější cenu než Castrol.
Napsal: úte bře 02, 2010 08:22
od Marek
Benzinové motory VW mají v drtivé většině případů přededpsané specifikace VW 500.00, VW 501.01, VW 502.00 a VW 504.00. Takže "pětsetjednička" je pouze jednou z nich, nikoli jedinou.
Re: Olej
Napsal: úte pro 11, 2012 23:26
od MartasBrno
Otevřu toto v pravdě historické téma s bouřlivou a vzrušující historií a zeptám se na věc, kterou jsem nikde nenašel.
Existuje pramen, kde bych našel ACEA specifikaci oleje pro starou řadu 2101 - 2107? Anebo alespoň API, když ACEA zřejmě neseženu?
Našel jsem jen v textu poznámku od Koko-Loka, která koresponduje s tím, co jsem doposud nastudoval o olejích. Mám nastudované i Mazivářské mýty od pana Černého, podpořené kultivovaným projevem zde registrovaného majora. Nedokážu ale s jistotou vyčíst, jaká specifikace je vhodná bez pochybností.
Rozdíl v aditivaci jednotlivých API jsme taky dohledal, vím, že chci mít nejen ventilová vodítka zdravá, čili tuším kterým směrem jít, ale... stejně toho vím jen desetinu ( haha, tisícinu že?
).
Význam HTHS viskozity jsem nejspíš pochopil. Ale potřebuji znát požadavek motoru, abych mohl vybírat olej. Ve světle výše uvedeného žasnu, jak neprakticky volil výrobce informace do návodu k obsluze i u novějších typů. Kéž by místo konkrétního domácího oleje uveřejnil to jedno číslo!
Oprošťuju se od nešikovného dědictví minulosti v neobratných řečích o polosyntetikách, rozpouštění úsad a podobně. Chci svůj starý motor dobře mazat za všech teplot za přijatelnou cenu - a to bez rizik.
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 10:55
od Luděk Musil
MartasBrno píše:... Chci svůj starý motor dobře mazat za všech teplot za přijatelnou cenu - a to bez rizik.
Tak si zajeď do Ekolube na Pražákovu s kanystříkem a chtěj 15W40 SL ...
.
Obecně pro Ladu staré řady stačí cokoliv 15W40 SF a výše. Cokoliv lepšího než 15W40 je zbytečné rozmazlování
. L.
PS: kanystřík v podstatě ani nepotřebuješ, prodají ti jej za 30 Kč
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 12:47
od Marek
Lada staré řady měla jako celoroční olej předepsaný M8AD, což na tehdejší dobu byl luxus olej SAE 15W/50 (tehdy odpovídal API SD/CB), případně olej M3AD (SAE 10W/30) M5AD (SAE 20W/30) a M7AD (SAE 10W/40). Pokud někdo v té době používal sezónní oleje, pak na léto byl schválený olej M6AD (SAE 30) a na zimu M4AD (SAE 20W/20). Ve srovnání s dnešními oleji to byly sračky, jeden by řekl. Inu, když nic lešího nebylo??? A taky se na to jezdilo, taky to vydrželo a nic se nestalo. Podotýkám, že všechny tyto oleje měly u Lady stanovený výměnný interval 10.000 km.
Osobně si myslím, že Lada má motory na kvalitu oleje opravdu nenáročné. Dá se úplně laicky říct, že do žigula můžeš nalít cokoli, co Ti přijde pod ruce.
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 12:49
od Laďuša
Na to by asi něco byl schopnej říct MacGyver, resp. jeho příhoda kolem podzimního srazu.
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 13:50
od Luděk Musil
Laďuša píše:Na to by asi něco byl schopnej říct MacGyver, resp. jeho příhoda kolem podzimního srazu.
Ano, olej zn. Felicia super Lidl štyry litry za 160 peněz ... to nejlepší, co můžete pro motor udělat
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 13:56
od MartasBrno
Nezajímají mne ani obchodní značky olejů, ani klasifikace SAE. Zajímá mne výkonostní charakteristika, požadavky na viskozitu.
Marku:
Ne, nemůžu. Proto se ptám, na hranu, jestli smím nalít cokoliv, co splňuje HTHS>3,5, čili cokoliv, co není lehkoběžný olej pro moderní motory, anebo je problém i se zdánlivě standatní viskozitou HTHS >3,5.
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 15:23
od Marek
Promiň, ale zdá se mi, že řešíš kraviny a hledáš problém tam, kde není. Proč bys do Lady chtěl dávat takové oleje? Má to nějaký smysl? Jediný smysl by byl řádně vyvětraná šrajtofle, což je dle mého názoru smysl velmi pofidérní.
Lada je vůz z konce 60. let minulého století a tam taky patří. V té době existovaly pouze minerální oleje a pouze takové do toho motoru je třeba použít. A pokud se tím budeš řídit, není třeba hledat odpověď na Tvou otázku. Nemáš HP turbo motor ani Common-Rail plnící EuroV s DPF - máš starého žigula, proboha živýho!!!
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 15:34
od Luděk Musil
Marťas: Ty máš zcela evidentní problém. Čím víc toho víš - tím víc máš problémů.
Někdo moudrý řekl: blahoslaveni prostí duchem
Já o olejích vím, že mi do žigula s přehledem postačí 15W40 SL a víc neřeším, protože není potřeba.
Jen tak na okraj (vím, že jsme se o tom bavili) - Marku: tuším, že totéž mi stačí do faceliftované felicie RV 06/98. L.
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 15:39
od Dusan
Tak tak kraviny, kolko km nabehala moja hneda lada na olej vypusteni z aut WV, pokial nebol celkomciernej farby uz bol v motore. KLukove loziska bez problemov , vacka putovala do druheho motora.... tak ze ked to vydrzalo jadit na taky olej na hocičom novom to musi prezit tisice km. A okrem toho v knuihah je uvedena specifikacia. P.S. najdolezitejsie je aby tam bol vobec nejaky olej.
Re: Olej
Napsal: stř pro 12, 2012 15:43
od JmJ
Ja take leje 15W40 myslim ze to bylo to SL z ekolube, i kdyz naposled koko vykladal neco v tom smyslu, ze cert vi, co v tom ekolube prodavaji.
Ja razim tu teorii, ze za olej nemusim dat horentni sumu, koupim to, co tam patri, ale radeji dodrzim vymenu 1 rok, nebo tech 8 - 10 tisic km u 2104 a 13 - 15 tisic km u 2111. Olej menivam mezi letem a zimou, ne ze by na tom extra zalezelo, ale prece jen novy olej bude mit v zime, kdy motor trpi asi nejvic, lepsi vlastnosti nez olej stary. Ale to uz je takove honeni duchu. Lepsi menit casteji a rozumny olej, nez tam lit neco hogofogo a nechat to tam hnit 5 let s tim, ze prece mam najeto teprve 9 tisic km a menit se ma po 10.