Stránka 3 z 4
Napsal: pát bře 07, 2008 10:21
od Yellow01
Lidi jsou možná zblblý z filmů, když tam někdo točí auto v kolečku a motor minutu vříská v omezovači
Nebo z her typu Need For Speed.
Napsal: pát bře 07, 2008 12:29
od Marek
Yellow01 píše:Lidi jsou možná zblblý z filmů, když tam někdo točí auto v kolečku a motor minutu vříská v omezovači
Nebo z her typu Need For Speed.
Need for speed ještě šlo - horší byl Colin Mc Rae
.
Napsal: pát bře 07, 2008 14:26
od Miči
No já zírám, bláhově jsem doufal, že se tu dočtu jak vypálit omezovač z Ička (2107)... Proboha Atexi ty jsi asi ještě nikdy nejel s autem rychle viď? (nemyslím po rovině...) omezovač je ta největší debilovina co kdy kdo vymyslel. Každej motor se rád točí, obvykle (u běžnejch aut) stejně nakonec selže rychlost plnění válců a motor se dál neroztočí. takže je úplná blbost bát se, že by se motor rozlétnul - pokud se tak stane byl to šrot motor, s kterým se stejně nemá jezdit, protože je to životu nebezpečnej sajrajt. Jednu situaci zmínil Marek (předjíždění), já sem nahodím jinou: představte si situaci, že ženete auto na maximálním výkonu na silnici třetí třídy, kde opravdu požehnaně zatáček - náležitě si tu řežbu užíváte...do chvíle než přerazíte nějakej nájezd do zatáčky a vypne vám omezovač - pokud se vám to stane na výjezdu jste definitivně v hajzlu (jdete po tečně do pr...) pokud omezovač nemáte nic vám nevypne a auto při nejhorším nezrychluje, ale zatáčku tak pod plynem zvládnete. Toto se mi totiž stalo asi před rokem se škodou felicií (97 50kw mpi), kde je omezovač přesně na 6200ot.min. - cesta přes klučovskou horu do Biskupic...hnal jsem to fest, co to dalo a v jedný zatáčce byla pěkná dírka v silnici - musel jsem ji vyhnout jinak by asi vystoupila přední náprava.. Jenže jsem jel tak rychle (3kvalt na 5800ot), že už na brzdu nešlo ani myslet...na výjezdu motor dosáhnul otáček omezovače, ŘJ vypnula a to byl konec - kdyby to nebyla pravotočivá zatáčka, že jsem měl celej levej pruh volnej byl bych jasnej - auto jde po tečně nezvladatelně do pr... když jsem přetočil žigo nic se neděje - výkon sice klesá, ale auto pořád táhne (tlačí) tohle nebezpečí rozhodně nehrozí, pokud definitivně nepřerazíte adhezní schopnosti pneumatik.
Jinak každej motor by měl zvládnout pořádný točky - Felicii mám vyzkoušenou na 8000ot. - ve 160km/h jsem řadil 3.skrz brždění - brzdy stojej na feldě za prd takže jsem ji musel lehce pomoct - motor sice nepálil (skrz omezovač), ale klika to zvládla nic nikam neletělo - a to je důvod proč to mít vyzkoušený - ne se zbaběle bát, že motor vyletí z auta - nemělo by se to stát - pokud se to stane byl to zmetek, blbě spasovanej a tudíž životu nebezpečnej.
Jinak pro ty co mě zase budou kamenovat: ANO JSEM MAGOR DO PLNÝHO VÝKONU, MAXIMÁLNÍCH OTÁČEK MOTORŮ A PROJÍŽDĚNÍ ZATÁČEK NA HRANICI ADHEZE
a asi se při tom zabiju
, ale strašně mě to baví a nemůžu bez toho bejt
v autě jsem dycky sám a do zatáčky nevletím pokud tam nevidím - takže se tam semnou ani nikdo nemůžete potkat tak mě nekamenujte..
Napsal: pát bře 07, 2008 15:13
od Saša
Je to trochu OT ale s otáčkama to souvisí .Motor také vytáčím sem tam do červeného pole a vím že motoru toto neuškodí . Stalo se mi ovšem že při takto vysokých otáčkách (asi 6200) jsem chtěl přeřadit a po sešlápnutí spojky se ozvala velká rána doprovázená nekončícim rachotem . Páč sem netušil co se stalo tak sem nechal spojku zmáčklou a na volnoběh ujel ještě asi 300 m a pak zastavil .rachot ustal až po vypnutí motoru. Už při pokusu o nastartování byl slyšet rachot ale motor šel na 4 tak jsem skusil zařadit a ono to šlo i jelo sice s vibracema ale jelo Doma(cca1,5km)jsem zjistil že se utrhnul vnitřek přítlačáku (ten díl co mačká lamelu)naštěstí nemůže vyletět neb mu v tom brání "mrkev" a ty tři packy z pružinové ocele co ho drží uprostřed se utrhly a odstředivou silou přetočili ven a proti"srsti" dřely o frému převodovky. Nebojte vytáčet motor ale s rozumem LADY jsou vysoko otáčkové a tohle byla výrobní vada ten přítlačák tam byl asi měsíc. (12 let naspět) a omezovač by tomu nezabránil páč nemůže bejt nastaven tak nízko.
