Stránka 3 z 6

Napsal: úte pro 11, 2007 16:47
od Štěpán
zvady píše:PROBLEM SA ZMENIL

Prepínač ventilátora sa chová nasledovne: má 3 polohy.
1. nič sa nedeje
2. zatlačím dohora - fuka ventilátor podľa tho kolko prudu ide / to ma už neserie/
3. !!! zatlačím dole ventilátor fuka slabo ...zrazu zosilnie na cca 15 sec..zas zoslabne a ked sa "nasere" zas zosilnie/dookola-nepravidelne/ a to tak, že fuka viac ako v hornej polohe...PREČO??
Máš opálenej kontakt v přepínači, proto, ti takhle blbne větrák. Vyměň přepínač a máš po problému. :wink:

Napsal: úte pro 11, 2007 16:49
od Pajas
Mě to v horní poloze běží rychle a v dolní pomalu, ale jak zde bylo řečeno - není to žádná závada, akorát jsou ve vypínači prohozené kontakty, ale to vůbec ničemu nevadí. Co vlastně reguluje otáčky větráku? Je tam nějaký dělič napětí, nebo výkonový odpor, nebo nějaké zapojení s diodama...? Nevíte někdo?

Napsal: úte pro 11, 2007 17:00
od Vašátor
Je tam výkonový odpor - navinutá spirála z odporového drátu.

Napsal: úte pro 11, 2007 18:30
od Honza 21061
Mně otáčky ventilátoru také občas zakolísají na pomalé rychlosti, ale jedině když je ventilátor v zimě studený a zatuhlý, jakmile se ohřeje trochu topení, je to dobré...
Ještě k tomu zvyšování napětí.
Po dosazení nového elektronického regulátoru se mi otáčky ventilátoru po přidání plynu zvýší přímo skokově a dost výrazně- prakticky nikdy nepotřebuji 2. polohu.

Musím vychválit v tomto případě žigulácké řešení s ventilátorem pod topným tělesem. Například Wartburg to má obráceně- ventilátor pod mřížkou těsně pod kapotou. Z zimě prakticky nebyla šance řádně motor a ložiska zahřát, takže pokud jsem je často neprostříkával, potřeboval jsem spustit ventilátor a "uííí...ihýýýýýý...hřřř..." a v tomhle jezděte a řešte k tomu vánici, námrazu, mlžící se okna... :?

Napsal: úte pro 11, 2007 20:03
od Saša
U mé 02 i 043 jsem měl regulaci plynulou protože mi 2x po sobě u 02 odešel přepínač.
Je zajímavé že větrák chodil u obou vozů bez jediné vady a nyni u obou íček co mám dělají
Honza 21061 píše: "uííí...ihýýýýýý...hřřř..."
.
Pokud to jednou začne blbnout je po něm,bronzové pouzdra jak začnou vrzat takuž je nic nadlouho nezachrání.
Schéma dodám nečekejte žádné sofistikované PWM řízení je zbytečně složité a motor ventilátoru "hraje".

Napsal: úte pro 11, 2007 20:52
od Maysner
Saša píše:U mé 02 i 043 jsem měl regulaci plynulou protože mi 2x po sobě u 02 odešel přepínač.
Je zajímavé že větrák chodil u obou vozů bez jediné vady a nyni u obou íček co mám dělají
Honza 21061 píše: "uííí...ihýýýýýý...hřřř..."
.
Pokud to jednou začne blbnout je po něm,bronzové pouzdra jak začnou vrzat takuž je nic nadlouho nezachrání.
Schéma dodám nečekejte žádné sofistikované PWM řízení je zbytečně složité a motor ventilátoru "hraje".
me ten ventilator taky vydava divny zvuky. ale az na druhou rychlost. zajimavy ze toto, i kdyz tiseji, dela i otcovi ve felicii. je jedno jaka rychlost tam je, z niceho nic se objevi. staci vypnout a zapnout a je klid az se to zas opakuje :roll:

Napsal: úte pro 11, 2007 21:14
od Vašátor
No jo, už jsou holt vyběhaný bronzový pouzdra. Chce to pořádně namazat nějakým kvalitním olejem a zaplácat vazelínou. Na nějakou dobu to pomůže, ale na pořád ee :?

