Stránka 21 z 120
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 21:57
od ger007
ano, uz to neni mogul ale kupil som ho, odfotim ti co je na stitku aby si mohol preskumat
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 22:18
od Sid
Obrázok od kokaloka na mňa učinil veľmi negatívny dojem. Taký olej by som nevzal ani zadarmo. Od toho nikto nevie, čo má očakávať.
Neviem, ale osobne sa mi tá teória o jednom roku moc nepáči. Neviem, aký výrobca, alebo kto to doporučuje, ale príde mi to ako ťah, ako z ľudí ťahať peniaze a spôsob ako špiniť ešte viac prírodu. Každý olej má záručnú lehotu, ktorá je tak 4-5 rokov. Takže určite sa nič nestane keď tam toľko ten olej bude. Samozrejme že pri aute na bežné jazdenie príde vačšinou 10 000km skôr ako 1 rok. A v niektorých žiguloch jazdil olej aj 10 rokov, alebo cez 10 000km a aj tak išli do šrotu s dobrým motorom kvôli hnilej karosérii. Proste nie, olej bez nieakého vážneho dôvodu nevymením po roku ani po dvoch, najskôr až po 5tich, alebo po 10 000km a to platí aj o Skvoste. Aspoň pokiaľ sa nestane niečo kvôli čomu uverím, že je to ozaj potrebné. Toto je prosím len môj pohľad, každý nech urobí tak, ako mu jeho najlepší rozum káže.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 22:35
od Laďuša
Tak a teď se těšim, až příde Marek.
Olej v motoru prostě do háje jde, už dřív než po roce je pouhým okem poznat, že novej neni. To nejde srovnat se záruční lhůtou, která je na obalu pro skladování. Já 10 000 za rok nenajedu ani zdaleka, ale olejíček si radši vyměnim.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 23:09
od Vašátor
Tvůj nejlepší rozum ti sice káže olej neměnit, nicméně pokud si přečteš nějaký článek o stárnutí oleje, tak ti velice rychle začne rozum kázat brzkou výměnu. Nejde vůbec o záruční lhůtu oleje. Ta je udávána pro olej originálně zabalený, uskladněný v plastovém či kovovém kanystru. Při běžném provozu se však do oleje dostávají saze, nečistoty, karbonizující látky... které výrazně mění charakteristiku oleje
. Pokud si nějaký článek přečteš, dočteš se taky něco o kyselosti olejů, oxidačním a termickém stárnutí atd. Olej, ať chceš či nechceš, začíná stárnout ihned jak jednou nastartuješ. Dokonce by jsi ani nemusel startovat, protože ve starém motoru už všechny nečistoty způsobující stárnutí oleje jsou. a fakta zní jasně. Olej díky stárnutí nejen že přestává mít mazací vlastnosti, ale rovněž způsobuje i korozi.
Něco málo z internetu:
1.oxidační produkty, zejména kyseliny, přispívají ke zvýšení kyselosti oleje a ke stupňujícímu se korozivnímu působení oleje v motoru;
2.pokud je rozsah oxidace již větší a oxidační produkty se v oleji postupně nahromadí, mohou mezi sebou reagovat a způsobují zvýšení viskozity oleje. Kromě obsahu sazí v oleji je tak množství oxidačních produktů dalším faktorem, který způsobuje zvyšování viskozity olejů;
3.Vysoký obsah oxidačních produktů v oleji vede i k nárůstu množství karbonizujících látek a karbonových úsad, které u velmi zoxidovaného oleje už detergenty a disperzanty nemusejí zvládat. Tyto problémy byly běžné dříve u olejů s nízkým obsahem detergentních a disperzantních přísad;
4.nitráty, které vznikají současně s oxidačními produkty, mají velmi podobný negativní vliv na vlastnosti oleje jako produkty oxidace oleje.
A to je jen střípek z toho, co se s olejem děje během jeho používání
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 23:15
od Sid
Tak a teraz sa musím kajúcne doznať, že v Skvoste sme olej ešte nevymenili.A podľa môjho názoru má možno aj 10 rokov. Až nie aj 15. Nový už je nachystaný.
