Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

male ot: Nechces motor 1.3 za 2000skk od cmelaka - dava nanho zaruku. Dovezem na zraz.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

KOmntrolna otazka predstih je na 100 percent dobry, stav rozdelovaca sedi predstih v celej dlzke otacok ?. PAlivo benzin alebo plyn.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dobrá otázka !!! Velký předstih dokáže při větším zatížení motoru zvýšit teplotu o víc než 20°C !!!!!

Stejně tak může mít na teplotu motoru vliv i nesprávně seřízená bohatost spalované směsi - tedy výška hladiny paliva v plovákové komoře nebo trysky (velikost a průtok).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Otázka dobrá, neb padá na Markovu hlavu, poněvadž tento motor na podzimní Jedovnici šteloval. Navíc problémy s chlazením jsou od doby, kdy jsem auto koupil, přičemž po několikero výplachů motoru leze rafička spíše lehce dolů.

Věřte mi, problém je v usazeninách v motoru.

P.S. Jiný motor opravdu nechci, navíc mám jeden 1200 doma v dílně, kompletní.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

:oops:

[ Komentář přidal: Vašátor: st červenec 30, 2008 22:04 ]
:wink:
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak jsem dnes dělal prohlídku chladícího systému po aplikaci Calgonu a následnému najetí cca 50Km. Vodní kámen se rzí lehce povoluje, vyplavují se hrudky tohoto humusu a dále lehce zacpávají chladič. Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný. Navíc určo půjde vypláchnout :). Jen aby povolilo to, co je usazené v motoru ... jinak mě už vážně nenapadá, proč se motor hřeje. Leda vodní pumpa. Může se jí provozem něco stát? Lopatky hliníkové nejsou, že by uhnily...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Dej bacha, ať se Ti neucpou kanálky v hlavě.....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Vašátor píše:Navíc bych rád měl v autě chladič originální.
Vašátor píše:Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný.
Copa, copa, priority se postupem času mění? :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Vašátor píše:Tak jsem dnes dělal prohlídku chladícího systému po aplikaci Calgonu a následnému najetí cca 50Km. Vodní kámen se rzí lehce povoluje, vyplavují se hrudky tohoto humusu a dále lehce zacpávají chladič. Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný. Navíc určo půjde vypláchnout :). Jen aby povolilo to, co je usazené v motoru ... jinak mě už vážně nenapadá, proč se motor hřeje. Leda vodní pumpa. Může se jí provozem něco stát? Lopatky hliníkové nejsou, že by uhnily...
Jestli ti teplota leze nahoru jen někdy tak je to to co mám já.
CHladič sice za to mohl ale po výměně za jiný kus se to nezlepšilo o tolik jak jsem si představoval. problém je prostě v letním počasí. Jel jsem ráno brzo a jel jsem 100km a celou dobu se teplota držela normálně. Odpoledne kolem třetí jsem jel za horka stejnou cestu zpět a teplota byla rázem o 2-3mm dál. ale při jízdě z kopce se to dochladilo. prostě v létě ( obzvláště v těchle vedrech to vyleze vejš.)
a co se týče vyjmutí úsad z chladiče. věnuju ti jeden na pokusy. taky je přicpanej. čistil jsem ho octem, calgonem tlakem vody a výsledek? teče na třech místech a je stále přicpanej.. :? jkmile tam máš tolik úsad jak na první fotce vůbec bych chladič neřešil a rovnou vyměnil. ten můj neměl v sobě ani 5% toho co ten tvůj a po výplachu octem se mis tejně ucpal a ani 14 dní ježdění mu nepomohlo. narvat do toho calgon a jezdit mi přijde zralý akorát na to že se ti někde urve větší kus ucpe to kanály v palici a budeš mít místo jednoho problému problémy dva. Koukni do nepovedených pokusů...Vím o čem mluvím :?
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Počasím.....? Mě se nikdy teplota nijak zvlášť nehýbala, i v letních zácpách. Pak odešel termostat a po nastartování se nechtěl otevírat - teplota vždy vylezla do červeného, pak spadla na normál a už se nehla. Když jsem to už nevydržel s nervama, koupil jsem termostat nový (Jak to říkali W+V: Made in Germany tam bylo napsáno) za tehdy nekřesťanských 560 peněz a opět se teplota držela kde měla.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Kdo má ventilátor chladiče hnaný klínovým řemenem tak tam není problém ať je venku třeba 30°C . Vždyť má "odběr téměř 2,5KW .
Jiná věc je elektrický ventilátor . Tam teplota motoru kolísá . V určitých případech nemusí el. ventilátor motor ani uchladit (pomalá jízda s naloženým autem do kopce)
PS: prostě buď hluk vrtule+vyšší spotřeba , nebo tišší motor s kolísající teplotou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Laďuša píše:
Vašátor píše:Navíc bych rád měl v autě chladič originální.
Vašátor píše:Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný.
Copa, copa, priority se postupem času mění? :P
Priority se nemění, jen jsi to vytrhl z kontextu :P

