Odpajanie paliva som zatial nenasiel. Ale nech sa paci, mala ukazka toho, preco tie auta netahaju.
1. Vsimnime si maximalnu polohu klapky. Nikdy sa nedostane do 100%. Do 2000 ot len nieco cez polovicu.
2. Vsimnime si, pri akej polohe klapky sa zapina rezim maximalneho vykonu. Do 3000ot je to az pri polohe 100%. Lenze z bodu 1 vyplyva, ze na 100% sa neotvori nikdy. Takze realne sa rezim maximalneho vykonu zapne az za hranicou 3000ot.
3. Ked sa nam ten rezim maximalneho vykonu vobec zapne, tak viete aky je vysledok? No prakticky ziaden, pretoze zmes v rezime maximalneho vykonu je uplne rovnaka ako v ekonomickom rezime, a to 14,7:1, resp. ak to obratime, tak je to koeficient 1,00.
Takze z toho vyplyva, ze motor je strasne priduseny, dlhsie musi zrychlovat a v konecnom dosledku zozerie viac.
Tak kto sa este ide rozplyvat nad bohovskou ruskou premyslenou atmosferou?

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)