Tak som spozoroval zvysenu spotrebu. Vlastne uz v zime sa mi priemer drzal na 7,5, ale pripisoval som to chladnemu pocasiu a vozenim sa do prace po meste. Lenze mrazy pominuly a spotreba ostala. Navyse uz ani tah nebol taky aky by mal byt. V prvom rade som vymenil sviecky, hoci by sa mali menit az o cca 5tis. km pri 4. servisnej prehliadke. Mali najazdenych cca 25tis. Spotreba poklesla, ale na tahu sa to vobec nepodpisalo. Kolesa po jazde boli vzdy studene, takze ani pridieranie brzd nepripadalo do uvahy. Nasledovala vymena palivoveho filtra, pretoze na 2. servisnej prehliadke mi tam šupli červeneho "Majster šprota", ktory udajne zvnutra zvykne zhrdzaviet a potom zanasa vstreky (inak, je to prvy filter, na ktorom som videl napichovacku, asi uzemnenie, alebo privod skratoveho napatia pre pripad, ak to chce clovek vyhodit do vzduchu
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) Predpokladal som, ze filter bude zaneseny, co v kombinacii s regulatorom tlaku pred filtrom, resp. tesne za cerpadlom, moze sposobit, ze v rampe je slaby tlak. Vysledok - mozno trosku lepsia reakciu na plyn, ale inak nic. Ako poslednu moznost pred meranim tlakov vo vlacoch a na rampe som skusil vymenit vzduchovy filter, ktory mal len 10tis. km. Mení sa každých 30 tis. km. A výsledok? Spotreba klesla rapidne dolu a auto ide živo ako predtym
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
na pohlad nebol filter vobec zaneseny, iba trosku prachu som z neho vyklepal. Ale ze to spravi taky brutalny rozdiel? To som teda necakal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)