Stránka 3 z 5

Napsal: sob led 31, 2009 15:33
od Pája
No když je vyhřejvaná, tak by to snad i mohlo bejt až u převodovky. Jak jí tam máš přidělanou Maysnere? Skype nemám.

Napsal: sob led 31, 2009 19:20
od Marek Doležal
Máte někdo zkušenost s tímhle prckem?
http://www.univer.cz/detail.php?id=53 :?: :idea:

Napsal: sob led 31, 2009 21:15
od Maysner
privarena matka a vni je nasroubovana

tady je videt kde presne je. ale chce se to mrknout na aute kam vrtat a varit aby se lamdba neopirala o prevodovku nebo neco okolo :)
Obrázek

Napsal: ned úno 01, 2009 00:21
od popest
Mam jeden nápad, když tak mě s tim pošlete někam... :) Podle toho grafu, je bod nespojitosti v 1. Takze na obě dvě strany se to chová spojitě a mělo by to tedy ukazovat jednu hodnotu za předpokladu, že se složení směsi vůbec nezmění... (Čistě teoreticky). Takže, pokud to chápu dobře, tak to kmitá jen díky ŘJ, která neustále upravuje složení směsi, jelikož jednou sonda řekne, že to je chudý a pak hned že bohatý.

A tak si říkám, kdybych nastavil podle toho grafu třeba teh 200mV, protože to je hodnota te sondy v bodě 1, když jdu z prava, měl bych se vlastně velice blízko přiblížit k hodnotě lambda 1. A opačně z leva, nějakých 750mV. A kdyby se mi náhodou povedlo, že by se to celé rozkmitalo samo, tak v tom případě, je to přesně 1. Měřil bych to oscilokopem samozřejmě.

šlo by to?

Napsal: ned úno 01, 2009 11:15
od Marek Doležal
Nastavení bohatosti směsi při volnoběhu si ještě umím představit, ale jak to budeš seřizovat při vyšších otáčkách, natož zátěži? Kombinací trysek a vzdušníků to bude trochu boj naslepo, protože ideální směšovací poměr v celém rozsahu otáček a zatížení se ti u karburátorového motoru bez zpětné vazby nikdy nepodaří. Krom toho, pokud jde někomu o max. výkon jeho motoru, je potřeba směs o něco bohatší, zhruba kolem lambda = 0,9 a to už jsi v koncích. :wink:

Napsal: ned úno 01, 2009 11:18
od Petr HC
popest píše: Takže, pokud to chápu dobře, tak to kmitá jen díky ŘJ, která neustále upravuje složení směsi, jelikož jednou sonda řekne, že to je chudý a pak hned že bohatý.
...šlo by to?
V podstatě jsi si odpověděl sám, poněvadž kde není uzavřena smyčka zpětnou vazbou - zde prostřednictvím ŘJ, (nebo jinou kladnou zpětnou vazbou) systém se rozkmitat nemůže.
Jde v podstatě o dvoupolohový regulační obvod, kde je proporcionálni složka (úměrnost mezi složením směsi a napětím lambda sondy) zajištěna střídou kmitání celého systému, jinak řečeno jde o pulzně- šířkovou regulaci, navíc ovlivňovanou dalšími čidly systému ( otáčky,poloha škrtící klapky,teplota motoru,množství a teplota vzduchu) .
Že to úplně jednoduché není viz Příloha :
P.S.a myslím si ,že celá tato debata by patřila do "důstojnějšího" prostředí než "poklábosíme".

Napsal: ned úno 01, 2009 12:55
od Marek Doležal
Popest patrně myslel, že při otáčení regulačním šroubem bohatosti bude sledovat reakci lambda sondy. Podle toho bude obohacovat, nebo ochuzovat směs až dosáhne seřízení kdy už to bude samo běhat tam a zpátky. Nikoliv však řízeně, ale náhodně vlivem výrobních tolerancí a tlakových špiček v karburátoru. Tu "nulovou" hodnotu to samozřejmně neudrží. Tohle určitě teoreticky možné je... Samozřejmě že né s takovou pravidelností jako u řízeného systému :P

