Stránka 3 z 3
Napsal: pát led 30, 2009 07:26
od Patrac
že by něco zaznamenávala lambda?? špatnýho při studeným motoru?
Napsal: pát led 30, 2009 10:37
od Saša
Patrac píše:že by něco zaznamenávala lambda?? špatnýho při studeným motoru?
Lambda nemá vliv na chod motoru když je studená . Ohřátí může trvat i několik minut . Po tuhle dobu řídí chod motoru ŘJ z paměti a je v takzvané otevřené smyčce .
Do normálního stavu (uzavřená smyčka) se dostane až jsou splněny jisté podmínky (je ohřátá lambda a dává měnící se signál , teplota motoru je přes 32°C a motor běží určitou dobu 6s-5min dle teploty v momentu startu).
Po spuštění studeného motoru "kecají" do volnoběhu tato čidla : snímač tlaku (černá kostka s hadičkou) , čidlo teploty vzduchu , č.teploty vody , snímač polohy klapky a tlak paliva . Toť vše . Volnoběh ovládá ŘJ pomocí krokového motorku .
Skuste změřit tlak paliva je velmi důležitý právě v době kdy není signál z lambdy a ŘJ "jede z paměti . Komprese a tlak paliva se sebou souvisí .
Napsal: pát led 30, 2009 18:52
od Maysner
jak ten tlak paliva zmerim? doma k tomu nejspis nic nemam
zas kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne?

Napsal: pát led 30, 2009 21:49
od Saša
Maysner píše:kdyz by byl malej tak by to nestacilo davat palivo pri ostrejsi jizde ne?
Nevím o kolik by se tlak musel snížit aby to bylo znát hodně toho uřídí lambda . Při nižším tlaku pouze ŘJ prodlouží dobu vstřiku . Jenže v době studeného motoru lambda nejde a ŘJ dávkuje dle tabulky a neví že tak stříká méně paliva .
Ke změření tlaku stačí "T" kus mezi filtr a hadici ke vstřikovači + manometr (třeba na vodu) POZOR na čistotu .
Napsal: pát led 30, 2009 22:41
od Marek Doležal
Saša píše: Komprese a tlak paliva se sebou souvisí .
Kterou kompresi máš namysli? Dynamickou?

Napsal: stř úno 11, 2009 09:24
od Patrac
Sašo takže jestliže mi to drží dobře volnoběh na studeným motoru ale na mírně ohřátým už ne tak by za to mohla Lambda sonda??
Napsal: stř úno 11, 2009 10:37
od Saša
I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
Napsal: stř úno 11, 2009 10:44
od Patrac
Saša píše:I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
Dneska mi drobek donese druhou lambdu vyměním to a uvidím. Pokud to bude o.k. tak je to jasné
mmj od jaké teploty začíná Lambda pracovat??? tedy od kolika stupňů kecá do provozu auta
Napsal: stř úno 11, 2009 11:01
od Saša
Už jsem to někde psal , je více podmínek uzavření celé regulační smyčky . jen skráceně (lambda nad 300°C , teplota vody nad 32°C , motor běží déle než 6s - 5 min (dle teploty při startu) otáčky kliky nad 460 ot/min) .
Lambdu NEMĚŇ , napřed se přesvěč jestli je vadná ! Je to dost citlivá věc na manipulaci a není těžké jí při demontáži poškodit . NEPOVLOVAT za studena ! min. teplota výfuku 60°C .
Napsal: pát úno 13, 2009 12:58
od Patrac
Saša píše:I to je možné . Skus jestli po ohřátí funguje lambda a celý řídící systém . Přepni na benzín ! vem měřák a "píchni" ho na výstup z lambdy , pokud máš LPG je na tento výstup připojen ještě káblík do elektroniky LPG . Na tomto výstupu se musí pokud je vše v pořádku měnit střídavě napětí (100 - 800 mV) , čísla budou "skákat" . Pokud se napětí nebude měnit ani při prudším přidání a ubrání plynu je nejspíš vadná lambda nebo její výstup je někde "něčím" zatížen (skusmo odpoj drát od LPG) . Já mám na řídící elektronice pro servoventil LPG zelenou LED která bliká podle lambdy . koukni jestli jí tam nemáš taky . Funguje pouze při LPG . tím lze jednoduše také testnout lambda .
O víkendu to zkusím přeměřit. mmj kdyaž bude ta lambda jak píšeš zatížena např LPG a jinak bude dobrá co pak s tím??
Napsal: pát úno 13, 2009 16:02
od Saša
Pokud je vše v elektronice LPG v pořádku tak jí to "nezatíží" . Může tam ale nastat porucha a tím ovlivňovat výstup z lambdy . Proto jsem to napsal . Máš tam tu LED ?
Napsal: pon dub 13, 2009 21:48
od Maysner