Stránka 3 z 8
Napsal: stř lis 14, 2007 16:29
od miso2087
Laďuša píše:ale nepochopil jsem, jak se tě podařilo odj*bať tuto čidlo při šroubování čidla teploty vody
Myslíš doufam čidlem na vodu to v hlavě u 4. válce..
Šrouboval som práve to čidlo tlaku oleja. A len som si myslel, že je to čidlo pre teplotu vody.
Napsal: stř lis 14, 2007 16:32
od Laďuša
miso2087 píše:Laďuša píše:ale nepochopil jsem, jak se tě podařilo odj*bať tuto čidlo při šroubování čidla teploty vody
Myslíš doufam čidlem na vodu to v hlavě u 4. válce..
Šrouboval som práve to čidlo tlaku oleja. A len som si myslel, že je to čidlo pre teplotu vody.
Ahaaa... No tak to nepotěší.. Teda eště ho navíc poslat na věčnost... Tomu se řiká štěstí...
Napsal: stř lis 14, 2007 16:37
od miso2087
Určite že nepoteší.
A hlavne preto, lebo to bolo uuuplne zbytočné.
Napsal: stř lis 14, 2007 16:40
od miso2087
Myso píše:no vidim to tak ze chalan myslel ze je to snimac teploty vody a je tak sikovny ze mu pri vysrobovavani dal co mu patri
No nešlo to povoliť. Ani kladivom... až potom raz puk... a bolo po ňom. Čo už. Kúpim nové, šak čo to stojí, pár korún?
Napsal: stř lis 14, 2007 17:51
od Myso
miso2087 píše:čo to stojí, pár korún?
tak tak par desiatok....
Napsal: stř lis 14, 2007 18:28
od Laďuša
Myso píše:miso2087 píše:čo to stojí, pár korún?
tak tak par desiatok....
např. šest a půldesítky v českých luzích a hájích..
Napsal: sob lis 17, 2007 18:34
od dmatej
Já už mám vyměněno ... vody jsem vypustil asi 8 litrů, následoval jeden průplach, po dvou letech byla voda stále průhledná (narozdíl od Šamády) a nalil jsem tam Fridex Eko Extra, v poměru s vodou něco slabě pod 1:1 (5:6?) - vyšlo to napřed asi na 4 litry, potom jsem nastartoval a couvnul (původně čumák trochu z kopce) na místo, kde bylo auto levou přední stranou malilinko nahoru a dolíval. Celkem asi 8 litrů.
Po první jízdě to vypadá, že auto topí a nepřehřívá se (to se uvidí, až pojedu do práglu
).
Napsal: ned lis 18, 2007 12:41
od Kewint
tak to bysme měli je to odm¨ražený horku vodou,ale ted potřebuji vědet jak se leje fridex?kolik poměr táta není doma aby mi poradil a tak se ptám vás.když naleju do chladiče destilku kolik musím u žíga nalejt fridexu?diky
Napsal: ned lis 18, 2007 13:09
od Marek
Především je potřeba vědět, že chladicí kapalina podléhá opotřebení a po dvou až třech letech je potřeba ji kompletně vyměnit.
Pokud je ve vozidle kapalina neznámé minulosti (tedy neznámého výrobce a bůhvíjak dlouho), musí bez prodlení ven !!!
Moderní chladicí kapaliny jsou velmi kvalitní a při ředění 50:50 s vodou zajišťují bod tuhnutí kolem -30° až -38°C. Výrobci těchto kapalin ani výrobci motorů nedoporučují používat koncentrovanější chladicí kapalinu než 60:40. Potom totiž dochází k opětovnému zvyšování bodu tuhnutí (neředěný Fridex zmrzne na led už při -13°C !!!!!) a navíc kapalina je velmi chemicky agresívní a poškozuje kovové části motoru.
Optimální ředění chladicích směsí s vodou je 50:50 nebo malinko více vody (40:60). Tedy pokud má Lada cca 10 litrů chladicí směsi, je vhodné použít 4 litry nemrznoucí kapaliny a doplnit 6 litry vody.
Pro ředění moderních chladicích kapalin se již nepoužívá destilovaná voda !!! Výrobci běžně povolují použití pitné vody (kvůli elektrické vodivosti - některá čidla v systému potřebují pitnou vodu, destilka je elektricky nevodivá).
Napsal: ned lis 18, 2007 13:10
od Křečík Barbuška
Té nenaředěné, nemrznoucí směsi by jsi měl mít aspoň 4,5l
Nejdřív si namíchej tak půl litru směsi pro expanzku, pak hrkni všechnu nenaředěnou, nemrznoucí kapalinu do auta a dolij to vodou, nakopni motor, pomačkej hadice a průběžně dolívej mizící hladinu z chladiče, zavíčkuj to a dolij expanzku, pak s tím trošku pojezdi a zase dolej expanzku. Podrobnější postup zaplavení soustavy máš na začátku topicu, hlavně otevři i topení.
Napsal: ned lis 18, 2007 13:19
od Kewint
takže nemám lít destilovanou vodu?ale normální?díky moc kluci
Napsal: ned lis 18, 2007 13:23
od Křečík Barbuška
Přečti si co píší na obalu.
Napsal: ned lis 18, 2007 13:24
od Marek
kewin-tomas píše:takže nemám lít destilovanou vodu?ale normální?díky moc kluci
Jasně, je to jedno (u Lady úplně jedno).
Napsal: ned lis 18, 2007 13:31
od dmatej
Já to dolíval tentokrát takhle - expanzka prázdná, otevřený chladič - ten jsem nalil do plna, nastartoval, a průběžně chladič dolíval, až už to nešlo. Pak jsem ho zavřel a dolil expanzku.
Přeparkoval jsem tak, aby byl "levý přední blatník" malinko výš (stačí fakt malinko).
Pak začaly hodně rychle utíkat bubliny a dolíval jsem dál expanzku, během toho jsem zapnul topení. Dolíval jsem do úplnýho ohřátí, asi 10-15 minut.
A ani jsem nemusel nikam jezdit, po asi 10 km je v expanzce pořád stejně, topí to, chladí to.
Je to přesně jak Marek, pokud někdo tvrdí něco jinýho, kecá - max. dobu, po který se voda má vyměnit, si přečteš na obalu. Např. Fridex Eko Extra má 5 let, většina ty 2-3 roky. Jinak s tímhle Fridexem trošku experimentuju, až na obalu jsem se dočetl, že se nemá uchovávat v pozinkovaných nádobách, kapka na chladiči udělala zelenej flek, tak nevim, co z toho vyleze. Můj chladič stejně za moc nestojí, tak se uvidí, zatím je to dobrý.
Chladící kapalina stárnutím ani tolik neztrácí schopnost odvádět teplo, ale ztrácí ochranný účinek proti korozi a taky se jí snižuje bod varu.
Voda - je to skoro jedno, ale pokud máte moc "tvrdou" vodu (tj. hodně minerálů, kdo doma pere, bude vědět
), radši bych koupil destilku.
Napsal: pon lis 19, 2007 17:56
od miso2087
Ešte sa chcem spýtať, či by to malo byť dobre odvzdušnené keď som pri výmene vody za nemrz. zmes neodšrouboval snímač teploty kapaliny (zmýlil som si ho z tým na olej - viz vyššie). A teraz po pár dňoch som ho vyberal a začala odtiaľ tiecť kapalina. Znamená to že je všetko ok?