Stránka 3 z 3

Napsal: ned úno 15, 2009 20:20
od Čahoun
DJW píše:....s automatickou reguláciou sklonu svetlometov by sa to nestalo....
Automatická regulace sklonu xenonových světel reaguje pouze podle zatížení vozidla, v žádném případě nestíhá vyrovnávat nerovnosti vozovky nebo akcelerační a decelerační náklony. Už z principu to není možné, neboť sklon světla se reguluje motorkem, který nemá rychlou odezvu.

Napsal: ned úno 15, 2009 21:16
od Pája
Akceleruju nebo brzdim třeba deset vteřin, to už by se ten motorek probrat moch...

Napsal: pon úno 16, 2009 13:41
od Saša
Čahoun píše:Už z principu to není možné, neboť sklon světla se reguluje motorkem, který nemá rychlou odezvu.
Nikdy jsem regulaci naklápění xenonových světel neviděl , pouze normálních s elektromotorkem a převodovkou ALE není žádný problém udělat naklápění velmi rychlé . Stačí k tomu šnek s větším stoupáním a krokový motor pak mohou být reakce okamžité .
Je to pouze doměnka , ale proč by to tak nemohlo bejt . Skusím se kouknout v servisu .

Napsal: pon úno 16, 2009 19:31
od Petr HC
Saša píše: ... není žádný problém udělat naklápění velmi rychlé ...
Pusťte Sašu do leteckého "šroťáku" a šoupne tam gyroskopy z umělého horizontu.A to bude cvrkot. Co Ty nato Sašo ?

Napsal: pon úno 16, 2009 23:28
od Saša
To bys pak musel mít v autě "check list" a dělat před úkony před vyjetím . :P

Napsal: úte úno 17, 2009 06:48
od Pája
Ale to podle vyhlášky dělat máš. K tý okamžitý reakci, ty motorky bys asi brzo utahal, kdyby lítaly furt sem a tam. Proto tam bude nějaký zpoždění...

Napsal: úte úno 17, 2009 15:33
od Saša
Pája píše:ty motorky bys asi brzo utahal, kdyby lítaly furt sem a tam. Proto tam bude nějaký zpoždění...
Kdyby byla věnována při výrobě trocha péče šneku tak není žáden problém .Krokové motory neutaháš . Například osazovací automaty třeba součástek na desky tištěných spojů zvládají běžně nepřetržitě pokládat součástky tempen 30 000 ks/h a to "jezdí v třech osách !
Máš ovšem pravdu že v autě se bude asi "brát" poloha světel z jakéhosi průměru . Asi jako "hydra" u Citroenu .

Napsal: ned úno 22, 2009 13:20
od DJW
zelvotron píše: Nojo lidi už otupěli, ono to stejně nemá cenu blikat...
Napriek tomu ja im blikám - a s radosťou.
Saša píše: Kdyby byla věnována při výrobě trocha péče šneku tak není žáden problém .Krokové motory neutaháš . Například osazovací automaty třeba součástek na desky tištěných spojů zvládají běžně nepřetržitě pokládat součástky tempen 30 000 ks/h a to "jezdí v třech osách !
Súhlas - v prístrojoch ktoré používam sú krokové motory, ktoré bežne fungujú cca 8 hodín nonstop pri teplote cca 65°, najstaršie mám 9 rokov a fungujú bezchybne. Pochopiteľne sú Made in Denmark, nie China.

Inteligentné xenóny su napr. v posledných Mercedesoch E a S klasse, doba odozvy 40ms. Údajne nedochádza k oslňovaniu, no ak má niekto iné dôkazy, rád prehodnotím moju dôveru k nemcom :)

Kto má xenóny a má ich sklopené - moja úcta, no žiaľ podstatne viac je arogantných tuzingových prasiat.. Preto môj názor - xenón by mal byť od výroby na aute, kde je to zvládnuté.

Napsal: úte led 18, 2011 15:05
od tomjons
DJW píše:Kto má xenóny a má ich sklopené - moja úcta, no žiaľ podstatne viac je arogantných tuzingových prasiat.. Preto môj názor - xenón by mal byť od výroby na aute, kde je to zvládnuté
Ja ich mam tiez v 2101-ke a mam ich sklopene nizzsie, neblikaju mi , ale cakam kedy ma zastavia prislusnici VB, davnejsie som ich mal v predoslej 2101-ke, konecne som sa dostal k namontovaniu. Najskor som mal 6000k-cky a teraz mam 4500K-cky a silne (6W parkovacky) tak ze sa to svetlo trochu miesa, ale zamaskovat sa to neda.

Napsal: úte led 18, 2011 21:06
od plavec
HID, aneb jak si nahonit ego na silnicích, o tom pojednává kniha "K orgasmu za volantem snadno a rychle, část druhá" Autor Julius Kolomajzna :mrgreen: Doporučuju přečíst :roll:

Napsal: úte led 18, 2011 21:26
od Maysner
HID neni oznaceni prestavbovych sad, ale technologie xenonu. Lidi si pletou pojmy. Sam mam 4300K v cockach a sviti to jako origo xenony. Jen k tomu nemam automaticky naklapeni. Pokutu uz jsem za to platil a neprotestuju proti ni. Jen s tim proste jezdim, protoze s xenonama vidim vic nez s halogenama. Driv jsem mel xenony v parabolach a uz bych to neudelal

Napsal: úte led 18, 2011 21:37
od plavec
Beztak nejlepší jsou petrolejky. Občas dolejeme petroleje a dáme novej knot :D

Napsal: stř led 19, 2011 09:39
od zelvotron
Nejlepší sou takový, co jim člověk napere dálkový nebo zabliká zadníma mlhovkama a oni se ještě strašně diví proč. HID* je prasárna, čočka je ještě polehčující okolnost, ale v parabole je to ultraprasárna, kor pak takový hitparády jako fabka 1 s HID, to je chuťovka :lol:

Ale musím říct, že se mi zdá, že hidařů oproti loňsku ubylo, jednak to asi fakt pokutujou a jednak se na tom patrně podepsala mizerná kvalita a životnost stánkovejch sad.

*) vím že HID je obecnej název pro všechny výbojky, i originál, ale vžilo se to lidově pro ty prasopřestavby :wink:

Napsal: stř led 19, 2011 19:55
od plavec
zelvotron píše:Nejlepší sou takový, co jim člověk napere dálkový nebo zabliká zadníma mlhovkama a oni se ještě strašně diví proč
Potkával jsem často jednoho passatistu , kterej tim taky oslňoval, tak sem proti němu jezdil zásadně se všema světlama zaplýma.Přídavný dálky a přídavný mlhy . A nikdy mu to nevadilo, už byl otrkanej. Asi na něj blikali a svítili každou chvíli.

Napsal: pát led 21, 2011 13:36
od tomjons
Pozeral som sa v sklenenom vyklade a vsade kde som sa videl, ale volajako to nejako moc neoslnuje, hocjake zle nastavene halogenky oslnuju viac. Mam HID 4500k a mam na samotnej xenonke kryt do uhla a v parabole mam este to clonidlo, nie polobluk ale cely obluk. Nehovorim ze v cirej optike by to bolo este lepsie, ale neoslnujem nejak moc. Mam este znizene od minima nizsie. Ak budem mat foto, pripojim.