Stránka 21 z 42
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon lis 25, 2019 15:32
od Vašátor
Tak třeba atmosferický motor 2.0 v nové Mazdě 3 má stejný výkon jako Vesta 1.8 a kroutící moment má jen o něco vyšší (nicméně při vyšších otáčkách motoru). Na nové emisní normě si už moc vyskakovat nejde.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon lis 25, 2019 18:15
od Jajo
To je jasné, že na novej norme sa vyskakovať nedá. Ale ja asi nikdy nepochopím tie ich normy, keď idú štýlom "Vyššia spotreba, ale ekologickejšie"
Základ je v tom, že určité množstvo paliva má určitú energiu! A na tom by sa mali stavať tie normy. Nie na tom, že pridávať všelijaké katalyzátory, filtre,... a tie treba zahrievať, vypaľovať,... a ako? predsa palivom! A to je dosť na hlavu. Všetci plačú nad CO2 a zvyšujú spotrebu kvôli troške niečoho iného a tým sa vypustí viac CO2.... Nie že by išli cestou znižovania spotreby a tým pádom zvyšovaním účinnosti motoru a kvality spaľovania... Už by som aj to blbé turbo oželel keby to niečo extra pomohlo spotrebe... Škoda reči radšej o tomto, lebo aj tak tí čo o tom rozhodujú tak ich zaujímajú iba peniaze a nič iné.
Vezmite si napr. môj ekologický pokrok, musel som vymeniť Octaviu 1 (1,9 tdi 1997) so spotrebou v meste 5,5l, mimo aj 3,5 za Vestu 6c 8,5l(mimo 6,5l) a teraz ešte ekologickejšiu Vestu 6d temp so spotrebou 10,5(mimo 7)!
Čo je na tom ekologické?
A čo finančná stránka? Prečo nafťáky testujú na EK pri plných otáčkach( pri čom na max. nechodí nikto a v meste už vôbec nie) a benziňáky testujú pri nižších otáčkach (pri čom skoro na max. chodí dosť ľudí a hlavne v meste)?
Škoda reči o takejto ekológii.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon lis 25, 2019 18:40
od Vašátor
No, pokud by to bylo opravdu jen o spotřebě, tak mi vysvětli, proč nemá Lada 2101 se spotřebou 7l/100km stejnou emisní normu jako třeba Vesta 1.6 16V Euro 6d.
Takto jednoduché to prostě není. Je potřeba se na danou problematiku podívat zeširoka.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon lis 25, 2019 20:35
od Jajo
Vašátor píše:No, pokud by to bylo opravdu jen o spotřebě, tak mi vysvětli, proč nemá Lada 2101 se spotřebou 7l/100km stejnou emisní normu jako třeba Vesta 1.6 16V Euro 6d.
Takto jednoduché to prostě není. Je potřeba se na danou problematiku podívat zeširoka.
Ťažko povedať na základe čoho "udeľujú" tie euro číselka, lebo už viac krát som čítal, že nižšie euro normy sú pri reálnych meraniach lepšie ako vyššie.... Však preto má Euro 6d vyššie hodnoty ako Euro 6c, lebo teraz sa už udávajú hodnoty viac reálne. A do teraz sa udávali tieto normy tzv. papierovo, a preto boli aj tie všelijaké kauzy.... Dnes je všetko o počítačoch a programoch,... Takže dnes sa dá kadečo naprogramovať do RJ....
Napíšem tu porovnanie hodnôt sedan 2017 a sw cross 2019(prvá hodnota sedan a druhá cross): CO- 0,484/0,814, HC- 0,037/0,041, NOx- 0,014/0,017, CO2- 138/162, spotreba- 6,1/7,1. A pri tom toto "zlepšenie hodnôt" ubralo 3 kW výkonu! Len pre zaujímavosť uvediem aj hmotnosti: prevádzková- 1250/1340, maximálna- 1670/1730. Čiže tých 90 kg mi na crosske v meste robí reálne o 2 l väčšiu spotrebu, čo je blbosť, lebo keď som vozil 90 kg naviac na sedane, tak mi to pridalo max. 0,5 l. Takže potom aká ekológia, a o čom sú tie normy....??? A na záver jedna maličkosť čo som zistil na tej crosske v meste(mimo musím ešte odtestovať), keď idem dole kopcom, tak bez rýchlosti mám o min. 0,5l lepšiu priemernú spotrebu ako keď chodím so zaradenou rýchlosťou. Lebo ekológia.
Lebo na rýchlosti pod cca 2000-1800 otáčok to žerie cca 4 litre! A na neutrál 2-3l! To je choré a nie ekologické! Chápem, že motor musí už začať niečo "žrať" keď sa mu dostanú otáčky okolo voľnobehu, aby nezdochol, ale čo ho núti okolo 2000 otáčok?
