Stránka 3 z 6
Napsal: pát pro 28, 2007 12:48
od Maysner
kdyz sem delal pred rokem autoskolu tak sme jezdili i do 10ti do vecera. leto zima. to bylo jedno. lidi moc. v autoskole jen dve auta.
Napsal: pát pro 28, 2007 23:24
od Hurikán
Já dělal autoškolu před 11 lety a s plánováním jízd taky nebyl žádný problém. Dělal jsem ji záměrně v zimě a jezdil brzo ráno i v noci.
Bohužel je pravda, co tu už někdo psal, že většina lidí se rozhoduje podle ceny. Já jsem si nejprve zjistil na DI zkušenosti komisařů u jednotlivých autoškol a rozhodl se podle nich. Oni sami dobře poznají, jak kdo žáky učí.
V autoškole jsem vystřídal skoro všechny instruktory a téměř každou jízdu jel jiným autem, abych si nezvykal jen na jedno. Jezdil jsem s dieslem i benzínem. Ten měl dokonce i plyn a instruktor mě učil přepínání z benzínu na plyn. Taky jsme často jezdili mimo město na neupravené silnice, kde mě učil brzdění a rozjezdy v kopcích na sněhu i bez použití ručky atd. Jsem velmi rád, že jsem dělal papíry v této autoškole. O takovém přístupu jsem od ostatních lidí z jiných autoškol nikdy neslyšel.
Proto souhlasím s názorem JmJ, že by se lidi měli učit řešit běžné i lehce "krizové" situace a seznámit i s jinou technikou, než jen tou nejmodernější. Ta není samospásná a velmi často i škodí. To už by mohli zavést i automaty a auta s detektorem blížící se překážky, detektorem krajnic, parkovacím asistentem a já nevím s jakými dalšími hovadinami. Tento systém "výuky" je naprostým zlem a pouze vytváří blbce s papírem, kteří si myslí, že vše jde samo a technika za ně jejich případné chyby nějak opraví. Jenže až narazí na hranici fyzikálních zákonů, bývá už pozdě. A to nejen pro ně samé, ale bohužel i pro ostatní.
Pomoct by mohla jen jasně daná metodika výuky a důsledné kontroly jejího dodržování v autoškolách. Značnou roli v tom hraje i to, že autoškoly jsou dnes komerční záležitostí s cílem vytvářet zisk. A čím méně žákovi dám, tím je zisk větší. Tak to bohužel často je.
No, ale to jsme již značně odbočili od původního tématu. Danielovi bych v jeho zájmu asi taktéž doporučil zvolit jinou značku s rozšířenějším a bezproblémovějším servisem. Ani jedním totiž Lada bohužel nedisponuje. A pokud auto má být zdrojem obživy, tak je lepší vsadit na jistotu. Třeba Ford je určitě dobrá volba. Časem, až se trošku zaběhneš a budeš chtít rozšířit vozový park, můžeš o Kalině uvažovat. Do té doby bude víc informací o provozu a spolehlivosti a taky se, snad, zlepší servis.
Napsal: sob pro 29, 2007 00:37
od Křečík Barbuška
Já zase musím zaklepat ... . Aniž by mě naučili zaparkovat mezi auta či dokonce couvat, papíry jsem dostal. Je to smutné, ale je to tak
. Tehdy to stálo 4900.
Napsal: sob pro 29, 2007 20:31
od Nemo
Další pěkné ótéčko... Já dělal autoškolu (civilní), když jsem byl na vojně v Čes.Budějovicích, stálo to tehdy nějakých 2600,- , a měl jsem to štěstí, že mi instruktor vysvětlil jak jezdit s náhonem na zadek a jak s předním, a že je v tom rozdíl, naučili mě zaparkovat do řady, couvat na zrcátka a pár dalších užitečných věcí, dokonce i jezdit dopředu
. Inu člověk od fochu, vysloužilý závodník.
Když občas slyším, jak to chodí v některých "autoškolách"....
Měl jsem štěstí.
Napsal: ned pro 30, 2007 17:51
od Miči
Musím říct, že jsem autoškolu dělal se starým dieselovým peugeotem označení tuším 309grd (nebo tak nějak) a neměl posilovač řízení - to byla makačka s tím někde zaparkovat.. Říkal jsem si, že už asi není auto, se kterým bych to nezvládl po zkušenostech s tím peugeotem - no koupil jsem žigula a zjistil, že se s tím ani nerozjedu
to byla druhá autoškola.. já bych dal do autoškol povině starý octávie (60 léta tuším), v půlce přestup na škodu 1000mb a v poslední hodině třeba do fava, ale měli by si zkusit ty starý krámy, protože udělat autoškolu ve feldě je totální sranda (ta ani nechcípne při špatným puštění spojky - teda obvykle).. no víte jak to myslím..