Napsal: ned úno 01, 2009 13:32
od popest
Marek Doležal píše:Popest patrně myslel, že při otáčení regulačním šroubem bohatosti bude sledovat reakci lambda sondy. Podle toho bude obohacovat, nebo ochuzovat směs až dosáhne seřízení kdy už to bude samo běhat tam a zpátky. Nikoliv však řízeně, ale náhodně vlivem výrobních tolerancí a tlakových špiček v karburátoru. Tu "nulovou" hodnotu to samozřejmně neudrží. Tohle určitě teoreticky možné je... Samozřejmě že né s takovou pravidelností jako u řízeného systému :P
Přesně tak jsem to myslel. Pokud bych se velice blízko přiblížil k lambda 1, tak vlivem tolerancí apod. by se to mohlo náhodně rozkmitávat. Což by podle mě stačilo na dobré nastavení směsi karburátoru. K ničemu jinému to nepotřebuji, jen na nastavení. Přeci jak se seřizuje karburátor teď? Akorát se seřídí volnoběh a vše nastaví tak, aby to splnilo emise a dál se to neřeší, není totiž čím. Nechci tu lambdu na dynamické upravování směsí, to si můžu koupit rovnou íčko...

Napsal: ned úno 01, 2009 13:56
od Marek Doležal
[quote="popest"]Akorát se seřídí volnoběh a vše nastaví tak, aby to splnilo emise a dál se to neřeší, není totiž čím.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Právě že je :!: :wink: Právě podle emisní analýzy lze poměrně přesně stanovit směšovací poměr! Chce to však moderní čtyřsložkový analyzátor, který měří O2 - volný kyslík, CO - oxid uhelnatý, CO2 - oxid uhličitý a HC nespálené uhlovodíky. Z toho pak vypočítává směšovací poměr lambda.

Napsal: ned úno 01, 2009 16:33
od popest
Marek Doležal píše:
popest píše:Akorát se seřídí volnoběh a vše nastaví tak, aby to splnilo emise a dál se to neřeší, není totiž čím.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Právě že je :!: :wink: Právě podle emisní analýzy lze poměrně přesně stanovit směšovací poměr! Chce to však moderní čtyřsložkový analyzátor, který měří O2 - volný kyslík, CO - oxid uhelnatý, CO2 - oxid uhličitý a HC nespálené uhlovodíky. Z toho pak vypočítává směšovací poměr lambda.
Ale přeci, při lambda 1 s jedná o stechiometrickou směs a to by mělo mimo jiné znamenat, že emise by mely být nejlepší spolu s dobrým výkonem ne? Jasně, že v servisu s tímhle analizátorem to nastaví. Ale mě šlo právě o to, vystačit si domá sám, jen s labdou zašroubovanou ve výfuku.

Napsal: ned úno 01, 2009 16:46
od Saša
Při Lambda = 1 jsou nejlepší emise a i docela slušný výkon. (14.7kg vzducu na 1kg paliva).
Nejvyšší výkon je u poměru 0.9 až 1 . Nejnižší spotřeba je u lambda 1.103 (16.21kg vzducu na 1kg paliva) .

Napsal: ned úno 01, 2009 18:22
od popest
No vida :). Takže žádného analyzátoru opravdu netřeba.

Napsal: ned úno 01, 2009 19:29
od Pája
Já to vidim jasně. Našroubuju lambdu do laufu, tak jak to má Maysner, připojim vytápění. BTW kolik žádá vytápění voltů a ampérů? Na sedadlo hodim osciloskop a budu lítat po hájveji sem a tam a laborovat s hladinou, vzdušníkama a tryskama. Pozdějc si to zkusim udělat na voltmetr.
Co jinýho by měl tenhle budík bejt?
http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257

Napsal: ned úno 01, 2009 19:43
od Marek Doležal
Tohle je jediný řešení jak to rozseknout. Prostě to vyzkoušet ! :thumbleft:

Napsal: ned úno 01, 2009 21:19
od Little Red Riding Hood
Pája, akorát dej bacha těch lambd je vic typů... některe mají miv a některe vic dratu.. ptávě podle toho jestli je vyhřivana..