Stránka 3 z 4

Napsal: úte zář 30, 2008 19:25
od Nemo
Nu, to bys to vylepšíl. :?

Napsal: stř říj 01, 2008 08:27
od Saša
Tak tak "vyhoršení" . "Podtlakový" rozdělovač je sice ovládaný podtlakem ale né z míst pod klapkou , tam je napojen posilovač brzd , u některých ekonomizér a u LPG blokovací membrána reduktoru . Místo odkud je brán podtlak pro rozdělovač je nad klapkou v difuzoru karbecu .

Napsal: stř říj 01, 2008 13:16
od EMI
aha tak to jsem nevěděl :oops: inu neni podtlak jako podtlak, děkuju za vysvětlení :D

Napsal: stř říj 01, 2008 14:35
od R.I.P.
Mám podobný problém jako měl Atex, ale s karburátorem na 1200. Když jedu na půl plynu a sešlápnu plnej tak auto na chvilku ztratí veškerý výkon a pak zatáhne. nejhorší je to, když potřebují rychle přidat v zatáčce. To se mi auto skoro zastaví.

Napsal: stř říj 01, 2008 15:07
od Saša
R.I.P. píše: Když jedu na půl plynu a sešlápnu plnej tak auto na chvilku ztratí veškerý výkon a pak zatáhne.
Příčin může bejt několik , ale napřed se musí skontrolovat správná činost akcelerační pumpy . Jestli stříká a jak a jaké množství . Pak se musí kouknout na předstih a u podtlakové verze rozdělovače na věci s tím souvisící (ložisko , pásek).
Pokud se zdá vše OK , ale motor pořád nejde jak má musí se zjistit proč . Je v tu chvíli směs bohatá nebo chudá ? Jsou na to jednoduché triky . Bez téhle základní znalosti je to pouze laborace v neznámu .
PS: Metodou pokus omyl se to sice může povést spravit . Ale strávíte bádáním spoustu času a můžete motor poškodit . Jak se říká "I slepé kuře jednou najde zrno"

Napsal: pát lis 21, 2008 20:44
od Majo2103
Mám problém s karburátorom.Prešiel kompletnou očistou a výmenou tesnení,membrány akceleračnej pumpičky a menil som aj obidve trysky a jeden vzdušník(v sade na opravu bol len jeden :?: )Takže momentálne je otryskovanie 1.komora 130/150 2.komora 140/150(tak to bolo aj pred tým)
Trysky sú obidve nové a nový vzdušník som dal na druhú komoru a na prvej ostal pôvodný.A tiež som nastavil vzdialenosť plaváku na 7mm(aj keď ako to tu teraz čítam,malo tam byť 6,5)Plus som prestavil maximalny výkyv plaváku na 10 mm od veka aj s tesnením.8mm sa mi zdalo už fakt málo.Predtým bol výkyv nejakých 20mm.
Číslo karburátora je presne 2103-1107010-01.Problém je takýto:Motor po naštartovaní beží na sytič a otáčky kolísajú raz od 1000 do 1600 a raz od 1200 do 2000.Bez sytiča skape,kým nie je motor zohriatý na 80 stupňov.Keď neskapal bez sytiča,otáčky sa držaly na 500-600 a motor bežal pokojne.Na prvú komoru sa motor zadusí.Pri otvorení druhej komory sa postupne pozviecha a od tých 3-4000 otáčok sa vytáča normálne ďalej ale strašne strieľa z karburátora von.Proste jedna rana za druhou.Na prvú komoru to držím akurát šliapaním na pedál.Predstih ostal nepohnutý a pred tým so strieľaním z karbu problém nebol.Taktiež sa motor na voľnobeh strašne trasie.
Ako príčina toho dusenia na prvej komore typujem pripchatý kanálik alebo trysku.Alebo tiež podozrievam starý vzdušník,že si nejak s novou tryskou nesadli.Dnes som to už neskúmal nakoľko sa už stmievalo a po celodennom j****í s karburátorom sa mi to už nechcelo rozoberať.Do nastavenia zmesi som tiež už nešahal,lebo kvôli prítmiu a traseniu motora som ani nevidel na otvor v ktorom je šrubka.