Napsal: ned pro 30, 2007 18:47
od VAZoun
Hurikán píše:
Pomoct by mohla jen jasně daná metodika výuky a důsledné kontroly jejího dodržování v autoškolách. Značnou roli v tom hraje i to, že autoškoly jsou dnes komerční záležitostí s cílem vytvářet zisk. A čím méně žákovi dám, tím je zisk větší. Tak to bohužel často je.
vse co se ma zak naucit je jasne dano zakonem c. 247/2000 Sb. A z toho je jasne, ze nad ramec techto hodin nikdo nepujde.. nikdo jim to nezaplati a lidi vzdy hledi prvne na cenu..
Samozrejme je pravda ze nekteri z nas nekonaji svoji profesi poradne.. bohuzel.. ale tak je to se vsim.. vzdy je to o lidech..
Na druhou stranu bych Vam pral tu zkusenost ucit nekoho jezdit.. specialne nektere divky jsou extra trida..
A ziskat profesni osvedceni ucitele autoskoly je taky peknych par desitek hodin pripravy, naroky jsou dost vysoke.. a paklize nemate vlastni autoskolu tak to snad ani za ty nervy nestoji..
Napsal: ned pro 30, 2007 19:03
od Laďuša
Miči píše:....já bych dal do autoškol povině starý octávie (60 léta tuším), v půlce přestup na škodu 1000mb a v poslední hodině třeba do fava, ale měli by si zkusit ty starý krámy, protože udělat autoškolu ve feldě je totální sranda (ta ani nechcípne při špatným puštění spojky - teda obvykle).. no víte jak to myslím..
No, až takhle bych to asi nehrotil..... Já jsem dělal autošúle na fobii 1200 a v zimě (ovšem jaká byla loni zima víme, že, na sněhu jsem jel asi 2x
)
S takovým autem jezdim občas furt, a teda chcípe mě skoro každou jízdu aspoň jednou
A ne kvůli spojce, ale plynu! Má tak nahovno citlivej plyn, že když se s tim rozjíždim, jak jsem zvyklej na Ladnej, prostě zdechne..... To Lada nechcípne, ta má dobrej plyn
Napsal: ned pro 30, 2007 21:19
od danielTIR
Mám pár adeptů : FIAT PUNTO 1.1 , FORD FIESTA 1.3 ( 1.4) , FABIA ..... Ještě se uvidí až zvládnu zkoušky
Napsal: čtv led 03, 2008 10:09
od Wolf
Koko Loko píše:Já zase musím zaklepat ... . Aniž by mě naučili zaparkovat mezi auta či dokonce couvat, papíry jsem dostal. Je to smutné, ale je to tak
. Tehdy to stálo 4900.
Tak to ja jsem mel asi stesti, mne to vsechno ucili a snad se jim to i trochu povedlo. A osobak mne tehdy stal 911,- K
Napsal: čtv led 03, 2008 10:21
od Marek89
Ja som robil vodičák na Octavii 1,9 SDi. Otrasne auto, parkrát mi zdochlo. V autoškole boli ešte Hyundai Getz, Toyota Corola (myslim). Neviem či ostatne boli s ABS, ale ta moja Octavia bola bez ABS. Zlatá Lada, v autoškolách by mali byť auta na akých sa učili naši otcovia. Niekto môže namietať, že to je nebezpečné jazdiť na autách v autoškole bez ABS apod. Ale keď robili vodičák naši otcovia, oni jazdili na Š120, Lada...
Napsal: čtv led 03, 2008 10:27
od Wolf
Marek89 píše:... Ale keď robili vodičák naši otcovia, oni jazdili na Š120, Lada...
... Š100..
Napsal: čtv led 03, 2008 14:17
od dmatej
No, asi bych bral toho forda nebo škodu. Sice jsme se o tom bavili po Skype, ale kluci mají asi pravdu.
Mě Kalina sice slouží, ale pokud je problém s přestavbou, byla by to asi první věc, která by mě odradila. A potom ty další - riziko, že auto nakonec bude stát kvůli dílům, atp.
Mě přeci jen jistí další dvě auta, ale pro autoškolu by to asi byla rána.
Napsal: čtv led 03, 2008 16:57
od danielTIR
Taky tak nějak uvažuju. ŠKODA a FIAT sídlí hned za rohem
a ceny ND jsou téměř stejné ( jak co ) FORD je celkem dobrý. Zatím mi nejlépe co se ceny a servisu týče vychází fiat punto 1.2 16V , fiesta je ve stejné výbavě drahší o cca 30 000 kč atd. ......
Napsal: čtv led 03, 2008 20:34
od Flipper Tom
Mohl by si do autoškoly koupit Nivu (prodavaj teď v AAA za 250 litrů nový) a udělat na tom marketing - něco jako hardcore driving school
Napsal: ned led 06, 2008 11:09
od danielTIR
dneska jsem potkal toto a mám dalšího adepta na autoškolské vozidlo. Nové za 169 000kč včetně ABS