Stránka 3 z 4
Napsal: pon čer 02, 2008 08:18
od Drobek81
Marek píše:což povede k tomu, že motor část paliva začne pálit později než má a motor bude mít extrémně vysokou kouřivost
to je jasný, to bude příčina kouřivosti u brikety...
Napsal: pon čer 02, 2008 08:21
od Marek
Může být. Ale vysokou kouřivost často způsobuje mnohem banálnější věc - třeba úkap nebo vyšší otvírací tlak na jedné trysce.
Napsal: pon čer 02, 2008 14:12
od stav
Tak konečně jsem se dozvěděl jak je to s tím chiptunigem. Jsem si tak říkal, proč rovnou ve fabrice nedají nějaký jiný soft nebo co se s tím dělá. že by výrobci jen tak z legrace nechávali prostor pro úpraváře mi bylo docela divný. tzn že pokud někde přečtu přečipování na xxx větší výkon za 30 tis Kč snad by v ceně mohlo být zahrnuto i nějaké to lepší chlazení,vrtulky nebo tak?
Napsal: pon čer 02, 2008 14:19
od Malda
No chiptuning nabizej i samotny automobilky. Neni to az takovy zvyseni jako treba u BitPower, ale rozhodne to neco prida. A vzhledem k tomu, ze to udelaj ve svejch servisech, tak neni ani ztrata zaruky, takze nejaka rezerva tam bude ...
Napsal: pon čer 02, 2008 16:23
od Pája
Ono se totiž ve fabrice počítá, že to auto nebude jezdit jen na V-power diesel a s nejlepšim olejem od Mobilu, proto se tam nechává poměrně velká výkonová rezerva zohledňující pracovní podmínky a prostředí motoru. Otec najezdil na čipovanym TDI asi 350 tkm a kdyby mu neprdlo těsnění pod hlavou a nenatekla voda do voleje, tak by jezdil v klidu dál... Čipování se já osobně nebojim. Mám s tím jen dobré zkušenosti.
Napsal: úte čer 03, 2008 07:41
od Jiri
asi takhle pro nárůst výkonu je potřeba dostat do spalovacího poměru víc směsi ... paliva se tam dá nalejt co de vejde ale se vzduchem je problém - limit je aerodynamický odpor celého sacího systému a víření směsi uvnitř válce. bez turba a měnitelného časování ventilů se dá čerpat jen z rezervy která je kvůli emisním limitům...
chiptuning ma největší efekt u turbodieslu kde když zvednu plnící tlak turba a příslušně tomu dokrmím palivo tak lze změnou tabulek dosahnout podstatného zvýšení výkonu motoru. jistě že je to na úkor životnosti motoru ale žádná tragédie. Nicméně dnešní tdi zdaleka nemají tak velkou rezervu životnosti jako dříve ..chce to lepší oleje, slušný zacházení, kvalitní palivo
ne každý diesel je tak kvalitní a propracovaný jako od VW
Napsal: úte čer 03, 2008 08:02
od Marek
Pája píše: Čipování se já osobně nebojim. Mám s tím jen dobré zkušenosti.
Souhlasím - ani já se do určité míry vyladění motoru nebojím. Ale ono je to diskutabilní - je chiptuning a chiptuning. A už jsem viděl něco propálených pístů, uražených ventilů a roztavených hlav............ Doporučuji vždy přemýšlet s rozvahou a především vsadit na dobré jméno firmy (byť za vyšší cenu).
Existují "šílenci", co nalejou soft a "tumáš, bambulo, a jezdi". Tak takhle, soudruzi, NEE !!! Ještě horší alternativa je PowerBox.
Když upravit motor, tak postupem, který jsem zvolil já (nebo podobným): Tedy především výměna spojky (jednohmotový setrvačník z motoru AHU 1,9TDi/66kW, lamela 240mm z motoru 1Z 1,9TDi/66kW a přítlačák z motoru 2,8i VR6/150kW). Dále výměna turba (v mém případě z motoru ARL 1,9TDi/110kW PD), intercooler z Galaxy II (ASZ 1,9TDi/96kW PD) a trysky PowerPlus 764 Racing. Pak jsem silnějším těsněním hlavy snížil kompresní poměr z původních 19,5:1 na 18,8:1.
Teprve potom jsme na brzdě odlaďovali software tak, aby motor jel jak má, nezakouřil a odpovídal emisním předpisům.
Tyto úpravy mě celkem vyšly na symbolický peníze. Mám totiž známého, který je mi z minulosti zavázán a díly mi sehnal za cenu šrotu. Chip byl za 8000 Kč (což vzhledem k použití brzdy je cena rovněž symbolická).
Výsledek si můžete přečíst sami (v mém podpisu pod příspěvkem).
Jede to výborně, ale řeším další problém, a sice s převodovkou. Mám totiž původní 5-speed, která je navíc z dosti nepochopitelného důvodu dost krátká. A takto silný motor s tím autem cvičí jako s hadrem. S tím téměř dvoutunovým busem to dokáže zahrabat do kopce i na trojku.
