Stránka 3 z 5
Napsal: úte pro 04, 2007 09:59
od Marek
Bohužel Vašátore, musím dát za pravdu Drobkovi - rovněž z vlastní zkušenosti, avšak nejen proto.
Je především potřeba si uvědomit, co je zač vlastně ta brzdová kapalina, tedy s čím máme tu čest.
Brzdová kapalina je bez debat nejagresívnější kapalinou ve vozidle. Benzin, oleje či chladicí směsi jsou proti tomu neškodné vodičky, které v porovnání s brzdovkou můžeš klidně "vypít a přežiješ" (řečeno malinko s nadsázkou).
Brzdová kapalina má mimo své jiné důležité i nepříjemné vlastnosti jednu vlastnost přirozenou, a tou je její vzlínavost. Je to dáno jejím složením. Ani benzin či petrolej nevzlíná tak intenzívně jako brzdová kapalina, ty spíše těkají. V důsledku této vlastnosti se brzdová kapalina dostane prakticky všude. Nepříjemné na tom všem je, že její molekulární struktura je navzdory její konzistenci velmi jemná (nesrovnatelně jemnější než třeba struktura motorových olejů), čímž se brzdovka dokáže dostat z prostoru A (válec) do prostoru B (mimo válec) třeba i škrábancem o rozměrech několika tisícin milimetru - tím spíše, když v prostoru A je celkem slušný přetlak. Jistě mi dáš za pravdu, že taková nerovnost povrchu je okem neviditelná, proto vizuální kontrola povrchu válce je zbytečnost.
Nikdo netvrdí, že výměna gumiček ve válci je k ničemu nebo že to nefunguje. Funguje a ve většině případů to únik kapaliny odstraní. Otázkou je, na jak dlouho...................
Napsal: úte pro 04, 2007 10:26
od Nulašestka
Když jsem koupil nové válce (Fenoxy od Zikána), začaly po chvíli téct. Při rozborce se ukázalo, že pod gumičkami byla spousta kovových voštin, s jejichž vyfoukáním si na konci výrobního procesu nikdo evidentně nelámal hlavu. Nové gumičky vydržely vždy maximálně 3/4 roku (cca 10 tis. km) a stejně to neustále teklo...
Kamarád co má 2101 z roku 73 má všechno původní, kapalina nebyla měněná minimálně 5 let (spíš ale daleko víc
) a nikde nic neteče ba ani neprosakuje...a spojka mu jde lehce jako v nových autech...
Napsal: úte pro 04, 2007 11:51
od Vašátor
jojo, prostě nesrovnatelná kvalita starých a nových dílů. Snad i proto u mě vyčištění, přeleštění a přegumičkování válce pomohlo
Napsal: úte pro 04, 2007 13:27
od Wolf
Vašátor píše:jojo, prostě nesrovnatelná kvalita starých a nových dílů....
...ja bych to tak cerne nevidel, uz jsem to tu psal, vsechno je ve vyberu vyrobce dilu ...
Napsal: úte pro 04, 2007 14:04
od Marek
Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci (to platí u náhradních dílů především).
Napsal: úte pro 04, 2007 14:09
od Atex
Marek píše:fakír píše:A kvalita od vašenkova? a Dodací lhůty ? a Jak dlouho vydrží ? Přežije aspoň těch 10000 km nebo snad metrů ?
Vašenkov, pokud vím, prodává ruské díly. A ty jak známo ze zkušeností drtivé většiny vydrží nejvíc.
na srazu sem koupil tahelka na plyn, a pri spanile jizde (jak vetsina mohla videt) sem dvakrat zustal stat, vsechno ro popraskalo.....
Napsal: úte pro 04, 2007 14:13
od Wolf
Atex píše:...na srazu sem koupil tahelka na plyn, a pri spanile jizde (jak vetsina mohla videt) sem dvakrat zustal stat, vsechno ro popraskalo.....
... ja jsem s dily od p. Vashenkova (tlumice, podpery) jiz take "narazil". Ale kdyz uz jsme u toho, stejne mi neni jasny zpusob objednavani dilu, vzdyt je ten internetovy obchod zcela "prazdny", vysvetli mi to nekdo?. Omlouvam se za OT. W.
Spojkový válec fenox
Napsal: stř led 23, 2008 16:49
od jarus
Ahoj, koupil jsem nový spojkový válec FENOX (autostart, žižkov, 485 kč) a vyměnil za podcházející starý. mám ho tam cca 2 měsíce, 3000km, a vše v pohodě. jen při výměně doporučuji nakapat brzdovku na převlečnou matici trubičky vedoucí dolů k válečku - já to udělal až když 4 z 6ti hran na matce zmizely, a pak po prokapání to šlo lehce. Ve starym válci byly jen gumičky v řiti a strašný , asi bahno nebo co. mám ho ve skladu (nově gumičky 24 kč)
nebylo třeba ani to odvzdušnit, jen před montáží jsem zalil nový válec brzdovkou a pak namontoval. radil bych ale, když je to hodně zrezlé, koupit i novou trubičku.
Napsal: stř led 23, 2008 17:36
od Jimmi
Autostart je ten vedle hotelu Apollon.....?
Napsal: čtv led 24, 2008 13:21
od jarus
na Žižkově, koněvova ulice, ale není to cs autolada. Od Lady z kopce dolů (do centra) asi 300 m , na protější straně ulice. hotel tam myslim je. Maj tam Slušný ceny i výběr.
Napsal: čtv led 24, 2008 21:40
od Tom007
tam prodava same sračky,jako v krči.krč nový spodni spojkovy valec odešel za 1.5roku.Nejvic vydrži originaly.Ale uplne nejvic stare nove z dob minulých co jsem ,třeba dostal k autu,lidi si kupovali dily k novým autum do foroty.To z original lada by melo byt nejlepši,pokud prodavaji origo fabrické dily.
Napsal: pát led 25, 2008 10:48
od Jimmi
A na díly z CS Lada na Koněvce bývá spoleh?
Napsal: pát led 25, 2008 11:22
od Tom007
jeden prodavač z Cs lada mi prodal obě pupmpy s tim,že koukal jestli jsou zavazelinovane červenou vazelinou a z nekolia vybral 2.když jsem se ptal na čepy,že by mi take dokazal vybrat origo.Pokecali jsme a můj dojem je ten,že už jim za chvily budou chodit sračky.berou už ne od jednoho,ale od vice dodavatelů.Tak půl maji ješte kvalitu a zbytek jako ostatni.Pokud koupiš opravdu orig. vyfuk našroubuješ a jezdiš.Druhovyroba,našroubuješ a drhne o řizeni pak vzadu o kardan,same problemy a nakonnec to vyjde na stejne prachy.Ale ta prodejna je asi furt nejlepši
Napsal: sob zář 27, 2008 21:11
od Laďuša
Laďuša píše: Pool píše: Mám pouze dvě otázky:
erste - dá se válec rozebrat, přegumičkovat a složit?
zweiten - mám to udělat? (když bude venku)
erste: Udělat se to dá, práce na hodinu i s demontáží a montáží (a to eště možná i přehánim)...
zweite: To už je otázka....udělal jsem to a zrovna pocit stoprocentního vítězství nemam...dávam tomu tak 1000, maksimálně 2....
Takže a je to tady: necelej rok (20.10.), ale přesně 5051km od přegumičkování hlavního spojkovýho válce a dneska jsem odhalil, že už to zase začíná sáknout. Hehe, takže loni i letos Jedovnice se stejnou závadou
Napsal: sob zář 27, 2008 21:15
od Stanley__001x
Né že bych se ti smál jako ty mne...