Stránka 3 z 15
Napsal: pon úno 04, 2008 15:22
od Luděk Ondrůch
Drobek81 píše:Pokud má Niva 3pístky po obvodě za sebou, pak je brzdný účinek vyšší než kdyby byl jeden velký pístek(rovnoměrnější tlak, zvláštť při zahřátí).
A hlavně jsou na přední kola napojeny dva nezávislé brzdové okruhy, tudíš při poruše kteréhokoli okruhu brzdí předek vždy, ne jako u "krabic" kde se může stát že zůstane při poruše brzdit jen zadek a pak je to dost o hubu.
Napsal: pon úno 04, 2008 15:43
od Maysner
drobek: pravek kvui tomu oni meni i brzdovej valec s posilovacem

Napsal: pon úno 04, 2008 15:50
od Drobek81
Maysner: to bude ono...nicméně vyšší brzdný účinek se nedostaví. Leda by použily jiné rozměry destiček(nezkoumal sem to, tak nekamenovat jestli jsou jiné). Jak říkám...užší a delší destičky jsou základem(i když plocha by byla stejná, je to příznivější)...
Napsal: pon úno 04, 2008 15:57
od Atex
nechci narusovat stavajici debatu.. muzu mit k dispozici bubny od firmy ZIMMERMANN .... vite o te znacce neco?
Napsal: pon úno 04, 2008 15:59
od Maysner
Atex píše:nechci narusovat stavajici debatu.. muzu mit k dispozici bubny od firmy ZIMMERMANN .... vite o te znacce neco?
je znama
Napsal: pon úno 04, 2008 16:00
od Atex
nevim jestli nemate nekdo treba s nima nejakou zkusenost
Napsal: pon úno 04, 2008 17:06
od Miso
Jimmi píše:... Sporťáky mívají sice dva i více pístků, ale zásadně z jedné strany a také s plovoucím třmenem. ...
To ano, taka fabia RS ma iste plavajuce strmene. Ale co take, wrc, dtm, f1... Tam uz je to trochu inak, ze by to bolo preto ze tam nejde o to auto predat ale treba vyhrat?
BREMBO 8-PISTON BRAKE KITS FOR ALL FERRARI
Napsal: pon úno 04, 2008 17:21
od Miso
Drobek81 píše:Zajímavá diskuze
...Pokud se na předek dají jednopístky, pak by pístek musel mít stejnou plochu jako dva nyní použité. ...
Urcite?

Napsal: pon úno 04, 2008 19:25
od Štěpán
Jen jeden důležitej poznatek pro všechny!
Pokuď u jednopístkovýho třmenu je plocha pístu stejná, jako na jednom z pístku na dvoupístkovým třmenu, pak je při zachování tlaku v brzdný soustavě stejná síla působící na obložení. Liší se pouze to, že u jednopístkovýho třmenu se musí ten jeden pístek vysunout o dvojnásobnou vzdálenost, než jeden pístek na dvoupístkovým třmenu. ( vliv vůle mezi obložením a kotoučem. To znamená, že účinnost brždění je tedy stejná!!! Výhody, repektive nevýhody potom spočívají v údržbě, nákladech na výrobu a hmotnosti a eventuelně v procesu chlazení brzd za jízdy ( proudění vzduchu )
Napsal: pon úno 04, 2008 20:55
od Drobek81
Štěpán Getsko píše:Pokuď u jednopístkovýho třmenu je plocha pístu stejná, jako na jednom z pístku na dvoupístkovým třmenu, pak je při zachování tlaku v brzdný soustavě stejná síla působící na obložení
bohužel, dle výše napsaného bude síla poloviční(fyzikální zákon)... Dle Tvé úvahy by nefungoval hydraulický lis

