Stránka 3 z 3

Napsal: pát led 30, 2009 07:26
od Patrac
že by něco zaznamenávala lambda?? špatnýho při studeným motoru?

Napsal: pát led 30, 2009 10:37
od Saša
Patrac píše:že by něco zaznamenávala lambda?? špatnýho při studeným motoru?
Lambda nemá vliv na chod motoru když je studená . Ohřátí může trvat i několik minut . Po tuhle dobu řídí chod motoru ŘJ z paměti a je v takzvané otevřené smyčce .
Do normálního stavu (uzavřená smyčka) se dostane až jsou splněny jisté podmínky (je ohřátá lambda a dává měnící se signál , teplota motoru je přes 32°C a motor běží určitou dobu 6s-5min dle teploty v momentu startu).
Po spuštění studeného motoru "kecají" do volnoběhu tato čidla : snímač tlaku (černá kostka s hadičkou) , čidlo teploty vzduchu , č.teploty vody , snímač polohy klapky a tlak paliva . Toť vše . Volnoběh ovládá ŘJ pomocí krokového motorku .
Skuste změřit tlak paliva je velmi důležitý právě v době kdy není signál z lambdy a ŘJ "jede z paměti . Komprese a tlak paliva se sebou souvisí .

Napsal: pát led 30, 2009 18:52
od Maysner
jak ten tlak paliva zmerim? doma k tomu nejspis nic nemam
zas kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne? :roll:

Napsal: pát led 30, 2009 21:49
od Saša
Maysner píše:kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne?
Nevím o kolik by se tlak musel snížit aby to bylo znát hodně toho uřídí lambda . Při nižším tlaku pouze ŘJ prodlouží dobu vstřiku . Jenže v době studeného motoru lambda nejde a ŘJ dávkuje dle tabulky a neví že tak stříká méně paliva .
Ke změření tlaku stačí "T" kus mezi filtr a hadici ke vstřikovači + manometr (třeba na vodu) POZOR na čistotu .

Napsal: pát led 30, 2009 22:41
od Marek Doležal
Saša píše: Komprese a tlak paliva se sebou souvisí .
Kterou kompresi máš namysli? Dynamickou? :P

Napsal: stř úno 11, 2009 09:24
od Patrac
Sašo takže jestliže mi to drží dobře volnoběh na studeným motoru ale na mírně ohřátým už ne tak by za to mohla Lambda sonda??

Napsal: stř úno 11, 2009 10:37
od Saša
I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .

Napsal: stř úno 11, 2009 10:44
od Patrac
Saša píše:I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
Dneska mi drobek donese druhou lambdu vyměním to a uvidím. Pokud to bude o.k. tak je to jasné
mmj od jaké teploty začíná Lambda pracovat??? tedy od kolika stupňů kecá do provozu auta

Napsal: stř úno 11, 2009 11:01
od Saša
Už jsem to někde psal , je více podmínek uzavření celé regulační smyčky . jen skráceně (lambda nad 300°C , teplota vody nad 32°C , motor běží déle než 6s - 5 min (dle teploty při startu) otáčky kliky nad 460 ot/min) .
Lambdu NEMĚŇ , napřed se přesvěč jestli je vadná ! Je to dost citlivá věc na manipulaci a není těžké jí při demontáži poškodit . NEPOVLOVAT za studena ! min. teplota výfuku 60°C .

Napsal: pát úno 13, 2009 12:58
od Patrac
Saša píše:I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
O víkendu to zkusím přeměřit. mmj kdyaž bude ta lambda jak píšeš zatížena např LPG a jinak bude dobrá co pak s tím??

Napsal: pát úno 13, 2009 16:02
od Saša
Pokud je vše v elektronice LPG v pořádku tak jí to "nezatíží" . Může tam ale nastat porucha a tím ovlivňovat výstup z lambdy . Proto jsem to napsal . Máš tam tu LED ?

Napsal: pon dub 13, 2009 21:48
od Maysner
tak cely muj problem jsem vyresil diky majovi. kdyz jsem byl u nej a menil jsem filtrbox vsiml si ze mam prirubou na lpg zaslepen kanalek ke krokovymu motorku volnobehu. po prozkoumani jsem zjistil ze staci prirubu otocit. osadila se pri montazi lpg privodem plynu dopredu(tak jak jsem videl u jinych icek s lpg). ted mi tam vede plyn zezadu a kanal volnobehu uz funguje jak ma :roll:

Obrázek Obrázek