Uff to je sloh.Dúfam,že postačuje na dostatočné popísanie situácie.

Napsal: pát lis 21, 2008 20:50
od Cory
ak to striela do karbu, bude vysoky predstih, alebo je povoleny prerusovac v rozdelovaci,alebo je rozdelovac KO.

Napsal: pát lis 21, 2008 20:51
od Majo2103
Mám možnosť si požičať stroboskop,tak to môžem zajtra premerať.Každopádne rozdeľovač skontrolujem.

Napsal: pát lis 21, 2008 20:54
od Cory
:wink:

Napsal: sob lis 22, 2008 09:43
od Majo2103
A ešte jeden dotaz.Aké je základné nastavenie tých dvoch šrubiek na nastavenie karbu?

Napsal: sob lis 22, 2008 16:33
od Vašátor
seš si jistý, že jsi nepřehodil kabely na svíčkách?

Napsal: sob lis 22, 2008 19:05
od Majo2103
Takže dnes som vymenil nove trysky aj vzdusnik za povodne,od oka trochu pridal na hladine,lebo sa mi to nejak nepozdavalo.Motor ide aj na prvu komoru,v pohode ide do otáčok akurat do istých otáčok akoby bežal len na tri valce(pripisujem to sviečkam?).A bez sytiča sa mu príliš nechce bežať na voľnobeh.Nastavovať som to neskúšal,keďže netuším,akú polohu šrubiek mám zvoliť na začiatok.Presnejšie len polohu dorazu škrtiacej klapky.Ale špekuloval som,že šrubku na bohatosť by som zatočil na maximum a povoli asi o jednu otáčku a doraz dotiahol tiež tak o jednu otáčku.Šlo by to?

Potom som sa vrhol na rozdeľovač.Skontroloval kladivko,primazal plsť a dal som dolu palec.A tu som zistil,že na tom regulatore chýba jedna pružinka.Zohnal som od kamarata druhu,ale je trochu iná ako druhá.V kľudovej polohe je dosť voľná oproti druhej pružinke.Strielanie sa eliminovalo,ale sem tam si ešte strelí.Cory mi povedal,že existuje viacero druhov pružiniek.Je viac možností.Buď zoženiem dve rovnaké pružinky,aj keď nebudú toho istého druhu ako tam boli predtým,alebo zoberem pružinku a podľa nej kúpim ešte jednu alebo zoženiem celý regulátor druhý.To jest že by som preložil aj závažička.

Vašátor:Rozďeľovača som sa ani nedotkol po celý čas,čo to bolo odstavené.A kably bolo prvé čo som kontroloval.

Inač auto už podstúpilo test.Motor ťahá nad moje očakávania,spotreba celkom slušná vzhľadom sa spôsob jazdy,akurát to menšie haprovanie pri rozbiehaní a neochota bežať na voľnobeh bez sytiča.So zavareným difom to auto dostalo nový rozmer :D

Napsal: sob lis 22, 2008 21:02
od Roman
Pruzinky su rozlicne, podla toho aky priebeh odstredivej regulacie ma rozdelovac. Jedna pruzinka byva vzdy volna, pretoze v zavislosti na otackach sa napina najprv prva pruzinka a az od urcitych otacok sa zacne napinat druha. Tym je docielene spravne tvarovanie krivky odstredivej regulacie.

Napsal: ned lis 23, 2008 01:09
od Majo2103
Ale toto asi nie je celkom správne,keďže to furt sem tam strelí do karbu :?

Napsal: ned lis 23, 2008 09:05
od Saša
Je rozdělovač s podtlakem nebo bez ? Jestli s tak je vadný uzemňovací pásek ložiska . A při pohnutí ložiska si to hodí jiskru kdy se tomu zachce . To by vysvětlilo střílení .