Stránka 3 z 3
Napsal: pon lis 01, 2010 16:06
od Petr HC
Cenek píše: ... Co se týče předstihu - asi by to chtělo úplně jinou charakteristiku regulátoru než na benzín aby to dobře jelo v nízkých i vysokých otáčkách.
Je to tak, nebo se mi to jenom zdá a existuje i vhodné nastavení sériového rozdělovače?
Tak toto už bude "parketa" Marka a Saši.
Napsal: pon lis 01, 2010 20:06
od MartasBrno
Petr HC píše:Cenek píše: ... Co se týče předstihu - asi by to chtělo úplně jinou charakteristiku regulátoru než na benzín aby to dobře jelo v nízkých i vysokých otáčkách.
Je to tak, nebo se mi to jenom zdá a existuje i vhodné nastavení sériového rozdělovače?
Tak toto už bude "parketa" Marka a Saši.
Obávám se, že na toto je potřeba vynaložit dost energie. Přiklonil bych se ke kompromisu který je volený blíže k palivu které se používá častěji.
Konstrukce elektronického zápalka které by plně nahradilo stávající systém (s respektováním podtlakové regulace) by měla být dost odolná a spolehlivá.
Kdyby ale někdo (třeba právě Saša) přišel s nápadem, jak udělat skutečně spolehlivý podtlakový snímač, šlo by to udělat kompletně podle dostupné dokumentace - naprogramovat jednoduchý systém respektující dodané křivky (tabulky) obou regulací a osadit čidlo polohy a snímač podtlaku.
Šlo by snad použít stávajícího rozdělovače, kde by se zachoval původní podtlakový systém a systém by řešil jen dvě křivky podle otáček. Al eminimálně ta plynová by se musela nějak zjistit. Minimálně posunutím benzínové, což je vlastně obdoba historického oktanového korektoru.
Napsal: úte lis 02, 2010 18:47
od Saša
MartasBrno píše:Kdyby ale někdo (třeba právě Saša) přišel s nápadem, jak udělat skutečně spolehlivý podtlakový snímač,
Proč ho dělat když je ve všech starších íčkách stačí ho vyndat . Schválně nepíšu nových , tam jsou také ale s dnešními Hi-Tech věcmi zrovna nemám dobré skušenosti (inženýři již dobře vědí jak to udělat aby to sloužilo jen určitou dobu)
Dělat ale "dokonalé" zapalování pro plynové auto s karburátorem je trochu nadstandart , poněvač je tu velký problém s jednoduchým zapojením reduktoru který dávkuje plyn dle ČISTOTY vzduchového filtru a né rychlosti proudění vzduchu v difuzoru . To ovšem znamená úplnou přestavbu karburátoru a jiné zapojení reduktoru . Krom BRC na to není žáden připraven .
Napsal: úte lis 02, 2010 22:28
od MartasBrno
Saša píše:Dělat ale "dokonalé" zapalování pro plynové auto s karburátorem je trochu nadstandart , poněvač je tu velký problém s jednoduchým zapojením reduktoru
No jo, jenže já vlastně nevím, jak ten krám pracuje, plynová soustava je pro mne jeden velký otazník, ze kterého chápu jen energeticky nákladnou změnu skupenství. Dávkování plynu vůbec nevím jak pracuje, jen mlhavě tuším, že se mění tlak plynu podle podtlatu ve filtrboxu.
Je asi pravda, že je to takovej malej luxus pro starý auto. Umíš odhadnout, jestli se to může vyplatit? Nebo by šlo čistě o objevitelství a kutilství?
Jo, já to vidím tak, že pokud by to člověk dělal a logicky si začal práci zjednodušovat, tak z toho nic dokonalýho stejně asi nebude, takže se to asi nevyplatí. Ale koníčku se meze nekladou.
Napsal: stř lis 03, 2010 14:12
od Cenek
No, já jsem snad ani nechtěl konstruovat "speciální" zapalko.
Napadlo mě, že se sériovým rozdělovačem a tudíž regulací to na LPG nebude nikdy "ono"
a chtěl jsem jen potvrdit/vyvrátit myšlenku jestli by teoreticky byla potřeba jiná charakteristika regulace nebo jestli vyhovuje stávající jen je vzhledem k pomalejšímu hoření plynu nuté zvýšit předstih o "nějakou" individuální hodnotu.
Nicméně vynalézavosti se meze nekladou
Napsal: stř lis 03, 2010 18:03
od Saša
Cenek píše:Nicméně vynalézavosti se meze nekladou
A o tom to je . Před více než dvaceti lety jsem mněl dokonce v 02 uděláno zapalování s čtyřmi zapalovacími transformátory z plynového kotle které řídila elektronika . Vše bylo řízeno optoelektrickym rozdělovačem (uprava klasiky) kde se dala šikovným řešením měnit doba hoření jiskry . Bohužel jako jediné elektronické vylepšení z mnoha nemělo dlouhou životnost . Motor šel jak z praku bez jediného zakolísání . Zapalování se zdálo spolehlivé až na měnič 12/200V ve kterém pořád odcházely tranzistory (cca 1x za měsíc) . Dnes by to šlo určitě vyřešit mnohem lépe , ale kde je mu konec
.
Jinak se na šrotištích hojně oběvují elektronické zapalování obsahující v jedné škatuli snímač podtlaku , elektroniku a zapalovací transformátor . vede k tomu akorát + a - a káblík k rozdělovači (s halovou sondou) . Možná ho někdy vemu a testnu na 06 .
Napsal: pát lis 05, 2010 18:43
od Cenek
Sašo, pomohlo by i nahrazení klasiky bezkontaktním zapalkem co nabízí Cory?
Regulace by měla být asi stejná, tam změnu nečekám, ale je k tomu dodávána jiná
indukční cívka která by měla zaručit větší energii jiskry - od toho bych si sliboval lepší zapálení plynové směsi.
Vede tudy cesta nebo ne?
Napsal: sob lis 06, 2010 14:07
od Saša
Cenek píše:Sašo, pomohlo by i nahrazení klasiky bezkontaktním zapalkem co nabízí Cory?
Bezpochyby je bezkontaktní zapalování lepší než kladívka . Bude klidnější chod motoru a ve vysokých otáčekách pujde lépe . Má ale jeden háček - nedá se jednoduše na silnici opravit .
Napsal: pát lis 12, 2010 17:56
od Cenek
Saša píše:
Bezpochyby je bezkontaktní zapalování lepší než kladívka .... .... Má ale jeden háček - nedá se jednoduše na silnici opravit .
Upřímně řečeno - toto mě vůbec nenapadlo.
Problémy s kvalitou nových dílů jsou mi známy, tady k tomu je navíc elektronika, jejíž
životnost nelze předpovědět. Pravda
Beru si z toho tedy poučení, že pokud půjde do auta bezkontak, původní rozddělovač půjde do kufru. To je blbý. Už to nemám kam dávat. Člověk aby ssebou na Ladu vozil skoro včechno náhradní...
Jinak se stále snažím vysledovat ten "správný" předstih pro moje auto.
Otázka: pokud to jede suprově ve vysokých, ale špatně v nízkých otáčkách (zhruba do 4000/min) je předstih moc malý nebo už moc velký?
Díky.
Napsal: pát lis 12, 2010 20:26
od Saša
Cenek píše:Člověk aby ssebou na Ladu vozil skoro včechno náhradní...
A proč ? jezdím Ladou 26 let a i na velmi dlouhé dovolené (třeba 2600km jedním směrem) mám jen základní nářadí , vázací drát , a izolačku . A z dílů kladívko , palec , a víčko . Navíc jsem je na cestě zatím nikdy nepotřeboval .
Cenek píše:Otázka: pokud to jede suprově ve vysokých, ale špatně v nízkých otáčkách (zhruba do 4000/min) je předstih moc malý nebo už moc velký?
Pokud se situace změní (obrátí) se změnou předstihu je jasné že se musí upravit "křivka" regulace (pružinky/závažíčka) .
Jenže ono to tak jednoduché není . Dobré by bylo namontovat Lambdu a teploměr výfukových plynů . Poté jdou dělat divy .
Ono totiž neznamená že změnit předstih tak aby to jelo je také dobré pro životnost motoru . Nejhorší je chudá směs a pak velký předstih . Ono to sice jede , ale dělá to do pístů díry , nebo "hoří" ventily .