Stránka 3 z 4
Napsal: pát čer 03, 2011 20:54
od MartasBrno
To asi těžko, ten odpor na cívce patří k té cívce. Viděl bych jako přípustnou pouze záměnu Lada cívka bez odporu -> škoda cívka s odporem. K tomu by se měl natáhnout drát ze svorky 16 spínací skříňky. (připojuje palubní napětí za odpor, přímo na cívku během startování, pro silnější jiskru).
tak a teď doufám, že sem pochopil otázku.
Napsal: pát čer 03, 2011 21:47
od Marek89
Nejde o štart, ale o to aby otáčkomer ukazoval dobre, lebo bezkontakt má samarackú indučku.
Napsal: pát čer 03, 2011 22:42
od MartasBrno
No, ten důvod proč s tou cívkou otáčkoměr nechce ukazovat bude právě v tom bezkontaktu. pokud to prostě dělá menší špice, že je otáčkoměr nechce brát, zkusil bych zvýšit citlivost otáčkoměru. Ale jak jsem psal jinde, otáčkoměr z klasiky umí sežrat špice od cca 20 - 50V nahoru, aby spolehlivě ukazoval.
Napsal: pát čer 03, 2011 22:44
od Marek89
Ja to ešte nemám v aute, ale chcel by som vedieť aké sú skúsenosti ľudí čo majú bezkontakt a 06 otáčkomer
Napsal: sob čer 04, 2011 07:38
od Dusan
kludne to zatial možeš zapojit na klasicku cievku vtedy to bude ukazovať...
Napsal: sob čer 04, 2011 09:15
od Marek89
Zmeral som dnes cievky klasicku a bezkontaktnu. Vysledok:
klasicka - 6,7kOhm medzi strednym a krajnym, medzi krajnymi cca 4ohm
bezkontakt - 10kOhm medzi strednym a krajnym, medzi krajnymi cca 3ohm.
Čiže by otáčkomer mohol fungovať bez problémov. Či nie ?
Napsal: sob čer 04, 2011 09:37
od Dusan
pozri namontuj to tam... a ak ti nebude ukazovať tak daj staru cievku naspäť... a bude to ukazovať ok ?
Napsal: sob čer 04, 2011 14:44
od Petr HC
Dusan píše:pozri namontuj to tam... a ak ti nebude ukazovať tak daj staru cievku naspäť... a bude to ukazovať ok ?
To vůbec není o cívce - resp. vliv cívky je zanedbatelný. Je to jak píše Martas Brno. Spínací tranzistor bezkontaktu je chráněn zenerovými diodami nebo transily proti špičkám indukovaným do primáru, tudíž impuls pro otáčkoměr je nedostatečný. Řešit by to šlo jedině úpravou vstupního obvodu otáčkoměru. Pokud někde najdeš schema, můžeme se o tom bavit dále.
Napsal: sob čer 04, 2011 15:21
od Marek89
Schema je tu
Napsal: sob čer 04, 2011 17:54
od Křečík Barbuška
Nestahuj gatě dokud je brod daleko. Mě v sedmičce otáčkoměr fachčí i s bezkontaktem v pohodě. Otáčkoměr mám elektricky identický s 03/06. Nejdřív to nahoď a když to nebude chodit tak teprve potom vymýšlej.
Napsal: sob čer 04, 2011 18:15
od Marek89
Ok, ja len keby .......
Napsal: sob čer 04, 2011 19:31
od Petr HC
Marek89 píše:Schema je tu
Zmenšil bych v kapacitním děliči hodnotu kondenzátoru 10n na 3n3 až 1 n. A místo odporu 2k7 bych dal 1k - to možná nejprve.
Napsal: sob čer 04, 2011 23:48
od popest
Myslím, že tu Saša jednou psal, že otáčkoměr resp. zapojení uvnitř je spouštěný pomocí záporných 300V špiček, které vzniknou při rozpojení kontaktu.
Pokud tomu tak je, tak ale elektronický zapalování tyhle záporný špičky nemá...
Ale zase někdo píše, že mu to fachá.. tak teda nevím, asi to s těma -300V nebude pravda. Jinak velikost kladné špičky je stejná jako u klasického kontaktu. Teda alespoň měřeno na ele. zapalování favorit, tj. těch 300V
Napsal: ned čer 05, 2011 07:18
od Petr HC
popest píše:Myslím, že tu Saša jednou psal, že otáčkoměr resp. zapojení uvnitř je spouštěný pomocí záporných 300V špiček, které vzniknou při rozpojení kontaktu.
Pokud tomu tak je, tak ale elektronický zapalování tyhle záporný špičky nemá...
Ale zase někdo píše, že mu to fachá.. tak teda nevím, asi to s těma -300V nebude pravda. Jinak velikost kladné špičky je stejná jako u klasického kontaktu. Teda alespoň měřeno na ele. zapalování favorit, tj. těch 300V
Monostabil nemůže být spouštěn zápornými špičkami - na vstupu je NPN tranzistor a ZD ve tvarovači impulzů propouští zápornou půlvlnu max. 0.7 V, kladnou do výše Uzd.
Napsal: ned čer 05, 2011 09:00
od Dusan
Už to tam daj... ja to mam namontovane s cievkou a zapalkom od Coryho a ukazuje to. Sice niesom si isty ze ta cievka je k tomu komutatoru ale ide to