Motor však nejaví známky, že by s ním mal nieaký problém. A ani výrobca nekáže nič o rokoch, takže ďaľšia vec, ktorá ma upokojuje. A ešte keď sa zamyslím. Voľakedy sa robilo všetko jednoducho.Nalial sa olej a jazdilo sa, keď prišiel interval, vymenil sa. U niekoho za rok, u niekoho za pol roka a u niekoho za 5rokov . A všetko to fungovalo a bolo to dobre. Tak prečo by to tak nemohlo fungovať aj nadˇalej? A hlavne, keď sú tie oleje dnes vraj kvalitnejšie? No lebo treba vyššie zisky a tie sa dajú ľahšie dosiahnuť strašením ľudí. Ešte som nikde nevidel žiaden súci materiál o tom, že takéto rečičky sú pravda.
A etše jedna perla na záver:Aj keby to bola pravda, keďže používam kvalitnejší a drahší olej, tak sa mi viac oplatí robiť GO motora o tých pár 10 000km skôr,ako "preventívne" ten olej meniť.
Ale viem, toto sa vám nepáči a nehodí a ani sa o tom nebudete baviť, skrátka neuznávam dogmy a budú hriechy.
Ako tradične.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 23:21
od Vašátor
Stárnutí oleje dokazuje mnoho pozorování, měření, grafů apod. Všichni výrobci olejů i automobilů píší výměný interval po jednom roce. Dokonce i u starých aut ... tak nevím kde jsi udělal chybu ve čtení.
A dokonce si to můžeš ověřit sám.... budík tlaku oleje máš, ne? Tak se podívej, jak to maže se starým olejem, který tam je hafo let a nemá najeto a jak to bude mazat s novým olejem stejné viskozity.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: úte lis 01, 2011 23:39
od Sid
Nikde som to nevidel nikdy napísané. Naozaj. Aspoň ako som tak zbežne listoval raz kastrolácky leták,tak som zahliadol že je treba dodržovať pokyny výrobcu. Výrobca udal len 10 000nie?
Raz som na budík pozeral pred a po výmene oleja. Bolo to už ale niekoľko rokov dozadu.Ale to nedokazuje nič, lebo ten olej už mal svoj interval odjazdený. To by som musel naliať olej, najazdiť trebárs za 5 rokov pár kilometrov a porovnať, či by to bolo horšie ako keď bol nový. Ak vymeníme olej v Skvoste, tak za pár rokov možno prídem s výsledkom. Aj tak. Rakovina najazdí ročne bohužiaľ tak 15-20 000, čiže tam sa to dodrží nezávisle na mojej vôli. A tie ostatné zatiaľ nejazdia nikde. Tak im ani meniť olej nieje treba. Aj tak majú už takú starostlivosť, že hocktorá žena na ne môže len strašne žiarliť.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: stř lis 02, 2011 09:44
od ger007
tak olej starne rovnako ako benzin a vsetky ostatne podobne "kvapaliny",
taky priklad zo zivota, mam znameho jazdi svojim autom volakde do svajciarska, zamestnavatel mu to neak vyhodne preplaca, no a ma stareho forda este s original brzdovou kapalinou (v nadobke cierny mazut) a pytal som sa ho kedy to vymeni, a on ze to neni treba sak on moc nebrzdi, a ked jazdil cez rakuske alpy spomenul si na mna ked sa brzdovka ohriala a auto nebrzdilo.
