Stránka 3 z 5
Napsal: čtv dub 09, 2009 20:06
od peet2101
elektronice moc nerozumím ale možná by se hodil nějaký zvukový modulátor co by upozrňoval na problémy v autě(přehřádí, poškození mazání, nedobíjení,...) a já osobně bych třeba uvítal slot na sd kartu napojený na rádio abych nemusel vozit mp3 ani cd prostě by se jenom měnili karty s hudbou
Napsal: čtv dub 09, 2009 21:32
od XavierX
to MartasBrno:
ok ved ja osobne mám tiež 80mm podsvietený ručičkový otáčkomer, zapajaný na indučku.
potom ak by si chcel celkom dobrý
electro eshop (Alextronic)
Veď keby som to vedel tak by som to skušal aj ja, ale do tohto som debil
Ohľadom vkladania obrázkov: choj napr na
http://tinypic.com/ daj vybrať / najdi obrázok v PC a daj vložiť /
Upload now / skopíruj odkaz z kolonky:
IMG Code for Forums & Message Boards
vzor:
Kód: Vybrat vše
[IMG]http://i40.tinypic.com/wagkyh.jpg[/IMG]
vlož do fora a hotovka
Napsal: čtv dub 09, 2009 23:54
od MartasBrno
Peete, zvuk a SD karty jdou trochu mimo mne, ikdyž je to v oboru, kromě toho je tu jiný odborník na tyto věci
, takže dík za reakci, ale toto se mi nehodí.
XavierX: díky za radu, zkusil jsem upravit minulý příspěvek, ikdyž by to mohlo být z mé strany o něco lepší...
Napsal: pát dub 10, 2009 09:34
od Saša
MartasBrno píše:kromě toho je tu jiný odborník na tyto věci
Pokud to bylo myšleno na mně , tak to bylo "trochu" vedle . S elektroniky si udělám (opravím) cokoli ale program si musím nechat napsat . "Zasekl" jsem se u TTL logiky a pracně jí pářím s tou procesorovou . Až někdo uvidí jak mám udělaný převodník nezi mým starým kontrolním systémem a novým hlasovým modulem s SD kartou tak odborník půjde do mdlob a laik bude žasnout nad umem lidského mozku vymyslet takovou "kravinu" . Ale účel "světí" prostředky - hlavně že to chodí . (jedná se o převodník TTL/I2C) .
Napsal: čtv úno 24, 2011 18:32
od Saša
Aby to náhodou nezapadlo do dějin času . Něco by se dalo přesunout do nově vznilké sekce .
Napsal: pát úno 25, 2011 19:56
od Dusan
Saša píše:MartasBrno píše:kromě toho je tu jiný odborník na tyto věci
Pokud to bylo myšleno na mně , tak to bylo "trochu" vedle . S elektroniky si udělám (opravím) cokoli ale program si musím nechat napsat . "Zasekl" jsem se u TTL logiky a pracně jí pářím s tou procesorovou . Až někdo uvidí jak mám udělaný převodník nezi mým starým kontrolním systémem a novým hlasovým modulem s SD kartou tak odborník půjde do mdlob a laik bude žasnout nad umem lidského mozku vymyslet takovou "kravinu" . Ale účel "světí" prostředky - hlavně že to chodí . (jedná se o převodník TTL/I2C) .
mal si si tu dat ziadost nieco by sme s uP zosmolili
Napsal: sob úno 26, 2011 20:41
od veliz
peet2101 píše:a já osobně bych třeba uvítal slot na sd kartu napojený na rádio abych nemusel vozit mp3 ani cd prostě by se jenom měnili karty s hudbou
Tak tohle snad nebudeme vyrábět, to se dá koupit. Autorádio se slotem na SD kartu mám v Nivě a jmenuje se Blaupunkt Melbourne SD27.
MartasBrno píše:
Pro elektroniky:
Mám tam jednočip ATMega 16, hodiny reálného času, EEPROM paměť pro logování veličin (tachograf/černá skříňka, možnost poslání souboru do PC a otevření v Excelu), seriové rozhraní RS232, no a co se týká čidel, tak mám průtokoměr paliva, čidlo dráhy, několik A/D převodníků...
Dělám to jako desku k přišroubování na zadní stranu tachometru do 2101, zatím nevím kam a jak umístím dvouřádkový znakový displej. Asi pod/nad tachometr...
Dnes jsem osadil desku, no a časem bych měl něco naprogramovat ať mám co odevzdat...
Co vy na to?
V čem to budeš programovat? V assembleru nebo v C?
Napsal: sob úno 26, 2011 22:16
od MartasBrno
Dělal jsem to v Céčku, ale nakonec nedodělal. Chtělo by to změnit měření průtoku a doprogramovat. Nemám na to čas, odložil jsem to. HW je hotový, příprava v autě vlastně taky, jen dořešit SW a trochu to pokalibrovat. Třeba to měření obsahu nádrže si vyžaduje převodní tabulku, stejně jako teploměr a podobně... Takže vycucat, po půllitru u pumpy naměřit body, proložit
...