Napsal: úte pro 11, 2007 21:56
od Hurikán
Nejlepší řešení je, sehnat jiný dobrý, pokud možno z kulaté řady. Dle vlastní zkušenosti. Na 02 jsem měl větrák puštěný prakticky trvale. V létě i zimě. V létě někdy i při parkování. Trošku to snížilo vyhřátí vnitřku. Nikdy jsem motor neopravoval ani nemazal a jede stále dobře. Na 05 se s tím již asi 6 let trápím. Každé necelé dva roky jde ven. Nejlepší zkušenosti mám s grafitkou G3. S tou to vydrží nejdéle. Max. ale tak rok a půl. Pak zase vymontovat, rozebrat, vyčistit namazat,.... :?

Napsal: stř pro 12, 2007 21:57
od Dusan
...hm na traktore zetor alebo ktorych su nove motorceky riesene malymi loziskami....pac prach a hlina puzdra rychlo zničila. Ale do ladackeho motorceka by asi ziadne nevosli.... mne este neodisiel :D a nahradny nieje problem zzohnať :)

Napsal: stř pro 12, 2007 22:15
od Pajas
Můj větrák dělá
Honza 21061 píše:"uííí...ihýýýýýý...hřřř..."
akorát na nižší rychlost, buďto když je studenej, tak od mínus 5 stupňů níže, nebo při přejezdu nerovnosti to najednou začne hvízdat. To se dycky spolujezdci divěj co je to za zvuk :lol:
Ale pár dobře mířenejch ran pěstí do palubovky mezi voči (resp. deflektory) vše bleskurychle spraví :P Občas jsem měl problémy se zaseknutím větráku - při zapnutí vypínače se prostě netočil, ale bylo vidět že proud si bere, protože pohasli světla při pokusu o zapnutí. Toto se mi ale už dlouho nestalo... A pokud vím tak na něj 30 let nikdo nešahal :happy3:

Napsal: stř pro 12, 2007 22:18
od Marek89
Mne začne pískať a vydávať podobné zvuky iba vtedy ak prší alebo je vlhko.

Napsal: čtv pro 13, 2007 15:12
od Stanley__001x
Pískání je něco jako prozba v řeči větrácké chci trochu vazelíny :lol: . A nebo taky tě má větrák dost a chce tě přivést do blázince při jeho vyjímání a mazání :wink: .

Napsal: ned pro 16, 2007 21:33
od radek mb
mě hvízdal hlavně v zimě a na podzim,teda v East Runnerovi.Tak jsem ho zapínal a vypínal tak dlouho,dokud se nerozběhl normálně.Akorát ,že se mi podařilo někdy ujet i 5 km,než se hajzl rozchodil...

Napsal: pon pro 17, 2007 21:15
od Hurikán
radek mb píše:mě hvízdal hlavně v zimě a na podzim,teda v East Runnerovi.Tak jsem ho zapínal a vypínal tak dlouho,dokud se nerozběhl normálně.Akorát ,že se mi podařilo někdy ujet i 5 km,než se hajzl rozchodil...
Přesně! Ten můj zmetek si taky vzpoměl až když začla být kosa. Doufám, že letos to doklepu až do jara.

Napsal: čtv pro 20, 2007 12:52
od dusan.dd
ja som to tiež včera riešil,pomohli sme mu s kamošom nejakým špeciálnym sprejom na mazanie ale to vyberanie a zakladanie je ozaj otras,síce pred dvomi rokmi sme to už tiež rozoberali,tak som si ešte niečo z toho pamätal :lol: dúfam že zasa aspoň 2 roky vydrží