Stránka 3 z 9

Napsal: pon pro 08, 2008 19:05
od rudo.
Pôvodný remeň od nova je výroba-Balakovo. A práve on je podľa RU to najlepšie. Takže tvrdia, že ak meniť remeň, tak jedine za Balakovo. :roll:

Napsal: úte pro 09, 2008 00:16
od plavec
rudo. píše:Pôvodný remeň od nova je výroba-Balakovo. A práve on je podľa RU to najlepšie. Takže tvrdia, že ak meniť remeň, tak jedine za Balakovo. :roll:
Mám řemeň značky Gates. :wink:

Napsal: úte pro 09, 2008 07:11
od tavri
fakt je, že původní na svých 80 tis nevypadal nijak opotřebený ani co se týče pružnosti...

Napsal: úte pro 09, 2008 08:27
od Jiri
v létě se mi potkal motor u laguny - příčinou bypa prasklá vymezovací podložka náhoda jak svině ( výrobce asi doporučuje podložky měnit a ne brousit :D ) ohnutá vačková hřídel, vylomený nálitek na vačkovém kole, utržený šroub M10 který drží kolo na té hřídeli. rozvoďák měl 40 000km a zůstal celý! jo a taky to odnesly 2 ventily.... :-) někdy je holt rozvoďák extra kvalitní :-)))) a urve se vše okolo :-)))

Napsal: stř pro 31, 2008 17:12
od rudo.
Všetko o rozvodových remeňoch.
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t= ... der=ascand

Plavec, ten Gates, tuším by mal byť v poriadku. :roll: Ja mám Dayco, Made in EU. Tiež by mal byt ť v poriadku. :roll:

Napsal: sob lis 14, 2009 21:34
od tavri
Od této nešťastné anabáze - prasárny od Špůra uběhl rok a půl, za tu dobu najeto cca 17 tis. km a proto navazuji na téma.
Začátkem týdne začalo něco nepříjemně přihvizdovat z motoru. Dělá to jen při zahřátém motoru a v závislosti na otáčkách zvuk stupňuje.
Rozvoďák je ze strany nějak 1mm obraný, jakoby se ho ukousala napínací kladka. Tak to zkusím kuchnout sám. Kyž dám setrvák na rysky a současně rysky na horním ozubeném kole, tak to je už vše na co si dát pozor, aby se to nepotkalo?
Mám v úmyslu dát na zkoušku starou kladku a jiný řemen.

Napsal: pát lis 20, 2009 10:39
od tavri
Našel jsem odvahu a několikrát rozdělal rozvody. Neúspěšné pokusy s kladkou nakonec ukázaly na vodní pumpu. Po vypuštění kapaliny a vyjmutí ven vykazuje velkou vůli 1-2 mm ložiska. Svištění dělalo přidřené ložisko. Vůle na oz. kole vychylovala rozvodový řemen a ten se louskal o napínací kladku.
Zajímavé je, že pumpa netekla, proto mě hned nenapadla.
Kdo jste ji měnil a za jaký typ? Koněvovka nabízí z druhovýroby za 1200, pop art ruský FENOX za 750, na internetu jsou různé nabídky od 450 do 1500.

Napsal: pát lis 20, 2009 12:29
od zelvotron
Jj, z tý Koněvky za 1200 na obou autech zn. Luzar (na jednom originál tek po 40 tkm, na druhým preventivně po 120tkm), s oběma od výměny najeto zatím málo na nějaký hodnocení spolehlivosti a životnosti (asi 20tkm).

Napsal: čtv lis 26, 2009 12:16
od tavri
Dal jsem tam španělskou DOLZ L-121 a řemen DAYCO z Autodílů Krč - uvidíme co vydrží.

Napsal: čtv lis 26, 2009 12:39
od zelvotron
Tenhle tvůj případ mi jenom potvrzuje to, že cokoliv měnit na autě je nahovno :cry:

Napsal: čtv lis 26, 2009 13:45
od tavri
zelvotron píše:Tenhle tvůj případ mi jenom potvrzuje to, že cokoliv měnit na autě je nahovno :cry:
A já bych doplnil: Co funguje, na to je lepší nesahat.

Napsal: čtv lis 26, 2009 15:24
od Křečík Barbuška
tavri píše:A já bych doplnil: Co funguje, na to je lepší nesahat.
Také se říká, "čím více se do hov*a rýpe, tím víc smrdí" :mrgreen: .

Napsal: čtv lis 26, 2009 17:50
od zelvotron
tavri píše:A já bych doplnil: Co funguje, na to je lepší nesahat.
No někdy je bohužel průšvih i u opravy věci co nefungovala.

Napsal: čtv lis 26, 2009 22:52
od Hurikán
zelvotron píše:No někdy je bohužel průšvih i u opravy věci co nefungovala.
Ano. K tomu dochází v případě, kdy v pěkném obalu koupíme místo nového dílu kurvítko. :) Platí zejména u krabic. :weedman:

Napsal: pát lis 27, 2009 08:52
od tavri
Ta španělská pumpa taky není žádný terno. Má řemenici na starý typ řemenu, tzn. drážky jsou o tvaru písmene U, kdežto desítková pumpa ji má na ten řemen o lichoběžníkovém tvaru s minidrážkou uprostřed. Taky ta řemenice je konstrukčně vysunutější ven, nechybí moc, aby drhla o plastový kryt rozvodů. Tí pádem řemen nejezdí po jejím prostředku, ale těsně u vnitřní hrany. Na druhou stranu zatím nemlaská a nejeví známky opotřebení, uvidíme po pár set km.
Už nemám čas ani chuť to posílat zpátky a shánět jiný fejkový výrobek. Teď když má desítka hodnotu dvou krabic si nějaký předražený originální díl ani nezaslouží. Prostě sem to tam šoupnul a děj se vůle boží. :wink: