Stránka 3 z 14

Napsal: sob bře 08, 2008 11:15
od Honza 21061
Záleží, kdo s tím předtím jezdil. Také může spojka vydržet 300 tisíc jako nic, nebo taky 5 tisíc a je na výměnu. Jestli tomu dával předchozí majitel tak zabrat jako třeba kdosi u mého služebáku, kdy člověk na něm měsíc nebyl a už hned šla spojka jinak- sjetím, tak těch 150 tis. je ještě relativně slušná výdrž.
U těchto dieselů je problém, při kterém si vždycky říkám, že nafta patří do kamen a zlatý Žigulík. Motor by člověk nakopl do pr... pokud se touží rozjet bez týrání spojky, ten krám totiž nechce a musí se čekat, než se roztočí turbo. V městském provozu je to zvláště moc špatné a já už také kolikrát na to kašlu a dám si víc plynu- jen to chce zase to tolik nepřehánět. Ale rozjíždět se "na citovku" do křižovatek, jako s benzíňákem nejde. Nepamatuji auto, na které bych tolikrát řval "jeď, jeď ty svině" s pedálem zatlačeným do podlahy (jsem zvědavý, kdy rupne plastový mezikus), zatímco se na mě "něco" řítí a potřebuji vypadnout. Potom se chytne turbo a to, co jsem ztratil na začátku, je v mžiku dohnáno, ale stejně tuhle vlastnost motoru nesnáším! :evil:
No a někdo tohle řeší právě velkým zvýšením otáček, pak taková prodleva nenastane, ale když je to několikrát denně, dostává zase hodně zabrat právě spojka. :?
- - - - - - -
Teď by mne ještě zajímala jedna věc, Štěpán by to mohl vědět, když to teď měnil. Originál vzduchový filtr na TDi do Peugeota vím, že je docela velký "objekt", který zcela vyplní filtrbox, papírové lamely mají tím velkou plochu a filtr zřejmě déle vydrží.
V servisu, kam dávám auto, mi tam pokaždé dají takový malý filtříček, který má výšku lamel zhruba jako žigulácký filtr.
Poslední se dával před necelými 7 tisíci a už mám zase pocit, že to nejede, tak jak by mělo. :? Přijde mi to dost nepraktické, aby se musel filtr měnit takhle brzy.
Štěpáne, jaký filtr jsi dával do svého auta Ty?

Napsal: sob bře 08, 2008 12:11
od stav
pravda, že záleží na řidičovi hodně, znám týpky, kteří mají trvale špičku nohy na spojk. pedálu , znám také experty, kteří vydrží stát na spojce na každé křižovatce, prostě jejich spojky jsou docela vytížené. Ale to s těmi naftovými motory a rozjezdy, mě se zdá, že jsou ke spojkam milosrdnější, když,, berou,, odspodu, krouťák dole znamená, že se rozjedu bez plynu docela jednoznačně, spojka se nemusí mydlit v tak vysokých točkach, ale to si jen tak myslim. třeba je to jinak. ale fakt je, že u R19, 1,8 benzin vydržela dva majitele, asi 5 řidičů a 250 tis km.

Napsal: sob bře 08, 2008 14:27
od Honza 21061
stav: To je fakt, rozjezd u Žigula s minimem plynu je proti veškerým konstrukčním zvláštnostem motoru tj. že kolem volnoběhu má velmi malou sílu (srovnám-li s obvyklým W 1,3 jeho motor VW Golf II táhl kolem volnoběhu mnohem lépe). Přesto se mi tam daří rozjet na hranici zhasnutí motoru, doslova na setrvačník a potom plynule odspoda vyrazit vpřed.
Kdežto Peugeot 1,8 TD sice díky závažíčkům v čerpadle udrží volnoběh i do prudšího kopce, ale když člověk chce, aby se to rychle dostalo z volnoběhu do otáček v zátěži, tak je to nad jeho síly, dokud se neroztočí turbo.
U Oktávek a podobných novějších aut mají turba měnitelnou geometrii lopatek, případně elektronikou řízený obtokový ventil, takže se dostane do tahu mnohem dříve. :roll:

