Stránka 21 z 27
Napsal: sob bře 27, 2010 22:35
od ger007
ak sa podari zadovazit moj vysneny kus tak bude mat na tachometri 17 000km
Napsal: sob bře 27, 2010 22:49
od Maysner
ger007 píše:ak sa podari zadovazit moj vysneny kus tak bude mat na tachometri 17 000km
po pate?
Napsal: sob bře 27, 2010 22:49
od lionol
Laďuša píše: Ano, viděli
Zrovna, když jsem ze svým vyjetým pelechem jel na sraz v Mnichovo Hradišti (2008 nebo 9, už ani nevim). Je to, jak známo, kousek od Mladý Boleslavi a tehdy evidentně byla ňáká akce. Potkal jsem cestou celkem dost starých aut, kolem desíti určitě. A né zánovní stroje, jako je žigul, ale i předválečný stroje. Vlastně ne i, ale spíš hlavně předválečný stroje.
Jo a to nejlepší na závěr - tehdy pršelo.
Laďušo, ty kulišáku, dělám do veteránů přes 20 let, a těch srazů jsem absolvoval X. Taky jsem členem klubu starých vozidel DPMO, kde renovujeme staré tramvaje, a když je spanilá jízda, doprovázejí nás kolony veteránů. Naše nejstarší tramvaj je z roku 1914. Ale drtivou většinu těch veteránů dovezou jejich majitelé na podvalnících, odjedou si svých 20 anebo 50 km na soutěžích elegance a auta jdou zase na podvalník. Nikdo by s tím nejel z Prahy do Olomouce a zpět po ose. Jde i o riziko nehody. Dokonce i staré autobusy se vagónují. Některá auta mají původní gumy, ještě z předválečné doby, a čím je nahradíš, když je ojedeš? To, co jsi viděl, byla jistě jedna z takových jízd, kam majitelé své miláčky dopravili ... projeli se ... a zase je odvezli domů na přívěsech.
Napsal: sob bře 27, 2010 22:55
od Laďuša
Tak co to bylo za akci fakt nevim, to uznávam. Ale bylo to v dešti a jezdily. Ale z tutoho pohledu jsem na to nikdy nekoukal. A to byl muj trumf na ty ortodoxní, sakra
ger007 píše:ak sa podari zadovazit moj vysneny kus tak bude mat na tachometri 17 000km
Paráda, tak to máš eště na Lionola 5000km, můžeš pár let v pohodě jezdit pro radost a na srazy
Napsal: sob bře 27, 2010 23:01
od lionol
Jinak déšť nevadí, taky auta myju, v myčce ne, ale hadicí ano ... ale ty kilometry vadí. Hodnota věci se snižuje jejím používáním.
Napsal: sob bře 27, 2010 23:06
od Křečík Barbuška
Jen si nemístně rejpnu, do hrobu si ty auta stejně nevezmete a koroze s jistotou zvítězí
.
Ger, přeji ti, aby ti ten kombajn vyšel, jen mě napadá jestli ti vydrží déle než rok
.
Napsal: sob bře 27, 2010 23:10
od lionol
Koko, korozi způsobuje oxidace povrchu předmětu se vzdušným kyslíkem (oxidace = okysličování). Korodují nejen kovy, nýbrž i nerosty. Lze ji ovšem účinně bránit povrchovou ochranou anebo úpravou podmínek. Zkorodovaly ti třeba doma v obýváků kovové prvky (futra, panty, klíče, kování)? Ne? No vida ... s auty je to stejné, stačí je mít v suchém a větraném prostoru.
Napsal: sob bře 27, 2010 23:14
od Křečík Barbuška
lionol píše: ... s auty je to stejné, stačí je mít v suchém a větraném prostoru.
Řekneme si za 100 let, ano?
Napsal: sob bře 27, 2010 23:15
od lionol
Tak to rád pokecám, pak se sejdeme a předvedeme si to
těším se ... jenom se obávám, jestli v té době nebudu též již zcela zkorodovaný
Napsal: sob bře 27, 2010 23:16
od Křečík Barbuška
Mám podobnou obavu
.
