Stránka 3 z 9
Napsal: pon lis 13, 2006 16:00
od Miso
Mam, neposobia.
Napsal: pon lis 13, 2006 20:05
od Dusan
teoria je tak krasna...prepichova vec.... staci aby boly sruby dobre zazrate a obalene hrdzou a bez autogenu..sa nepohne ani dopredu ani dozadu
Napsal: pon lis 13, 2006 21:02
od Richard Novotný
Matice mám uvolněné,nové koupené, jen se do toho pustit.Obával jsem se těch sil na rameno,ale když máš vyzkoušeno tak do toho půjdu.Nic jiného mi nezbývá-na jednom kole mám odklon ujetý o 0,5 stupně a na druhém 1 stupeň (po výměně svislých čepů).
Napsal: úte lis 14, 2006 19:27
od Richard Novotný
Ještě mě napadlo,kdybych uvolnil spodní svislý čep,tak by se s tím ramenem mělo dát manipulovat ještě lehčeji?
Napsal: úte lis 14, 2006 20:37
od Roman
Ked vytiahnes tlmic, stlacis pruzinu a zafixujes ju a zhodis spodny cap, mozes si spodne rameno zobrat aj do kuchyne
Napsal: čtv lis 16, 2006 21:58
od Majo
ja som menil silentbloky v spodnom ramene a mal som dost
bol som si dat spravit geometriu u kamarata na dielni(Renault Trucks) a az na to ze som skoro spadol do jamy, co je robena pre kamiony, ja som liezol po jej okrajoch sa moj problem velmi nevyriesil
Odklon je takmer 0, zbiehavost 1mm a stale to mierne taha doprava. Ked som to skusal doma, tak po par upravach ma extremne zacalo tahat do lava. Tak som zbehol sem na pristroje, nastavil mi to a zas to taha do prava aj ked malo. Cim to je? Musi byt nejak presne nastavena zbiehavost aj podla sklonu capov ci co? Ze mam viac dotiahnutu jednu stranu nez druhu? Odklon som neriesil, nebol cas ani chut, brzdy nepribrzduju, loziska nepridieraju, gumy sa deru rovnomerne...
Napsal: pát lis 17, 2006 07:51
od Marek
Na tahání vozidla do strany nemá vůbec vliv sbíhavost, nýbrž odklon kola !!!
Při důkladném seřizování geometrie je nutné měřit a nastavovat všechny tři důležité hodnoty, a to v pořadí záklon čepu (+3°30'), potom odklon kola (+0°5') - obě hodnoty jsou v toleranci (+-0°30'). Naposledy se seřizuje sbíhavost nápravy (+4 mm = +0°35'). Toto jsou hodnoty určené pro vozidlo zatížené pohotovostní hmotností, tedy bez posádky, pouze s plnou nádrží paliva a povinnou výbavou.
Pokud není možnost či čas a chuť seřizovat geometrii důkladně, lze v krajním případě měřit a seřizovat pouze odklon a sbíhavost (bez záklonu). Ovšem vzhledem k tomu, že hodnoty záklonů rejdových čepů mají důležitý vliv na stabilitu vozidla při projíždění zatáček a též na vracení volantu do přímého směru, může to při zatáčení zlobit.
Napsal: pát lis 17, 2006 08:47
od Majo
Dakujem, presne toto som potreboval pocut
Mne bolo len divne, ze ked som doma nastavoval iba samotnu zbiehavost, tak mi to potom pri skusobnych jazdach vzdy tahalo do inej strany. No ale nebudem tu meditovat, dam si to urobit poriadne, lebo zaklon mam uplne na prd, odklon je celkom v norme.
Napsal: pát lis 17, 2006 11:56
od Miso
Majo píše:
Mne bolo len divne, ze ked som doma nastavoval iba samotnu zbiehavost, tak mi to potom pri skusobnych jazdach vzdy tahalo do inej strany.
Na tom nie je vobec nic divne. Pri kladnej zbiehavosti taha auto na stranu na ktorej je vacsi zaklon capu. Pri zapornej naopak. Je to sposobene silami ktore sa snazia kolesa vyrovnat do priameho smeru. Na koleso s vacsim zaklonom posobi vacsia sila ako na koleso s mensim, tie sa preto, pokial je riadenie v priamom smere, vzajomne nevykompezuju a vysledna sila otoci riadenim.
Napsal: pát lis 17, 2006 12:53
od Majo
ahaaaa, tak to som hned kludnejsi
Napsal: sob lis 18, 2006 09:31
od Marek
Prostě, Majo - když si dáš dokopy mou a Mišovu odpověď, vyplyne z toho jednoznačný závěr - pořádně seřídit všechny tři hodnoty v pořadí, jak jsem uváděl výše, a budeš jistě spokojen.
Před půl rokem jsem dělal kompletní GO nápravy (ramena, čepy, řízení - prostě komplet) a po nastavení geometrie jsem docílil záklonů +3°30' až +4°00', odklonů 0°00' až +0°15' a sbíhavost +5 mm. Tu změnu v chování bych, pánové, každému přál zažít. A ještě jedna věc mě moc potěšila - na levé i pravé straně jsem použil stejný počet podložek pod uložení spodního ramene (pod přední šrouby 2 podložky a pod zadní šrouby 4 podložky o síle 0,8 mm vlastní výroby), což jednoznačně svědčí o tom, že i po 30 letech se karoserie ani nehnula !!!
Napsal: sob lis 18, 2006 13:06
od Little Red Riding Hood
a jak se hodnoty změněj když auto zvednu a nápravy jsou vlastně svěšené??...
Napsal: sob lis 18, 2006 18:59
od Marek
Little Red Riding Hood píše:a jak se hodnoty změněj když auto zvednu a nápravy jsou vlastně svěšené??...
Velmi zásadně, ale nechápu, proč to řešíš. Geometrie se právě z tohoto důvodu měří a nastavuje při pohotovostní hmotnosti vozidla a na správně nahustěných pneumatikách. Výrobce VAZ původně v literatuře uváděl hodnoty geometrie pro vozidlo zatížené na celkovou hmotnost, jenže jistě uznáte, že to je dost nepraktické řešení (pro měření a seřízení bych musel mít ve vozidle pět stejně těžkých osob cca 70 kg vážících, které se po celou dobu měření a seřízení nesmějí ani pohnout, k tomu cca 50 kg nákladu rovnoměrně rozmístěného v kufru - to je kravina jak barák) - z toho důvodu výrobce přepočítal hodnoty pro nezatížený vůz v pohotovostní hmotnosti.
Napsal: sob lis 18, 2006 20:21
od Little Red Riding Hood
ptám se proto že sme vždycky dělali geometrii se zvedlím předkem.. nasadit plecháče a měřit metrem (s pneumatikama by si těžko změřil metrem že).. vycházeli jsme z hodnout z jedné knížky..
Napsal: sob lis 18, 2006 20:22
od Marek
To by mě fakt zajímalo, copak jste asi tak naměřili.