Nemyslím si, že by bylo normální mít mít v letním počasí rafičku teploměru někde jinde, než tam, kde má být - čili na 90st. Lehké kolísání teploty u motoru s el. saharou je jasné. Ovšem na mechanické vrtuli by to znát nemělo a dle mých zkušeností nikdy nebylo. Máme žigulíky, ne škodovky...

Kolísání rafičky mé teploty je stále dosti znatelné. Přijde větší kopec, leze nahoru a dle velikosti kopce klidně až před červené pole. Z kopce dolů rafička velice pomalu klesne na své místo a tam zůstane. Po použití Calgonu se z motoru vyplavují malé částečky usazenin, uvidíme co to provede :). Ovšem zase jsem ho tam nenasypal tolik, aby se urval nějaký velký kus. Během tohoto týdne se chystám udělat průplach celé soustavy, vyměnit chladič a nalít klasickou nemrzku. Jak celá tato akce dopadla se dozvíte asi až po návratu z Bulharska 8)

P.S. Laďušo, pak tam stejně skončí původní chladič (pokud nebude téct, jakože si myslím, že ne, poněvadž nejsem ovád a čistím - experimentuji - jen lehce)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Kolísání rafičky mé teploty je stále dosti znatelné. Přijde větší kopec, leze nahoru a dle velikosti kopce klidně až před červené pole. Z kopce dolů rafička velice pomalu klesne na své místo a tam zůstane. Po použití Calgonu se z motoru vyplavují malé částečky usazenin, uvidíme co to provede :). Ovšem zase jsem ho tam nenasypal tolik, aby se urval nějaký velký kus. Během tohoto týdne se chystám udělat průplach celé soustavy, vyměnit chladič a nalít klasickou nemrzku. Jak celá tato akce dopadla se dozvíte asi až po návratu z Bulharska 8)

P.S. Laďušo, pak tam stejně skončí původní chladič (pokud nebude téct, jakože si myslím, že ne, poněvadž nejsem ovád a čistím - experimentuji - jen lehce)
´
No modli se aby to nedopadlo jako u mne. Měl jsem to po výplachu octem naprosto v pohodě. vyplavilo se taky jen pár drobných nečistot. Problém nastal až za dva tři týdny. Prostě a jednoduše. Ocet to jen narušil a odloupal pár drobných kousků. Následně po nalití nemrzky došlo společně s teplou vodou k tomu že se odloupaly narušené kusy a ucpaly 2/3 komůrek chladiče a tlak proudící vody to udusal tak že nepomohly ani průplachy v obráceném směru hadící, či opakovaný průplach octovou vodou. nejsou tam toiž jen usazeniny vodního kamene ale i rez a tu bohužel ani Calgon ani Ocet nerozpustí.
Přeju hodně štěstí
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ono nemrznuca zmes aj maze..... JA by som tam na cestu do bulharska dal vodu nicomu by to nemalo vadit a aspon to nerospusti usady cestou tam a spaet :) a potom doma tam nalial nemrzku :)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To zní velice rozumě, a raději vodu z vodovodu, nebude "hadová" jako destilka.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st srpen 06, 2008 08:11 ]
Neměl jsi spíše použít slova "hladová" ?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“