tym som chcel povedat len jedno, ta vymena nestoji moc penazi a tomu motoru to neuskodi, olej ma byt odjakziva budto na rok alebo 10 000km hotovo cez to nejde vlak, a to samozrejme na auto ktore jazdi "denne", na aute ktore veci roka stoji na dvore a ma funkciu ja nevim vikendoveho stroja kde najazdi 5km by som to asi kazdy rok nelamal cez koleno, tam staci aj raz za maximalne 2 roky, mam to vypozorovane na ex mrkvicke, ked som si ju doviezol od stareho pana a vymenil olej ktory tam musel byt fest dlho tak ten budik ozil :-d
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: stř lis 02, 2011 14:44
od Vašátor
Je to tak jak píše Ger. Všechny kapaliny stárnou a hotovo. Co se týká toho tlaku oleje, tak na své Oranžádě mám vypozorované toto: jaksi jsem zapoměl na výměnu po roce, myslel jsem si že jsem měnil a ono ne
. Olej byl tudíž před výměnou starý dva roky a měl najeto 7000km, tlak oleje při provozu se pohyboval 1-2,5. Po výměně oleje, podotýkám za stejný olej M7ADSIII který kupuju stáčený, se zvedl tlak oleje při provozu na 2,5-4 (dle budíku). Filtr měním při každé výměně, motor je na ty kilometry až nehorázně vevnitř čistý a to hlavně díky tomu, že majitel měnil olej včas. Položme si otázku, proč u někoho motor VAZ najede 500 000km a u druhýho 100 000km ? Za to rozdíl v kvalitě výroby ai nemůže...
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: čtv lis 03, 2011 10:20
od mayo456
podľa mňa je tokvalitov oleja, intervalmi výmeny a pod... strýko do lady lial olej československej výroby výmenu oleja dodržiaval a auto cca pri 200 000 km mu bralo viac oleja ako benzínu. nie to žiaden kat na auta vždy sa o auta príkladne staral. môj otec lial celý čas zahraničný olej kvalitnejší dodržiaval všetky intervali a na 10 000 km bral 1/10 l oleja pri 145 000 km... v oboch prípadoch sa jedná o VAZ 2101. a teraz mi vysvetlite ako to je možné keď obaja bratia mali rovnaké auto, každý sa o svoje staral akurát každý lila iný olej.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: čtv lis 03, 2011 12:27
od Vašátor
Také jde o to, jestli jeden z nich někdy motor lehce neuhřál. Typnul bych si, že spotřeba oleje šla přes gufera ventilů. Gufera teplem tvrdnou až nakonec netěsní. Na toto olej nemá vliv. Vsadím se, že kdyby strýc vyměnil tyto gufera, spotřeba oleje by klesla na normál. Tedy pokud byl motor pravidelně servisovaný a seřizovaný....
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: čtv lis 03, 2011 14:34
od mayo456
bol udržovaný lebo strýko bol mechanik na nákladné autá u vojska. robil tatrovky, V3S a z osobných škodovky a žiguláky. v súčastnosti opravuje vrtulníky MI17 a MI21 takže niečo vedieť musí. asi skôr išlo o to že auto už bolo hnilé a držali ho pokope nity, git a asfalt a sa mu do nej už nechcelo vrážať peniaze.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: čtv lis 03, 2011 16:59
od Veverka
Musím tímto poděkovat Elis a Gerovi!Bez nich by jsme se v Brnisku točili dokola ještě dnes!
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: pát lis 04, 2011 06:55
od Luděk Musil
Veverka píše:Musím tímto poděkovat Elis a Gerovi!Bez nich by jsme se v Brnisku točili dokola ještě dnes!
Při popisu této situace na naší včerejší schůzi panovalo bujaré veselí.
Ger jde po ulici Česká (mimochodem zákaz vjezdu všech vozidel) a tam stojí žigul .... známej žigul.
Přijde blíž a on to Veverka
Tak se ho ptá: co tu děláš?
Odpověď : jedu na stavební fakultu a už jsem jel i na červenou ...
Načež člověk ze Slovenska (Nové mesto nad Váhom) vysvětluje středomoravanovi (Litovel) kudy v Brně na stavárnu ...
No my v tý hospodě brečeli smíchy. L.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Napsal: pát lis 04, 2011 07:16
od JmJ
na stavarnu? no prece uprostred galaxie ee zkurvencova zahnete vpravo.
ja vyrazim do brna dnes, ovsem ja zahnu vlevo.