...Síla působící na pedál vyvolá v kapalině tlak který je roven podílu síly a plochy. Při úvaze ideální kapaliny(bez vnitřního tření při pohybu kapaliny, tření povrchového, nestlačitelná za jakýchkoli podmínek,atd.) se dá předpokládat stejný tlak u pístku-tzn. síla bude tlak*plocha. Pokud tuto plochu máme 2x, bude i síla dvojnásobná. Jinými slovy, pokud použiješ jeden pístek o stejné ploše, bude zapotřebí buď dvojnásobná síla na brzdový pedál, nebo změna HBV(dvojnásobná síla má neblahý vliv na gumové části). A je jedno, zda jsou pístky proti sobě nebo jen na jedné straně. Proto říkám, že nejlepší řešení jsou sice vícepístkové brzdy, ale s pístkama po obvodě a destičky co nejužší a klidně 90 stupňů po obvodě. Čím větší průměr kotouče tím lépe(tuhost předpokladem)

Napsal: pon úno 04, 2008 21:05
od Štěpán
Drobku sice vím na co narážíš, a jak funguje přenos tlaku v hydraulický soustavě vím taky, ale tady jde o důležitost toho, pochopit, jak to funguje. Schválně si zkus uvědomit, jak velkou bys potřeboval sílu o dvoupístkovýho třmenu, kdybys ho měl natvrdo zabržděnej a jen tak bys ho chtěl axiálně posunout na třmenu v ose rovnoběžné s osou pístku ve třmenu, a za předpokladu, že by třmen nebyl uchycen šrouby k podvozku. Šlo by ti to velice snadno,jen by přecházela brzdova kapali buď k jednomu, nebo k druhýmu pístku.
Důkladně se nad tím zamysli! Protože i jeden pístek, vyvolá na plovoucím třmenu dvě síly F, které jsou stejně velké a působí na dvě obložení, podobně, jako dvoupístkový třmen.
Napsal: pon úno 04, 2008 21:18
od Drobek81
Asi jsem ale nepochopil to přelití kapaliny, co tím chtěl básník říct. I kdyby se kapalina přelila, pořád v ní je stejný tlak daný jen plochou a tlakem kapaliny. Kdyby jsi měl plovoucí třmen s dvojnásobnou plochou pístku, pak máš pravdu, síla bude stejná...ale při jednom pístku o stejné ploše jako jeden ze dvou(tak jsem pochopil Tvou dedukci) musím nesouhlasit...prostě síla bude dána jen a jen plochou, na kterou působí kapalina. Je jedno, zda bude 1pístek nebo 10 malých pístků s 1/10 plochy toho jednoho. Plocha ve Tvém případě je poloviční a síla se ztratit nemůže, bohužel.
Napsal: pon úno 04, 2008 21:31
od Miso
V pripade dvojpiestkovej sustavy sa jedna o seriove zapojenie a v takom pripade sa sily nescitavaju. Rovnako ako ked dvaja chlapi natahuju lano, kazdy taha za jeden koniec silou 50kg a predsa na lano nebude posobit sila 100kg ale iba 50kg. - Zakon akcie a reakcie.
Napsal: pon úno 04, 2008 22:38
od Drobek81
Miso píše:V pripade dvojpiestkovej sustavy sa jedna o seriove zapojenie a v takom pripade sa sily nescitavaju.
Ty síly nesčítám, jen vycházím ze skutečnosti, že dva pístky mají 2x větší plochu jak jeden...z toho plyne, že síla je dvojnásobná. Zkus si udělat rozbor sil. Tlak v kapalině je stejný.
Napsal: pon úno 04, 2008 23:22
od Miso
No ja som si praveze rozbor sil spravil a vyslo mi to co mi vyslo. Nemozes vychadzat iba z toho kolko krat maju dva piestky vacsiu plochu ako jeden. Treba zohladnit aj to ako tieto sily dalej posobia. Takto by si potom mohol strcit dalsie 2 piestky trebars pod sedadlo vodica a vyslednu silu by si mal znova dvojnasobnu. Priklad je to sice absurdny ale zato konzistentny s tvojou teoriou.