Napsal: sob bře 08, 2008 18:37
od Štěpán
No zatím podle všeho, co jsem zjistil, tak ten motor není původní a byl měněnej... :evil:
V úterý jsem tam hodil sice starý, ale dobrý olej na proplach. Najel jsem s tím asi 200km a včera jsem ho vyměnil za novej od Totalu QUARZ 7000. Do teď jsem už najel asi 110 km a olejíček stále ještě vypadá čistě, jako z kanistříku. Mám ho tam přesně na rysce max a budu teď sledovat jeho úbytek a čistotu.
Dnes jsem s tím svým zázrakem jel dle tachometru z mírnýho a krátkýho svahu po dálnici tak 189km/h. Pápírova hodnota je 172km/h. Předpokládejme asi 5% přeměřování, tak jsem mohl jet skutečně tak 180km/h. Od čtvrtka taky mám natankovanou plnou nádrž, tak jsem zvědavej na spotřebu... snad bude rozumná.. ( do 6-ti litrů ) :roll:

Jinak ta spojka mi prokluzuje v oblasti od 2 300 do asi 3 000 rpm a v plným knedlíku. Dost to vadí při předjíždění, kdy chcete někoho předjet, a ono najednou nic. Auto sice jede, ale skoro nezrychluje... Aspoň mně to nutí jezdit klidnějc a šetřít palivem...

Napsal: sob bře 08, 2008 19:40
od Honza 21061
od 2 300 do asi 3 000 rpm
Což je plus minus oblast nejvyššího točivého momentu u tohoto motoru. :)

Teď je otázka, proč byl motor měněný. Pokud auto nebylo bourané, tak jedině proto, že ho někdo nějakým hodně nepatřičným zásahem odrovnal, protože tyto motory by měly vydržet více, než lidstvo samo... Jen to chce doufat, že byl použit motor novější a ne nějaký starší vylágrovaný... :?

Napsal: sob bře 08, 2008 19:50
od Štěpán
Já vím Honzo, že je to maximum krouťáku... :D

Motor je asi o rok starší, než samo auto ( na olejový vaně je rok výroby 97 ) Navíc na rozvodovým deklu bylo napsáno, že ve 110 000km byly měněny rozvody a při výměně rozvodu jsem je prozkoumal ( kladky měli nepatrně větší vůli, než nový a řemen byl krapet otrhanej ) a odhadují jejích náběh tak na 60 až 90 000 km, což by mohlo pro tenhle motor znamenat tak 170 až 200 000km... Co jsem koukal, tak kastle asi nebyla bouraná ( už jsem pod autem i párkrát ležel :D )
Od jednoho týpka z xantiaklubu jsem se dozvěděl přes svoje VIN, že auto ohledně barvy a dalších věcí výbavy odpovídá původu. Motor ale podle všeho je ze starý Xantie, ale má věci jako čerpadlo a krámy ohledně turba je z novější Xantie. Myslím si, že ten původní motor asi někdo upek, nebo zadřel tak, že byl na odpis.

Napsal: sob bře 08, 2008 22:04
od Honza 21061
To byla jen poznámka! :D Jinak to s tím motorem by mě taky pěkně nasr... :evil: Člověk si myslí, že něco koupí tak jak to je a houby... Komu se dá důvěřovat? :roll:
Na druhou stranu tyhle motory neznají 100 tisíc sem, 100 tisíc tam, takže jestli je v té Xantii motor po nějakém pečlivém řidiči, je to možná lepší, než mít tam ten původní, kdovíjak poskládaný... :roll:

Napsal: ned bře 09, 2008 02:24
od Flipper Tom
Marek píše:Osobně si myslím, že je to velmi dobrá volba. Motor je nezmar, který jinak než úmyslně prakticky nelze zničit. A vypadá dobře. Tak nechť slouží............
no jestli je to ten samej motor co má v xantii kolega - u kterýho se mu přetrhla za jízdy vačka vejpůl tak si tím nejsem až tak jistej :)

Napsal: ned bře 09, 2008 12:38
od Štěpán

Napsal: stř bře 19, 2008 19:27
od Štěpán
Xantia - na vlnách hydropneumatiky
Pokud jste někdy okusili francouzské pohodlí, není co řešit...

