Stránka 3 z 7

Napsal: stř srp 13, 2008 19:32
od Štěpán
Někde doma se mi válí takové rádoby těsnění. Vypadá a má tvar klasického těsnění, ale je to udělaný z bronzu nebo mědí ( už si to moc nepamatuju ) a vkládalo se to jako mezivrstva mezi dvě klasicka těsnění pod hlavou. Bylo to vystřiženo asi z 1mm tlustýho listu plechu. Ale i kdybys mě rozkrájel, tak nevím kde to je. Určitě je to v tý nejhůře dostupný a nejméně předpokládáný krabici ve sklepě. :cry: :roll:

Napsal: stř srp 13, 2008 20:17
od Atex
Štěpán Getsko píše:Někde doma se mi válí takové rádoby těsnění. Vypadá a má tvar klasického těsnění, ale je to udělaný z bronzu nebo mědí ( už si to moc nepamatuju ) a vkládalo se to jako mezivrstva mezi dvě klasicka těsnění pod hlavou. Bylo to vystřiženo asi z 1mm tlustýho listu plechu. Ale i kdybys mě rozkrájel, tak nevím kde to je. Určitě je to v tý nejhůře dostupný a nejméně předpokládáný krabici ve sklepě. :cry: :roll:
ano take to existuje, tenhle "vymezovak" se dodava v turbokitu pro motory honda, uz sem to nekde videl na netu na fotce..

Napsal: čtv srp 14, 2008 06:26
od Wolf
Luděk Musil píše: ... Také spíše uvažuju o frézování hlavy...
Ludku a nechces se radeji poptat, co by staly nove pisty udelane dle pozadavku, treba tady http://www.brusirnavalcu.cz/index.php?n ... oid=579651 ? Jak pise Cmelak, pokud se s kompresnimi pomery nesejdes, pak z toho budes mit zentour a to uz vubec neuvazuji moznost nabourani vnitrniho chlazeni hlavy vyplachovanim a zvyseni teplotnich hodnot pri spalovani, ktere jsou pri provozu na alternativni palivo uz tak dost vysoke.

Napsal: čtv srp 14, 2008 07:22
od Luděk Musil
Vypadá to, že tento víkend budu měřit a počítat jako o život (toho motoru). Pak se uvidí ... . L.

Napsal: čtv srp 14, 2008 10:31
od Pája
Já obrousil v komp. prostoru místa, který vaděj proudu nasávanýho vzduchu(v blízkosti sacího ventilu). Stačí málo a komprese se mění rychle a navíc zdokonalíš plnění. Jen je potřeba si to odměřit nějakou kapalinou a správně spočítat.

Napsal: čtv srp 14, 2008 10:46
od Luděk Musil
Pája píše: Já obrousil v komp. prostoru místa, který vaděj proudu nasávanýho vzduchu(v blízkosti sacího ventilu).

Takto experimentovat rozhodně nebudu. Hlavu bude upravovat soustružník, takže předpoklad rozdílných kompresních tlaků bude minimalizován.
Tomu bude samozřejmě předcházet (víkendové) měření a počítání prostoru v hlavě válce, starého pístu (21073/21213), uzení klobás, sečení trávy atd. L.

Napsal: čtv srp 14, 2008 11:04
od Drobek81
Luděk Musil píše:Hlavu bude upravovat soustružník
:scratch: hmmm, já si říkal že v tom horku dvě piva na oběd sou moc... :drunken:
Luděk Musil píše:Tomu bude samozřejmě předcházet (víkendové) měření a počítání prostoru v hlavě válce, starého pístu (21073/21213), uzení klobás, sečení trávy atd. L.
to je úmysl, že jsi vynechal vypití půl litru Rašovské vody??? :lol:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt srpen 14, 2008 13:07 ]
To Drobek: rašovská voda došla :( :( :evil:

Napsal: čtv srp 14, 2008 11:58
od dusin
Drobek81 píše:To Drobek: rašovská voda došla
Tak to jsem zvědavej na úspěch celé akce,neb bez Rašovské vody ani ranu :partyman: (s klepouci se ruko se vše dělá špatně....)

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt srpen 14, 2008 14:17 ]
Spěchat se složením rozhodně nebudu .... spěch je špatný rádce.

Napsal: pon srp 18, 2008 10:22
od Luděk Musil
Tak jsem v nedělním odpoledni vzal nářadí a dal se do měření a počítání. Zde je několik základních údajů, ze kterých jsem při následném počítání vycházel:
Píst Lada 21213, průměr 82 mm, kompresní výška 38 mm, vybrání v pístu 12 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje).
Píst Fiat 1600 DOHC, průměr 84 mm, kompresní výška 38,5
Zdvih kliky 80 mm (při pístu Lada nedoběh 0,5 mm, při pístu Fiat nedoběh 0 mm)
Spalovací prostor 21213 hlavy 28 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje)
Rozměr spalovací plochy 81 x 51,5 x 18 ((délka) x (šířka / průměr) x (max. hloubka))
Těsnění Lada výška 1 mm
Těsnění (fiat) výška 1,5 mm.
Ludolfovo číslo 3,1415926
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vycházeje z těchto údajů došel jsem ke kompresnímu poměru u motoru 1,7 k číslu 9,33:1 .
Následně jsem spočítal kompresní poměr u motoru 1,8 a došel k číslu 12,21:1 .
Abych snížil kompresní poměr zhruba k číslu 10,7:1 musím použít např.
1.těsnění tloušťky 1,5 mm a zvětšit prostor hlavy odfrézováním materiálu tloušky 2 mm, nebo
2. těsnění tloušťky 1,5 mm a snížit píst o 1 mm (vyjde 10,59:1)
L.
PS: údaje jsou víceméně informativní (hlavně díky použití "mobilní" kalkulačky a sčítání "z hlavy"). Ještě to proženu excelem, abych vyloučil eventuelní chyby
PS2: pokud se někomu chce pocvičit se v matematice, připomínám, že kubatura válce se počítá podle vzorce píernadruhouvé :D

Napsal: pon srp 18, 2008 10:28
od FOMA
kua Ludku ty si kapacita :idea:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po srpen 18, 2008 12:36 ]
Nepřeháněj - tohle jsou jen takový počty na procvičení rozumu ... :D :D :D :D

Napsal: pon srp 18, 2008 11:02
od Pája
To znamená, žes jezdil na kompresi 12,21 a v pohodě? Nebo proč si motor vlastně rozhodil? (asi sem trochu mimo, ale nerad bych opakoval už jednou udělaný chyby)

Napsal: pon srp 18, 2008 14:27
od Kewint
myslím že ho Luďek rozdělal ,protože mu fouklo těsnění pod hlavou a potřebuje přešálovat.... pokud se nepletu

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0 nebo tohle

Napsal: pon srp 18, 2008 15:00
od Pája
Dal bych přednost vyjádření pana krále s detajlnějším popisem. Důvody důvodů a tak...

Napsal: pon srp 18, 2008 15:30
od Luděk Musil
No ... asi takto:
Podstatným důvodem pro rozebrání motoru bylo neúnosné cvrlikání. Občasné zacvrlikání po nastartování bylo zapřičiněno volnějším pístním čepem.
Hodně cvrlikat to začalo po výměně profouklýho těsnění pod hlavou. Předpokládám tedy, že příčinou cvrlikání je/byla jízda na 2 válce (a to ještě krajové, tak doufám, že to nemělo fatální následky pro kliku).
Po demontáži ojničních šálů, přestože vůle se mi zdála nulová, jsem zjistil na kluzných plochách drobná poškození (jemné rýhy a v jednom šálu dokonce drobný kráterek). Klikové šály se zdají v pořádku.
Nyní laboruji s úpravou spalovacího prostoru v HÚ a zatím nejsem rozhodnut, kterou metoru zvolím.
Ale pokud se mi podaří snížit kompresi na "rozumnou" hodnotu, tak asi úpravy v předstihu zapalování (a to variabilní řemenicí) dělat nebudu.
Snížení kompresního poměru na toleranci 10,5 - 10,0 je samozřejmostí. L.
PS: Majo mě upozornil na drobnou chybičku - takže všechny provedené výpočty jsou mimo o cca 0,3 jednotek kompresního poměru (musím zpět k prknu) :( :evil:

Napsal: úte srp 19, 2008 07:44
od Marek
Luděk Musil píše:Tak jsem v nedělním odpoledni vzal nářadí a dal se do měření a počítání. Zde je několik základních údajů, ze kterých jsem při následném počítání vycházel:
Píst Lada 21213, průměr 82 mm, kompresní výška 38 mm, vybrání v pístu 12 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje).
Píst Fiat 1600 DOHC, průměr 84 mm, kompresní výška 38,5
Zdvih kliky 80 mm (při pístu Lada nedoběh 0,5 mm, při pístu Fiat nedoběh 0 mm)
Spalovací prostor 21213 hlavy 28 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje)
Rozměr spalovací plochy 81 x 51,5 x 18 ((délka) x (šířka / průměr) x (max. hloubka))
Těsnění Lada výška 1 mm
Těsnění (fiat) výška 1,5 mm.
Ludolfovo číslo 3,1415926
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vycházeje z těchto údajů došel jsem ke kompresnímu poměru u motoru 1,7 k číslu 9,33:1 .
Následně jsem spočítal kompresní poměr u motoru 1,8 a došel k číslu 12,21:1 .
Abych snížil kompresní poměr zhruba k číslu 10,7:1 musím použít např.
1.těsnění tloušťky 1,5 mm a zvětšit prostor hlavy odfrézováním materiálu tloušky 2 mm, nebo
2. těsnění tloušťky 1,5 mm a snížit píst o 1 mm (vyjde 10,59:1)
L.
PS: údaje jsou víceméně informativní (hlavně díky použití "mobilní" kalkulačky a sčítání "z hlavy"). Ještě to proženu excelem, abych vyloučil eventuelní chyby
PS2: pokud se někomu chce pocvičit se v matematice, připomínám, že kubatura válce se počítá podle vzorce píernadruhouvé :D
Dle mého názoru je řešení celkem jednoduché.

Oválné vybrání v hlavě válců má největší rozměr 79 mm. Osobně bych jej nechal upravit stopkovou frézou na rozměr 84 mm - nejen, že to bude odpovídat průměru vrtání válce (čili zvětší se antidetonační mezery a tudíž se rapidně sníží klepání motoru), ale především to dost podstatně sníží stupeň komprese.