Nejsem programátor, takže je to jak od chro chro, ale umělo mi to měření napětí sítě, napětí na analogových vstupech od nádrže a teploměru, počítalo to ujetou dráhu, momentální a absolutní spotřebu, dojezd. Tachometr mi nějak blbnul, asi díky stylu programování a tehdy jsem skončil. Jenže vše natvrdo, bez filtrací. Výpočet dojezdu a momentální spotřeby nevím od čeho odpíchnout - buď od času, třeba každou vteřinu, nabo od dráhy, třeba po 50m... nebo kombinací, aby se vyloučily nesmyslné hodnoty kvůli divokým počátečním hodnotám.
Aby to bylo kvalitní, vzalo by si to ještě dost času.
A to mlčím o tom, že to mělo fakt logovat do paměti a umět poslat historii do terminálu na PC. Hodiny RTC jsem taky ještě ani nezkusil, ikdyž osazené je vše. (automatickej sytič a tempomat je sci fi
)
Napsal: sob úno 26, 2011 22:41
od veliz
V nízkých rychlostech do 20 až 30 km/h by to okamžitou spotřebu mělo ukazovat v l/h, tedy odvozeno od času. Při vyšších rychlostech v l/100km, tedy odvozeno od dráhy. Času to spolyká asi ještě hodně, ale zatím stačí zprovoznit něco, aby to něco ukazovalo a postupně to zlepšovat. Podle toho, jak se budeš zlepšovat ty jako programátor a kolik budeš mít času.
Napsal: sob úno 26, 2011 22:44
od MartasBrno
Jo, to je logický. Máš pravdu.
Už jsem si vzpomněl, hranici mám danou cca 5km/h, protože mi tak vyšel Timer s nějakou děličkou. Při přetečení to mlčí, jinak ukazuje l/100km. (nebo jinou pomocnou jednotku, není to hotový)
Napsal: ned úno 27, 2011 10:36
od Saša
MartasBrno píše:(automatickej sytič a tempomat je sci fi )
"Vidíš" a zrovna tuhle funkci (hlavně tempomat) uměl můj TTL řídící systém před 20 lety a to s 64 bytovou (né kb) pamětí a bez programu .
Samozřejmně ovšem dnes to bez procesoru nejde . Tempomat a vlastně i aut. sytič může fungovat na stejném principu . U mého tempomatu nebyla brána na zřetel rychlost , ale otáčky motoru .
Napsal: ned úno 27, 2011 10:54
od Dusan
MartasBrno píše:Jo, to je logický. Máš pravdu.
Už jsem si vzpomněl, hranici mám danou cca 5km/h, protože mi tak vyšel Timer s nějakou děličkou. Při přetečení to mlčí, jinak ukazuje l/100km. (nebo jinou pomocnou jednotku, není to hotový)
keď to nemáš patentovo chránené ? nemôžeš mi poslať schému a ten kód v Cku čo si zosmolil nech na to pozriem.... i ked tiež nemám času nazvyš....
Napsal: pon úno 28, 2011 23:30
od MartasBrno
Ne, nemám to patentované
. By mně hnali
.
Pokusím se to nějak zabalit a poslat, uvidíme co k tomu najdu. Používáš Eagle? Je to dělané myslím ve verzi 4.16.
Napsal: úte bře 01, 2011 16:39
od Michal Karásek
moc pěkné, něco podobného mi leží naprogramované na disku jen jednodušší programově. Všechno včetně rychlosti jsem řešil AD převodníkama v procíku ATmega 8 - tam kde se čítají pulsy je mezi čidlem a vstupem procesoru převodník f/u, procesor potom jenom odečítá AD převodníky a zobrazuje po výpočtu na displej, ujeté kilometry jsou taky řešeny trochu naopak - počítám je z rychlosti... programátorsky jsem tedy větší chrochro než marťas, bo si pomáhám hardwarem. A už půl roku to čeká realizaci
Napsal: úte bře 01, 2011 17:49
od MartasBrno
Michal Karásek, drsný
. nevěřil jsem že to tu někdo prasí ještě víc než já
. Převádět digi veličinu na analog, abych ji mohl měřit A/D převodníkem je krutost.
Vlastně jsem chtěl taky upravit měření průtokoměru na analogové, které má lineární závislost na integračním článku na vstupu ukazatele průtokoměru - abych si ušetřil práci s programem. Ale to bylo pomatení mysli, fuj. Ale má to něco do sebe, je to přecijen filtr. Takhle bude potřeba dělat filtr softwarově. Aspoň pár vzorků, stačí sečíst 4, nebo 8 a podělit - shiftnout a je to.
Teda v samotném průtokoměru je jen MKO. Já to mám udělané tak, že přímo ty pulzy čítám za jednotku času. Jenže četnost pulzů v závislosti na průtoku lineární není - takže je potřeba doprogramovat linearizační tabulku, resp. funkci, aby to nelhalo. Křivka je známá, tu někde najdu, když bude potřeba.
Vlastně je to jednoduchý, ale polovina vstupů se musí korigovat, aby nekecaly.