Přemýšlím o zástavbě "dlouhého" šestikvaltu z modelů Sharan/Galaxy II s motorem 96kW PD (ale to by stálo slušnej balík, což si v žádném případě nemůžu dovolit).
Napsal: úte čer 03, 2008 08:09
od Drobek81
Marek: a na kolik taková blbost(ehm...) přijde?
Napsal: úte čer 03, 2008 08:12
od Marek
Budeme-li to brát v cenách nových dílů, mohli by si to dovolit jen vatánci (turbo 35.000 Kč, IC 9000 Kč, trysky 15.000 - 18.000 Kč).
Použité turbo lze koupit kolem 5000 Kč, IC tak za 3000 a trysky kolem 5000 - 8000 Kč.
Ohledně té převodovky je to složitější - tam to nejde pouze vyměnit kus za kus jako u Lady, protože jedničky modely měly převody od Fordu, zatímco dvojky modely od VW. Musí se vyměnit převodovka včetně silentbloků, poloosy, startér, setrvačník se spojkou a ovládání spojky. To vyjde nové kolem 200.000 Kč (což je utopie), starší na 30.000 - 50.000 Kč.
Napsal: úte čer 03, 2008 08:15
od Drobek81
kulervoucí...na kolik to vyšlo Tebe
Napsal: úte čer 03, 2008 08:16
od Marek
Turbo + spojka na trojku, IC gratis a trysky byly nové, ale s dotací (ty se opravdu blbě shánějí), takže asi 1200 Kč za kus.
U toho turba se malinko bojím, má najeto přes půl mega (je to z nějakého taxivozu), takže toho asi moc nevydrží. Nu což - dáme jiné...........
Napsal: úte čer 03, 2008 08:28
od Drobek81
Marek píše:Turbo + spojka na trojku, IC gratis a trysky byly nové, ale s dotací (ty se opravdu blbě shánějí).
nedělej koloušky a sděl cenu...to už je horší jak v sekci prodám...
OT:
Prodávající: prodám x+y, cenu nabídněte
Kupující: jaká je cenová představa
P: kolik dáš
K: kolik bude třeba, mám vážný zájem
P: já nevím, nové to stojí 1250kč
K: a kolik by jsi chtěl?!
P: no co já vím, tak aspoň 500
K: mně se to nehodí, mám jiný typ
P:
P:
P:
P: sleva na 250
K: heleď, nakonec bych to asi vzal, dovezl bys mi to domů?
P: přijeď si pro to, nebo pošli peníze-pošlu to poštou, poštovné 100kč
K: no víš, mám to daleko
P: tak chceš to nebo ne?!
K: ano, a nepojedeš na sraz za půl roku?
P: ještě nevím, podle situace
K: tak to asi nic, nebo jedině, že by mi to někdo dovezl
P: zajisti si dopravu
atd. do nekonečna...
Napsal: úte čer 03, 2008 12:01
od Jiri
jo tak to potom chápu:-))) jenže taový komplexní přístup budeš těžko hledat.jako obyčejný zákazník..... za prvé- takováhle rekonstrukce pohoné jednotky + tuning vyjde mnohem dráž než obyčejné zvednuté tlaku turba + čiptuning a z pohledu mnoha zákazníků - ono to jede taky a kdo by do toho cpal dalších 50 000 nee?
)
Napsal: stř čer 04, 2008 09:40
od Marek
Jiri píše:jo tak to potom chápu:-))) jenže taový komplexní přístup budeš těžko hledat.jako obyčejný zákazník..... za prvé- takováhle rekonstrukce pohoné jednotky + tuning vyjde mnohem dráž než obyčejné zvednuté tlaku turba + čiptuning a z pohledu mnoha zákazníků - ono to jede taky a kdo by do toho cpal dalších 50 000 nee?
)
Tak to bohužel v drtivé většině případů bývá. Já tomu rozumím - taky bych nejspíš takhle přemýšlel, kdybych byl třeba malíř pokojů nebo zubař a o této problematice nevěděl zhola nic. Nebo byl člověk méně finančně zajištěný, co nemá možnost si tyto komponenty sehnat "pod rukou".
Jistě jste poznali, že patřím do té druhé jmenované skupiny
, avšak díly mi kamarád sehnal opravdu velmi výhodně, tudíž jsem do toho šel.
Nicméně já jsem takový člověk, který protože o tom něco ví, nikdy by si úpravu výkonu pouhou změnou SW nenechal udělat. To bych raději používal seriový spolehlivý motor, ale riskovat jeho vážnou poruchu "nalitím" pokoutného softu - to určitě nee.
Napsal: ned čer 08, 2008 00:05
od Pája
citát z
www.dieselpower.cz/forum, 24. 4. 2008:
Marek napsal:
...Pak jsem InterCooler vyplachoval asi čtvrt hodiny v acetonu a následně jej zvenku profoukal vzduchem.
Vzhledem k tomu, že nejsem závodník a auto mám v serii, nepozoroval jsem kdovíjaký zázračný změny, ale pokud se hýbe s plnicím tlakem, jistě to znát bude (a ne málo)....
Tak jak to teda je Marku s těma tvejma úpravama???