Áno, to má logiku, že reštart po výmene vadného čidla je nutný.
1.spôsob reštartovania: odpojenie baterky- mažú sa chyby z pamete, ktorá je závislá na baterke
2.spôsob:odpojíme mínus na 3 až 5 min. Zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na jedny udávajú 20sk a druhý na 25sek, vypneme zapaľovanie, chvíľku počkáme a naštarujeme, takto by sa mala reštarovať pameť po výmene vadného čidla. Dvaja RU moderátori tvrdia, že je to blbosť, ale to čo píše Peter má predsa logiku.
3.spôsob: studený motor nahrejeme, vypneme ho, odpojíme mínus, necháme vychladnúť, zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na 25 sek. (iný údaj som nenašiel) vypneme zapaľovanie na chvíľu (cvakne), naštartujeme motor. Toto by mal byť reštart voľnobežných otáčok.
Čidlo polohy škrtiacej klapky vyzerá ako najčastejšie menené čilo a či to znamená, že je aj najporuchovejšie, tak to neviem.
Váha vzduchu: je veľmi citlivá na vlhkosť a prach, dá sa celkom jednoducho premerať. Predávajú sa: GM, Bosh, Siemens a ruská. Ruské sú dva typy: O280 218-037 a 0280 218-004. Tak tie ruské nie su medzi sebou zameniteľné, bez zásahu do pamete.
A preto mi auto nechcelo ísť.!
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Dignostikoval závadu som na začiatku správne, ale kúpil som nesprávnu váhu vzduchu. Ak toto číta niekto zo slovenska, tak túto novú váhu vzduchu 0280 218-004 predám za 1000 sk.
Váha vzduchu, ktorá už nie je úplne v poriadku zvyšuje spotrebu motora, píšu bývalí bratia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a to by aj trocha vysvetľovalo rozdiely v spotrebe.
Pri poruche váhy vzduchu, preberá na seba jej funkciu čidlo škrtiacej klapky, pri tom nemusí byť hlásená porucha motora. Takže odpojením váhy vzduchu si môžeme preveriť činnosť čidla škrtiacej klapky, ale toto je len moja úvaha.
Odstavce, nevedel som ich robiť. Na počítači sedím len kôli Lade a nechcem stále otravovať manželku.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)