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon lis 25, 2019 21:13
od Vašátor
No a teď si ještě zjisti, jak se nyní emisní normy měří. Dříve se měřili staticky, auto přijelo na zkušebnu a tam jej stojící odměřili. Od toho inženýři u VW udělali software, který z absence točení volantem rozpoznal měření emisí a upravil mapy řídící jednotky. Nyní se však emisní normy měří za provozu. Na daný počet stejných automobilů se přidělá "batoh" s měřící technikou a auta vyrážejí do normálního provozu. Hodnoty se následně zprůměrují. Čili jedná se o reálné hodnoty, nikoli o statické. Což pro automobilku znamená velké změny na emisním systému, přičemž statické hodnoty zůstávají stále stejné. Metodika je však jiná.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 12:42
od Jajo
To tiež viem ako by sa mali emisie merať po novom. A práve preto som písal o tom, že teraz čím novšia norma, tým vyššie čísla. To dali preto aby sa to dalo aj reálne dosiahnuť. No len najhoršie na tom je, že sa EÚ pripravuje už aj tieto "reálne" čísla začať znižovať a to som zvedavý, že ako často a ako rýchlo to budú znižovať. Ale myslím, že ak to budú tlačiť zasa extrémne rýchlo dole, tak zasa automobilky zistia ako to oklamať, nie reálne zlepšiť.... A budeme zasa tak kde aj teraz. Ekológiu by mali riešiť komplexne, nie len nejaké čísla zmeniť a nech sa to dosiahne akokoľvek. Napr. keď zistia, že na zníženie niečoho treba nejaký filter, tak treba aj zistiť jeho životnosť a aj to koľko škodlivín vyprodukuje celý jeho životný cyklus.... Či nebude menej škodlivé to čo ma zachytávať. No a v poslednom rade treba myslieť aj na ľudí, či si dokážu takú techniku kúpiť a ako často, lebo nie je každý milionár, že si môže kupovať každý rok najnovšiu techniku ktorá by mala byť ekologickejšia... Ja osobne som za ekológiu, ale v nových autách, nie aby mi niekto povedal, že moje plne funkčné staršie auto niečomu teraz nevyhovuje... a dať zlikvidovať funkčné auto.
Však nech mi ho nechajú "dožiť" a potom si kúpim niečo nové ekologické. Ale proste všetko je o peniazoch...
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 15:20
od zippo
Ahojte,
davam do pozornosti aktualizovane statistiky ....
https://forum.ladaklub.com/wiki/lada:st ... :prodej_sk
...
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 16:27
od Georgius
jakože fakt
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 16:31
od valda1971
Z Října na Září pořádný propad
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 18:58
od Vašátor
U těch statistiky to jsou auta prodaná, nebo naskladněná a registrovaná na prodejce?
Jinak ano, dnes stále není brána v potaz uhlikova stopa vozidla. A to je špatně.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 19:23
od Gallič
Jsou to auta prodaná, v srpnu museli dealeři všechna vozidla napsat na sebe...............
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 19:32
od zippo
Vašátor píše:U těch statistiky to jsou auta prodaná, nebo naskladněná a registrovaná na prodejce?
Nevyznam sa presne v tychto dovozovo-predajnych postupoch, statistika uvadza "Pocet registracii novych vozidiel".
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte lis 26, 2019 20:52
od Vašátor
Gallič píše:Jsou to auta prodaná, v srpnu museli dealeři všechna vozidla napsat na sebe...............
A proto jsem se na to ptal. Tudíž to nejsou auta prodaná, ale auta registrovaná.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon led 06, 2020 22:24
od Georgius
Takže přátelé, tohle mi doporučil jůtůb:
https://www.youtube.com/watch?v=lZxKeS5TmjE
Renault Arkana je sám o sobě nezajímavý, ale na jeho platformě má být nová Niva (opakoval to tam několikrát). A celý crash-test (který mimochodem dopadl překvapivě dobře) začal tím, že odpojili baterku a po.. se jim celé auto, protože výměna baterie je složitý úkon, který musí dělat autorizák. A tohle bude i u Niv. Takže nivaři, kupujte před faceliftem
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 09:28
od Luděk Musil
Georgius píše:..., že odpojili baterku a po.. se jim celé auto, protože výměna baterie je složitý úkon, který musí dělat autorizák.
Ano, výměna akumulátoru u většiny (všech) nových a mladých vozů se v domácích podmínkách (obecně) nedoporučuje z právě výše zmíněného důvodu.
Georgius: a napsali tam také, kdo ty sr...y uklízel a odkud vypadly, jestlí z výfuku ...
. L.