Stránka 3 z 29
Napsal: sob bře 07, 2009 18:18
od Luděk Ondrůch
kluk píše:Na tohle jsem šahal a moc odolně to nevypadalo. I když, lepší než nic
Zdání klame, Ty boční jsou sice slabý, ale ten přední je z 4 mm plechu. Můžu potvrdit, že mu nevadí ani šutry, natož větve.
Napsal: sob bře 07, 2009 21:28
od Majo
Predny origo, len tu srandu pod diferakom som predelaval a tie bocne tam vobec nemam. Ten predny vydrzi celkom dost...
Napsal: pát bře 27, 2009 20:49
od Miči
no já bych sem připsal něco o tom Ignisu:
pokud se bavíme o verzi 1,5vvti s pohonem všech kol (systém subaru) dostáváme se na poměrně zajímavý informace:
auto nemá redukci, ale velice měkkou jedničku takže se s tím dá jet bez přidržování spojky 3-4km/h v této chvíli pokud sešlápnete plynový pedál tak auto PLYNULE bez poskočení vyrazí. Na průjezdnost je to velice zajímavé, protože jsou trvale hnané 3kola. Tj. auto disponuje bržděným košem předního diferenciálu, tedy pokud zůstanete stát třeba na ledě, po kterém teče voda a je to stoupání 10% jdou všechny 4, pokud není auto ideálně vy váženo jdou 3kola. Auto nemá mezinápravový diferenciál, o přenesení hnací síly na zadní nápravu se stará viskospojka, funguje výborně a řeči typu, že trvá než se zadek přidá apod. jsou zcestné. Na jízdu po polní rozbahněné cestě je to auto vyhovující, na rozbahněnou louku také. Naopak pro jízdu ve tvrdém terénu nikoli. Je nutné podotknout, že suzuki ignis od roku výroby 2004 je identický vůz se subaru justy od téhož roku. Další důležitý parametr je, že vozidlo z let 2004-06 je úplně jiné než vozidlo z let 07-x došlo ke spoustě změnám a výrobce to neuvedl. Změny byly v motoru (ignis 04-06 dává 82kw, přesto, že v papírehc je 73,5kw) díky tomuto jsme v autě roztrhali koš diferenciálu. Auto má do terénu dostanečně tvrdý podvozek (nepropadá se) a při tom na silnici netrpí nedostatkem komfortu. 0-100 jde za 10,5s a podvozkově je na tom tak, že se s tím dá jezdit po 3kolech a nejde do smyku. Je to pouze UNIVERZÁL mezi autem do bahna a na rychlé ježdění po silnici. Pravda je, že při 4000ot. v tom autě chytají saze. Pro srovnání můžeme uvést motor octávia 1,9TDi 81kw se za tím autem neudrží.
Ovšem do terénu jako takového to opravdu není.
Napsal: sob bře 28, 2009 13:02
od vik2
pises system Subaru. mozna se neco zmenilo, ale doteď jsem zil v dojmu ze Subi dela trvale 4kolky, a tedy i mezinapravove dify...
Auto s vizkospojkou neni trvala 4x4!!!
Ten system co popisujes ma trebas i Skodofka. A funguje dobre. On tu nekdo psal ze ne????
koho zajimaj KW, rekni jakej to ma tocak???
Od kdy je do terenu dobrej tvrdej podvozek???
Napsal: ned bře 29, 2009 10:10
od Miči
vik2 píše:pises system Subaru. mozna se neco zmenilo, ale doteď jsem zil v dojmu ze Subi dela trvale 4kolky, a tedy i mezinapravove dify...
Auto s vizkospojkou neni trvala 4x4!!!
Ten system co popisujes ma trebas i Skodofka. A funguje dobre. On tu nekdo psal ze ne????
koho zajimaj KW, rekni jakej to ma tocak???
Od kdy je do terenu dobrej tvrdej podvozek???
Takže od konce:
tvrdej podvozek v případě uvedenýho auta je dobrej na to, že nedisponuje nějakou extra světlou vejškou a když se ti to auto zhoupne tak obvykle spodkem něco trefíš. Točák je 135 na 4000ot.min. (benzín). S tím trvalá jsem se upsal. Jinak subaru má systémů pohonu několik, pohon vyvedený z koše difu je jedním z nich.
Napsal: pon bře 30, 2009 07:11
od vik2
OK. Tak tedy Ignis, zajimave osobni auto s pohonem 4x4, zajimavej motor. Nemel bys ho spise porovnavat trebas s Skodou Octavia Scout??? nebo tak neco...
A vyrabi se jeste vubec Ignis, nejak jsem ho tady nenasel:
http://www.suzuki.cz/auto.aspx
Napsal: pon bře 30, 2009 09:44
od Majo
myslim ze madari ho robia.... ale porovnavat s nivou? niva je hardcore SUV a Ignis je dobry osobak nic viac nic menej...
Napsal: pon bře 30, 2009 11:34
od Michael 4x4
Na miesto Ignisu už vyrábajú SX4...
Napsal: stř dub 01, 2009 19:28
od Miči
vik2 píše:OK. Tak tedy Ignis, zajimave osobni auto s pohonem 4x4, zajimavej motor. Nemel bys ho spise porovnavat trebas s Skodou Octavia Scout??? nebo tak neco...
A vyrabi se jeste vubec Ignis, nejak jsem ho tady nenasel:
http://www.suzuki.cz/auto.aspx
Ale já tu nic neporovnával... jen sem sem něco dopsal když tu autor tématu psal, že ho má.. nic víc...
Zhrnutie - spolahlivist
Napsal: čtv dub 23, 2009 12:40
od Paťo Zvolen
Maňo píše:Zaujima ma najma technicka stranka, ako je spolahlivost.
