Stránka 3 z 4

Napsal: stř dub 27, 2011 20:10
od rosta
jo přesně tak na holej plech-podívej se na návod na plechovce tlumexu-antikorozní a antiabrazivní nátěr-tam to píšou....a na co by jsi natíral sekyrky vrchním lakem ? teď už vím že jediný správný postup je kvalitní základovka a nástřik proti kamínkům-on totiž tlumex časem ztvrdne a popraská ale ty lepší nátěry na spodek kastle na bázi kaučuku zůstanou částečně měkký...

Napsal: stř dub 27, 2011 21:30
od MartasBrno
Protože až se nátěr tlumexem ohlodá a popraská, tak obnaží plech. Základovka je taky porézní, povrch se uzavírá proti prostředí až vrchním lakem. Anebo takovým nátěrem, kterej zůstává celistvej dýl, než člověk přistoupí k jeho obnově. Seschlej popraskanej a olupující se tlumex asi není funkční. Mimoto výrobce auta stříká myslím celou kastli vrchním lakem, nebo ne? Možná kecám, ale mám v blatnících, kde se oloupal tlumex normální lak.

Napsal: čtv dub 28, 2011 08:17
od 2103s
no ja mam v poalnu jenom nastrik komplet podvozku.....chtel bych to nechat jen v laku... :roll: nechci davat tlumex ci tak neco....ale zajimalo by me jakej mam zvolit postup... nepocitam s tim ze by to auto nadale jezdilo dene za kazdeho pocasi :lol: bude to lestenka....takze chci jen lak na komplet podvozek ale nepotrebuju az to dovezu k lakyroj aby me sjel jak malyho kluka....tak bych chtel nakou radu jak na to.....

Napsal: čtv dub 28, 2011 08:22
od MartasBrno
2103s píše: nepotrebuju az to dovezu k lakyroj aby me sjel jak malyho kluka..
rovnou se s tím smiř :mrgreen:

Napsal: čtv dub 28, 2011 08:34
od 2103s
joo tak to ti pekne dekuju....=D njn nadelam prd...ale jak to mam udelat...mam tam bouchnout zatim jen zaklad...

Napsal: čtv dub 28, 2011 08:48
od MartasBrno
Nevím, jakej postup je správnej, z domu su naučenej, že každej plech patří dobře očistit a odmastit, odrezit, na to základovka, nebo dvě, na to vrch tak dvakrát. No a na to pak třeba ten tlumex nebo podobnou věc modernější, proti otlučení kamínkama tam, kde to lítá od kol. A potom, všechno, kde jsou spáry, spoje, záhyby, nebo tam nejde vidět, vytřít nebo vystříkat rezistinem, kterej vzlíná...

Napsal: čtv dub 28, 2011 09:37
od dvk
Tlumex nikdy. Popraská, vlhkost se dostane pod něj a už se nikdy nedostane ven. A na venek to vše do poslední chvíle vypadá tak krásně a zdravě :wink:

Jináč co se týče aut "pro potěchu", které nejezdí denně, jsem už několikrát slyšel podle mě nejlepší doporučení - na holý plech základ + několik vrstev kvalitní syntetiky a dost ! Žádné tlumexy ani body ani nic, jen holá syntetika. Jednoduché, opravitelné, sebemenší rez je vidět hned v počátku. Pro auta typu leštěnka a veterán, které nejezdí v zimě je to podle mě značka ideál.

Napsal: čtv dub 28, 2011 10:12
od ger007
dvk píše:
Jináč co se týče aut "pro potěchu", které nejezdí denně, jsem už několikrát slyšel podle mě nejlepší doporučení - na holý plech základ + několik vrstev kvalitní syntetiky a dost ! Žádné tlumexy ani body ani nic, jen holá syntetika. Jednoduché, opravitelné, sebemenší rez je vidět hned v počátku. Pro auta typu leštěnka a veterán, které nejezdí v zimě je to podle mě značka ideál.
zdielam tento nazor, pretoze ak sa jedna o "sobotne vozidlo" predsa prsat nebude :-D

Napsal: čtv dub 28, 2011 15:56
od 2103s
tak tak to je to co chci.....neplanuju to na kazdodenni jizdu...jak rikam spise to bude lestenka....sobotni jizda a nebo nakej srazek :lol: takze zvolim asi tuto variantu....zaklad a pak vrchni lak...a bude

Napsal: čtv dub 28, 2011 16:01
od MartasBrno
V nouzi jsem pečlivě natřel blatník na feldě v vnitřní strany kvalitní antikorozní barvou. nechal to den v klidu, namontoval, odvezl a po pár měsících jsem to viděl - barva byla pryč. Teda byla pryč přesně tam, kam směřuje bordel odletující od kol. Bylo to velmi dobře vidět, protože ta antikorozní barva byla bílá a podklad tmavý.
Tak jestli nechceš na sobotním autě každej rok kompletně opravovat nátěr v podbězích, tak si tyto místa ještě trošku podpoř něčím hrubším a přitom pružným a odolným vůči abrazi.

Napsal: čtv dub 28, 2011 18:36
od 2103s
no takhle .... v planu sou mozna... palstove podblatniky...ale uvidi se..jinak je mi jasne ze tam kde lita bordel tak se to oprejska... :|

Napsal: sob dub 30, 2011 09:01
od peet2101
2103s píše: nepotrebuju az to dovezu k lakyroj aby me sjel jak malyho kluka
To tě sjede tak jako tak, ještě sem neviděl lakyra co je spokojenej s něčím co sám neudělá.

Pokud chceš spodek opravdu lakovat, očisti to na holej čistej plech a nalakuj základem a barvou. Musíš ale počítat s tím že jak to někde odřeš a vykoukne plech, následuje okamžitá oprava nebo mocný rozvoj koroze.....

Napsal: ned kvě 01, 2011 15:05
od 2103s
tak to je pravda no...=) takze mam sundat aji tu jejich zakladovku co tam je jo...?! nerikam ze je perfektni ale drzi tam slusne....=) :lol: tak esi ji mam sundavat bo ji nechat??

Napsal: úte kvě 03, 2011 08:43
od 2103s
ta byla zakladovka drzi jako cert....ta jen tak dolu nepujde.....=) jak na ni a ubec mam ju teda dat dolu..... :roll:

Napsal: úte kvě 03, 2011 13:06
od MartasBrno
Tak do zdravého bych neryl, proč taky. Vybruš a oprav nezdravé části a ošetři ty nějak lépe a celek potom vrchní barvou.