Napsal: sob bře 08, 2008 01:23
od Miso
Marek píše:Omezovače otáček se do moderních motorů nedělají proto, že by hrozilo poškození motoru mechanicky (přetočení, potkání ventilů s písty apod.), ale z důvodu emisních norem.
Motor (každý motor) ve vysokých otáčkách nestíhá správně plnit směs, dávkovat optimální poměr benzin/vzduch a především správně to zapálit a v důsledku těchto "nedokonalostí" se extrémně zvyšují emise výfukových plynů. Proto se otáčky omezují na nějakou únosnou hodnotu, kde to ještě pracuje jak má. Jiný důvod to nemá.............
A potom ju svist balil do folie....
Vies toto svoje tvrdenie aj nejak dolozit, alebo je to dalsia z tvojich dogiem o ktorych sa nediskutuje?
Napsal: sob bře 08, 2008 02:43
od Miso
Marek píše:
A teď trochu praxe: Představ si, že máš namontovanou tuto úžasnost - předjíždíš stovkou kamion, proti Tobě se vyřítí debil kilo-padesát a Ty se nemůžeš vrátit zpátky. Podřadíš do trojky, otáčky vyletí, auto zrychlí a po půl vteřině Ti motor dosahuje 6000 otáček (cca 115-120 km/h) a ustřihne Ti výkon (nedovolí dále zrychlovat). Než si uvědomíš, co se stalo a než následně přeřadíš na čtyřku, jsi mrtvej, milej zlatej ......................
A teď trochu praxe: Představ si, že máš namontovanou tuto úžasnost (motor LADA 1600)- předjíždíš stovkou kamion, proti Tobě se vyřítí debil kilo-padesát a Ty se nemůžeš vrátit zpátky. Podřadíš do trojky, otáčky vyletí, ale vono to i tak nejede. Než si uvědomíš, co se stalo
jsi mrtvej, milej zlatej ......................
A pritom by stacilo mat "pat liter"..."......" Alebo ze by poznat s cim jazdim a/alebo mat trochu rozumu?"???"
Napsal: sob bře 08, 2008 08:56
od Petr HC
Miso , na Tvém místě bych tuto situaci „nehrotil“ ,ale vzal bych si ponaučení z citace „a jsi mrtvej, milej zlatej“ . Byla to „trefa“ od Marka určená mně a já jsem proto rád. Kdyby si totiž každý řidič v podobné situaci (něž začne předjíždět) tuto větu vybavil , určitě by ubylo mrtvol na našich silnicích a všichni bychom se na silnici cítili bezpečněji .
P.S. oba jsme „kantoři“ ,takže i nějaké to podle Tebe „dogma“ ber jako naši profesionálni deformaci ,míněnou v dobré víře . Maj sa dobre
Napsal: sob bře 08, 2008 12:49
od Miči
to Miso: řekl bych, že Marek má tvrdou pravdu
nebo jsi snad další sympatizant s hovadinou jménem "omezovač"?
Jinak mít "pat liter" (předpokládám, že to znamená pětilitr) je finančně neúnosný...
Napsal: sob bře 08, 2008 14:51
od Honza 21061
Miso píše:Marek píše:Omezovače otáček se do moderních motorů nedělají proto, že by hrozilo poškození motoru mechanicky (přetočení, potkání ventilů s písty apod.), ale z důvodu emisních norem.
Motor (každý motor) ve vysokých otáčkách nestíhá správně plnit směs, dávkovat optimální poměr benzin/vzduch a především správně to zapálit a v důsledku těchto "nedokonalostí" se extrémně zvyšují emise výfukových plynů. Proto se otáčky omezují na nějakou únosnou hodnotu, kde to ještě pracuje jak má. Jiný důvod to nemá.............
A potom ju svist balil do folie....
Vies toto svoje tvrdenie aj nejak dolozit, alebo je to dalsia z tvojich dogiem o ktorych sa nediskutuje?
Tak když dělá do motorů, tak to asi ví a není třeba to dokládat...