PS: Ak mate niekto skusenosti, mozete sa vyjadrit aj na temu Niva 1,7 vs Suzuki Jimny. Fakt vdaka.
Ja mám síce len 1.6 (Majo neriešiť
), ale bral by som ku znova a kedykoľvek. Žiadna RJ, žiadne probl. navyše. A čo sa spoľahlivosti týka ? Hmm, sáákra je to závislé na údržbe a použitých ND (pokiaľ nie sú pôvodné). Pokiaľ nejazdíš ako prasa a nelámeš poloosy tak bežná údržba ako na každom inom aute. Ak ju servisuje manták čo sa na aute učí kde čo je a ako funguj je to otras - nejdeš sa doriešiť problémov. Ak ju servisuje zdatný nadšenec je to radosť užívať potom. Ja to mám aj na cestu aj na OFF a nemôžem sa sťažovať. ALE !!!!! Ako hlavné a jediné auto k mání, no neviem, neviem. Predsa len človek potrebuje niekedy aj na dlhšiu trasu ísť a tam to už nie je to pravé orechové. Do cca 60 km/h sa hlučnosť dá "riešiť" cez rádio a volume , nad cca 60 km/h ;sa na to treba vysrať a rádio radšej vypnúť
Spotreba (keďže mám LPG legálne) sa po prepočte (pred prepadom cien ropy a krízou) pohybovala pri jazde na LPG niekde na úrovni 5,5 L BA 95/ 100 km, čo je vcelku zaujímavé.
A čo Jimny ? Jazdí s nami (sem-tam aj ja na ňom) v partii a :
ad 1.) Svinsky malý povoz pre niekoho nad 180 cm
ad 2.) Na cestu tichšie, pohodlnejšie (v prípade, že v Nive máte pôvodné sedačky) a mierne nižšia spotreba.
ad 3.) Dá sa legal namontovať LPG, ALE v tom prípade vám už úúúúúplne neostane ani kúsok miesta v pidi kufri ani na povinnú výbavu
ad 4.) V teréne : Ak sa xce vyrovnať Nive musí v ňom sedieť skutočne goooood driver
ad 5.) Cena ND je niekde úúúúúúplne inde ako u Nivy
Ak ešte niečo tak ........
Osobák
Napsal: čtv dub 23, 2009 12:48
od Paťo Zvolen
Majo píše:myslim ze madari ho robia.... ale porovnavat s nivou? niva je hardcore SUV a Ignis je dobry osobak nic viac nic menej...
Tak ako Majo píše, je to leda tak osobák pre rybára, ktorý vymenil Š105 v akcii "šrotovné". A neriešte či viem o čom píšem - ubezpečujem vás, že áno a nie z počutia. Ako trepať sa s IGNISom už len na nespevnenú rozbahnenú cestu je odvaha, aj keď marketing poručil výrobe nalepiť na zadné dvere 4x4.
Napsal: čtv dub 23, 2009 13:18
od Paťo Zvolen
"len sa bojm ten nepozinkovanej karoserie a rozpadavania sa diferencialov."
Neudržiavaná karoséria pripúšťam že môže byť ťažšia téma, ALE o tých diferákoch tak isto netuším.
"Auto chcem hlavne soferovat, nie ho opravovat. Priznam si, som uplny antiautomechanik."
Tu bude zrejme vééééľmi veľa záležať na tom, ako sa oň staral predchodca. A nápodobné ideály som mal aj ja. Skončilo to tým, že sa furt motám kolo auta. Nie že by som musel, ale proste - asi by som nemprežil, keby ma nechalo niekde v teréne a hooodne ďaleko (namyslím ani 10 ani 50 km) od domova.
Napsal: čtv črc 02, 2009 08:32
od Maňo
Caute machri,
po case som tu zas, a zas mam na vas otazku.
Asi som sa uz rozhodol, ze Niva bude, ale popri nej ostane aj Ignis, lebo kedze uz je na LPG tak by ho bola skoda predavat. Ak teda Niva tak isto nie funglovka, skor nejaka starsia, ale v co najlepsom stave. Preto sa chcem spytat, ze ci radsej lacnejsiu (povedzme r. 1996 1,6) alebo novsi model (napr. r. 2003, 1,7i). Ktory motor je lepsi? A ako je to so spotrebou, ci pripadnou prestavbou na LPG pri tychto motoroch? Je jasne, ze pri 1,6 bude klasicky zmiesavac, ale ako to je pri 1,7i? Tam uz je sekvencny vstrek? A este ak mozete tak vas poprosim nejake porovnanie parametrov. Dakujem.
Napsal: čtv črc 02, 2009 14:10
od Majo
Ja mam novy model teda 1.7MPI, sekvencny vstrek, napr. tuto PatoZV ma starsi, teda karburatorovy plyn a on dokaze zajazdit lepsiu spotrebu. Samozrejme to zalezi na style jazdy, ten nas je ako ohen a voda....
PRestavba na sekvenc vyjde okolo 40tisic, zatial co karb menej nez polovicu...
Vykonovo je na tom samozrejme 1.7lepsie ale oba su to skoro rovnako chabe a vetche motory (teda pardon, pre niekoho kto dokaze jazdit s motorom 1.3 to budu oba dostatocne silne motory)
Napsal: čtv črc 02, 2009 15:07
od Maňo
Ma ten 1,6-kovy motor nejake slabiny? Teda okrem vykonu Ako je to s tymi parametrami napr. ohladom krutiaku? Lebo pokial sa mi podarilo zistit, tak je to 66kW vs 59kW v prospech 1,6ky. Ale aj Ignis ma 69kW len co z toho ked ma 118Nm a v kazdom vacsom kopci mu totalne dochadza dych ...