Stránka 3 z 10

Napsal: ned lis 01, 2009 21:37
od Hurikán
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. :P Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi? :scratch: :D

Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili. :)

Napsal: ned lis 01, 2009 22:14
od Maysner
Hurikán píše:
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. :P Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi? :scratch: :D

Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili. :)
ja jsem treba nic nezkoumal, nasadil jsem uplne bezhlave, bez nastaveni motoru na znacky a ono to hned chytlo, seridil jsem predstih a normalne to beha :P

Napsal: ned lis 01, 2009 22:36
od MartasBrno
Štěpán Getsko,
díky, koukám nic náročného, pokud v tom není nějak zakopaný neviditelný pes... Zřejmě opět objevím ameriku :lol: když si představím že v "komutátoru" nebude nic, zhola nic víc, než tranzistorový spínač. Napadlo mně to vyrábět...

Napsal: pon lis 02, 2009 08:18
od Drobek81
MartasBrno píše:Napadlo mně to vyrábět...
myslim, ze za ty penizeneni co resit, jakakoliv snaha o vyrobu se nemuze vyplatit :)

Napsal: pon lis 02, 2009 09:46
od MartasBrno
Drobek81 píše:
MartasBrno píše:Napadlo mně to vyrábět...
myslim, ze za ty penizeneni co resit, jakakoliv snaha o vyrobu se nemuze vyplatit :)
No právě, docela jsem znejistěl, možná tu nádheru i koupím...

Napsal: pon lis 02, 2009 14:26
od EMI
MartasBrno, nešpekuluj nad tim a rovnou to kup celý jako sadu :wink: já jsem onehdá sehnal bezkont. rozd. neznámého stavu a původu, cívku jsem našel doma + od Iva jsem dokoupil komutátor a ještě jednu cívku, kabeláž svépomocí (viz minulé příspěvky) a neběhá to doteď :mrgreen: ale na svoji obhajobu musim říct, že bojuju paralelně na dvou frontách, protože takhe předělávam i bezkontakt z fiata :D

Napsal: pon lis 02, 2009 14:58
od Štěpán
Hurikán píše:
Štěpán Getsko píše:ak jsem si za 380 hryvni ( asi 780,-Kč ) taky udělal radost...
Sakryš Štěpáne.....závidím. :P Že bych udělal autíčku na vánoce radost a napsal dědu Mrázovi? :scratch: :D

Mmj. udělal jsi už detailní průzkum stran zpracování? Koko-Loko se zmiňoval, že měl ve svém rozdělovači nějaké špóny a jiné nedokonalosti. Zajímalo by mě tedy, jestli už se soudruzi polepšili. :)
Sic jsem to nerozebíral, ale piliny, hobliny a ani jinný přebytečný materiál jsem v tom nenašel. Jedině čeho jsem si všimnul je to, že to má poněkud velkou vůli v ložisku. Stejně asi tento rozdělovač komplet rozeberu a díly použiju pro zástavbu bezontaktu do FIATa DOHC. :D

Napsal: stř lis 04, 2009 19:20
od Křečík Barbuška
Bordel u obou mých bezkontaktů bydlel hlavně v "noze" a v mazacím tuku ložiska.

Napsal: čtv lis 05, 2009 12:49
od Miuvek
Vůle v ložiskách rozdělovače (v rozumných mezích) by u bezkontaktu neměla mít valný vliv na časování zápalu - jedna z hlavních výhod bezkontaktu.
Druhá hlavní výhoda je vyšší energie jiskry ve vyšších otáčkách - cívka má malý odpor primárního vinutí a proto se stačí nahromadit dostatečná energie magnetického pole v jejím jádře za kratší dobu než u "klasické" cívky. (viz. "přechodový děj v obvodu RL) V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.

Jakákoliv kombinace "starého" a "nového" nepřinese nic dobrého.

Klasický kontakt + nová cívka = přetěžování cívky, brzká likvidace kontaktu nadproudem.

elekronika + původní cívka = přesnější snímání, ale energie jiskry se nezvýší

klasický systém, doplněný elektronickým spínačem = žádné výhody. Odlehčení kontaktu od proudu je diskutabilní, přesnost časování zápalů zůstává (mechanické vlivy v rozdělovači), kvůli původní cívce je energie jiskry obdobná jako u "klasiky"

Napsal: čtv lis 05, 2009 14:50
od Dusan
Miuvek píše: V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.
To nemusi byt vzdy pravda. Skor sa cievka budil len potrebny cas.... tj ak na vytvorenie potrebnej energie treba 4ms tak sa cievka budil len tych 4ms co pri vysokych otackaj je vlastne stale a pri nizkych sa cievka nabudi s oneskorenim tak aby bola pred zapalenim pripravnena tak ze k ziadnym stratam tepelnym nedochadza.

Napsal: pát lis 06, 2009 09:09
od Miuvek
ano, souhlas, klíčová je časová konstanta cívky - po tuto dobu se elektrická energie ukládá v jádru cívky coby magnetické pole. Pokud ale sepnutí trvá delší dobu, než je doba přechodového děje (tj, kdy proud v cívce roste), pak po ustálení proudu je tento omezen jen činným odporem primárního vinutí a energie se už přeměňuje jen na teplo.

Eletroknika by se tak mimo jiné měla postarat o to, aby cívka nebyla buzena zbytečně dlouho, což se řeší třeba změnou úhlu sepnutí v závislosti na otáčkách - nevím ale, jak je na tom toto konkrétní zapalování pro Ladu.

Bezkontakt

Napsal: sob říj 09, 2010 14:43
od Cenek
Kde se dá sehnat takový pěkný bezkontaktní zapalko jako má třeba Štěpán?
Po poslední zkušenosti kdy mi nová klavívka vydržela cca 400km jsem rozhodnut, že kladívka v mém autě už zkončila navždy.

Napsal: ned říj 10, 2010 15:08
od Cory
Napr. u mna.

Napsal: sob říj 16, 2010 11:41
od txx
I u tohoto zapalování pořád jsou tam vůle (nepřesnost) v odstředivé a podtlak regulaci
(ale určitě natom bude lepe něž rozdělovač škoda favorit :D )

ne viděl někdo prodávat el. zapalování bez mechanické regulace :wink:

Napsal: sob led 08, 2011 14:42
od Michal2101
Chci se zeptat, pořídil jsem od Coryho bezkontakt a chystám se ho co nejdřív namontovat. Jenže nejsme si jist jak mám na tomhle bezkontaktu nastavit předstih? Na který vývod mám připojit žárovičku?