Ostatně, když si přečteš jakoukoliv teorii motorů, tak se tam přesně něco na tento způsob dočteš...
Napsal: sob bře 08, 2008 15:55
od Miso
Honza 21061 píše:Tak když dělá do motorů, tak to asi ví a není třeba to dokládat...
Tak na toto je naozaj tazko zareagovat a neurazit ta.
Honza 21061 píše:Ostatně, když si přečteš jakoukoliv teorii motorů, tak se tam přesně něco na tento způsob dočteš...
Opat, dokazes toto svoje tvrdenie nejak (rozumne) dolozit? Teoriou motorov myslim serioznu publikaciu od niekoho kto sa zaobera konstrukciou motorov a nie prispevok v internetovej diskusii od niekoho kto v nich v servise meni olej.
Napsal: sob bře 08, 2008 18:06
od Miči
hergot Miso nechceš sem náhodou doložit ty to co tu píšeš? Mám totiž takovej pocit, že o motorech toho moc nevíš viď? Kde jsi slyšel, že je špatný, když má motor točky?
Napsal: sob bře 08, 2008 19:30
od Honza 21061
Miso: Jak pro koho je těžké reagovat bez urážek... Myslím, že Marek už na tomto fóru a nejen na fóru dokázal, že na motorech umí mnohem více, než jen měnit olej a upřímně řečeno se dost obávám, co tady díky zejména tvému přičinění z této relativně přínosné sekce vznikne...
Opět opakuji: nepotřebuji nic dokazovat. Pojednání o tom, že plnění válce a zapálení směsi není optimální v celém rozsahu otáček najdeš v každé publikaci zabývající se konstrukcí, nebo jen popisem práce spalovacích motorů. (já jich mám několik a v každé to je) Pokud to tam nebude takto přímo, je to vysvětleno v jiných souvislostech, ale je to tam.
Potom se z toho dá logicky odvodit, že omezovač otáček je tam právě za tímto účelem, pokud motor bez problémů je konstruován na otáčky vyšší.
Nebo děláme někde kolektivně chybu? Vysvětli to!
Napsal: sob bře 08, 2008 19:42
od Štěpán
Otáčky motoru závisí na:
1. Rychlost plnění válcu
2. Rychlost hoření směsi
3. Rychlost výplachu
a na dalších kinematických souvislostech motoru.
Napsal: ned bře 09, 2008 00:41
od Miso
Honza 21061 píše:Miso: Jak pro koho je těžké reagovat bez urážek... Myslím, že Marek už na tomto fóru a nejen na fóru dokázal, že na motorech umí mnohem více, než jen měnit olej a upřímně řečeno se dost obávám, co tady díky zejména tvému přičinění z této relativně přínosné sekce vznikne...
Opět opakuji: nepotřebuji nic dokazovat. Pojednání o tom, že plnění válce a zapálení směsi není optimální v celém rozsahu otáček najdeš v každé publikaci zabývající se konstrukcí, nebo jen popisem práce spalovacích motorů. (já jich mám několik a v každé to je) Pokud to tam nebude takto přímo, je to vysvětleno v jiných souvislostech, ale je to tam.
Potom se z toho dá logicky odvodit, že omezovač otáček je tam právě za tímto účelem, pokud motor bez problémů je konstruován na otáčky vyšší.
Nebo děláme někde kolektivně chybu? Vysvětli to!
Reagovat bez uraziek nie je problem, ako to druha strana interpretuje je druha vec. Kazdopadne by to nic lichotive nebolo. K tomu co vsetko uz Marek na tomto fore dokazal sa v tejto sekcii vyjadrovat nebudem. Dalej je tvoja reakcia trochu nejasna, z kontextu sa zda ze sa jedna o reakciu na moju ziadost o to aby si dokazal ze "se tam (v teorii motoru) přesně něco na tento způsob dočteš". Vzhladom na to ze sa v tvojom texte nenachadza ani raz slovo "omezovac" ani slovne spojenie "jiný důvod to nemá" tak si bud len "pripravujes podu" pre svoje logicke odvodenie, alebo pouzivas velmi volnu interpretaciu vyrazu "na tento způsob". To co sa da (podla teba) odvodit ma nezaujima, mal som sa predsa "přesně něco na tento způsob" dočtist a nie si to odvodovat. Ci robite kolektivnu chybu? Snad len to ze reagujete skor na pocit z ako na vecny obsah prispevku. Co sa tyka vysvetlovania, neviem co chces aby som vysvetlil. Skus namiesto "to" pouzit podstatne meno.
Napsal: ned bře 09, 2008 01:50
od Honza 21061
Promiň, ale hrát hru na slovíčka zapotřebí opravdu nemám...