Napsal: ned bře 28, 2010 00:00
od Ivo
Nechci vám tu do toho kecat, nedej bože někoho přesvědčovat, jak má zacházet ze svojím majetkem (rozuměj autem), ale pokaždé když jedu na nějaký sraz, tak potkám vyloženě veterány, jak jedou třeba opačným směrem. Jede třeba jeden, nebo dva spolu, pak dlouho nic, pak zase jeden, pak třeba jeden na podválu atd. Pochybuju, že takto absolvujou jízdy elegance. Ale jak jsem psal na začátku. Nikoho k ničemu nenutím a nic nevnucuju. Je to Lionole jenom tvoje věc, jak ze svým vozovým parkem zacházíš. Možná, že kdybych měl zachovalého veterána, tak bych jednal stejně. Ale mám jenom novou plečku, tak jezdím, dokud to jde. Až nám to EU zakáže, budem jezdit na srazy vlakem s albama fotek.
Napsal: ned bře 28, 2010 07:07
od JmJ
O cem se to vlastne bavime?
V jedne vete se rika, ze do krkonos je to po vlastni ose daleko a ve druhe vete se rika, ze z prahy do olomouce si veteranista nalozi auto na podval. Tak necht si ho nalozi na podval i ted a hura do krkonos.
btw chapu, ze kdyz ma nekdo muzeum, tak ma auta v expozici a ta auta vlastne nejezdi. pokud jako soukroma osoba bych mel neco jako veterana, tak bych zrejme prave na takove veci jako jsou srazy znacky, jel. Prece jen radost z auta je v tom, ze v tom aute jedu. Ne jen ze na nej jen cumim. Ale kazdy podle svych fetisitickych choutek...
Napsal: ned bře 28, 2010 11:08
od Hurikán
Tohle je zase debata.
Já respektuji jakýkoliv názor. Každý, ať si to dělá podle vlastního uvážení. Jen si dovoluji informovat, že třeba i taková instituce, jakou je Brněnské technické muzeum, mající ve svých sbírkách x osobních, nákladních a MHD strojů, s nimi běžně jezdí na různé srazy a akce a to prosím po vlastní ose! Předloni dokonce jeli s originálním parním Sentinelem po ose z Brna do Znojma a zpět! Cestou přikládali uhlí a dolévali vodu. Stejně tak třeba i Z4 a Z6.
Stejně tak i v případě každoročních setkání Tatra přátel v Kopřivnici, se tohoto podniku účastní mnoho cizinců (zejména ze Švýcarska a Německa), kteří přijíždějí ve velké většině po vlastní ose (např. Zürich-Kopřivnice). A to se nejedná o 30 let staré typy, kterých byly vyrobeny statisíce, ale o 50-70 let stará auta, jichž byly vyrobeny desítky či stovky a která nemají hodnotu pár desítek tisíc, ale několik milionů Kč.
A určitě by si nikdo nedovolil takovému Švýcarovi říct, že není správný veteránista a svoje auto huntuje.
Tímhle chci jen naznačit, že nic není černobílé a že se ke všemu má přistupovat s rozumem. Na mnoha veteránsrazech prší a tak zmoknou i stará auta s výdřevou. Majitelé z toho sice neskáčou nadšením metr vysoko, ale ani nenadávají a nervou si vlasy.
Napsal: ned bře 28, 2010 11:27
od Štěpán
No vidíte, a já se svým veteránem ( už má přes půl roku testaci
) jezdím už teď tejden do práce a zpátky ( celkem 8km denně )
Veterán, či neveterán, tak by měl jezdit pravidelně aspoň minimální vzdálenost. Nejlépe tak do 50km měsičně ( myslím během jarních, letních a podzimních dnů ) rozložit to dejme tomu na jednou za 14 dní o víkendu někam na výlet na hrad, zámek nebo cokoliv jiného. Prostě těch 1 000 - 2 000km ročně tomu autu neublíží. I kdyby jste jezdili 2000km za rok, tak než najedete 100 000km, tak uplyne 50 let, takže nemá cenu se strachovat.
Auto, které nejezdí, stárne víc, než to, které má aspoň minimální pohyb.
Napsal: ned bře 28, 2010 11:52
od Hurikán
Štěpán Getsko píše:No vidíte, a já se svým veteránem ( už má přes půl roku testaci
) jezdím už teď tejden do práce a zpátky ( celkem 8km denně )
Tak tímhle bych se teda nechlubil.
Štěpán Getsko píše:Auto, které nejezdí, stárne víc, než to, které má aspoň minimální pohyb.
A s tímhle zcela souhlasím.