Vzpomínám si na ty týdny, kdy jsem přemýšlel nad nákupem vozu, který by splňoval má kritéria. Chtěl jsem auto které bude pohodlné, spolehlivé, minimálně střední velikosti a navíc nebude vzbuzovat útrpnost u děvčat a spolupracovníků. Zkoušel jsem auta mnohá, díky zaměstnavateli povětšinou zánovní a z půjčovny - ale něco mi na nich chybělo. Byl to pocit, který mě provází když vlezu do Xantie - tedy pocit jako když vlezete do obýváku. Prostudoval jsem statistiku TÜV, abych zjistil jak je to se spolehlivostí tohoto frantíka, promyslel motorizaci - a volba padla na 1.9TD, nebo 2.1TD. Na HDi jsem v tu dobu jednoduše neměl peníze. Zakrátko jsem se stal majitelem velmi zachovalého exempláře verze Berline (liftback) a začal jsem se houpat. Co se týče jízdy samotné, motor má 66kW a už ze své podstaty nesvádí k nějakému závodění. Jízda je ideální příjemně plavná a plynulá, ovšem na dálnici se v 160km/h jede stále velmi příjemně, auto má velmi nízkou hladinu vnitřního hluku a celkově je jízda s Xantií vysloveně relaxační záležitostí a to i na delší vzdálenosti. Sedadlo jsou měkčí, což někomu může vyhovovat a někomu nemusí. Pohovka vzadu je výtečná, myslím že jen málo aut je tak pohodlných jako Xantia vzadu. V zatáčkách se auto poněkud naklání. To může být vnímané jako negativum, obzvláště pak sportovně laděnými řidiči, ovšem já to jako problém rozhodně nevnímám. Ostatně, fajšmekři si mohou pořídit verzi Activa, která jede v zatáčkách jak motokára - při náklonu totiž podvozek ztvrdne. Pouze poruchovost Activ je trochu větší a jsou s tím spojeny i vyšší náklady na případnou opravu. Vůbec - co se týče podvozku - podvozek má hydropneumatické tlumení, kdy tlumení a pružení obstarávají koule plněné dusíkem a uprostřed rozdělené membránou. Nerovnosti přenesené z vozovky se tedy absorbují do dusíkového polštáře - a věřte mi, že je to oproti normálnímu odpružení rozdíl. Navíc, jedna koule má životnost cca 100.000km a nová stojí zhruba 1500,- takže ani z údržby a cen není třeba se bát. Co říci na závěr? Dieselovou Xantii mohu jedině doporučit. Při koupi je zapotřebí dbát na stav podvozku a u verze 2.1TD zkontrolovat palivové čerpadlo Lucas, které často teče a oprava je protivně drahá (cca 15-20.000,-). Taktéž při výběru doporučuji sáhnout spíše po faceliftované verzi (i můj případ), která se začala vyrábět v roce .98, která má zesílené boční výztuhy v rámci úprav pasivní bezpečnosti.
Co říci více? Auto příjemné, naprosto user-friendly a jsem s ním po cca 45.000km velmi spokojen.



Autor: Childeater

Napsal: pon dub 07, 2008 14:26
od Štěpán
Pár fotek na slintání... :D

Napsal: pon dub 07, 2008 14:43
od Saša
Štěpán Getsko píše:Co říci více? Auto příjemné, naprosto user-friendly a jsem s ním po cca 45.000km velmi spokojen.
10.2.2008 - 8.4.2008 45.000km ! Asi nula navíc.

Napsal: pon dub 07, 2008 14:46
od Štěpán
Sašo, tamto je jen recenze na tenhle typ auta, kterou jsem ztáhnul na netu... :D
Jinak zvyknout si na hydro-pružení je velice snadný... :D To houpání je skvělý... :wink:

Napsal: pon dub 07, 2008 14:53
od Saša
Jj . Jinak pohodlí citroenu znám kámoš měl BX break ale nepřežila povodeň 2002 :cry: A já měl v 02 sedadla z GSA.

Napsal: pon dub 07, 2008 15:38
od ladalover
Tak Štěpáne, jsem rád, že zatím vše funguje s autem jak má a i mě to svezeníčko čeká již velmi brzo.... Otázka jednotlivých dnů :-)

Držím ti palce, aby i nadále bylo vše ok. A naprosto souhlasím s tou recenzí ohledně houpání se na vlnách hydropneumatiky. :) Mám strach, že až budu v budoucnu kupovat jiné auto, budu hodně náročný a po citroenu mě jen tak něco nenadchne. :wink: