Stránka 3 z 5
Napsal: ned říj 21, 2007 11:33
od Hurikán
Vašátor píše:Ovšem to neřeší problém ten, že světla svítí i při vypnutí kolébkového spínače světel. Nebo jsem to špatně pochopil? Vyzkoušel jsi co jsem psal? Nebo tu plácáme nasucho.
Pokud svítí světla i při vypnutém vypínači, tak je potom nejspíš závada ve spečených kontaktech vypínače, nebo přilepeném relé. (Některé 01/02 měly relé již z výroby, příp. mohlo být relé dodáno dodatečně) V každém případě ale musí při správné funkci spínačky dojít v poloze garáž k vypnutí světel.
Napsal: ned říj 21, 2007 11:41
od Vašátor
Hurikáne, můj typ je stále na špatně zapojená přídavné světla
Napsal: ned říj 21, 2007 11:45
od Hurikán
Vašátor píše:Hurikáne, můj typ je stále na špatně zapojená přídavné světla
Ano, možné to je. Určitě existují i takto nadaní jedinci, kteří takovéto věci dokážou.
Napsal: ned říj 21, 2007 12:00
od Dusan
Hmm pozeram ze v cesku uz mate nonstop svietenie
Snad saa ta prkotiina rychlo vyriesi
Napsal: ned říj 21, 2007 14:29
od Karl 2101
pridavne svetla jsou tam zapojeny pul roku... doted zadny problem nebyl..
Napsal: ned říj 21, 2007 14:38
od Laďuša
Vašátor píše:Hurikáne, můj typ je stále na špatně zapojená přídavné světla
Karl 2101 píše:pridavne svetla jsou tam zapojeny pul roku... doted zadny problem nebyl..
Já jsem to tak v koutku duše čekal....
Takže po půl roce se tam prostě něco muselo spéct....
Napsal: ned říj 21, 2007 14:48
od Hurikán
Karl 2101 píše:pridavne svetla jsou tam zapojeny pul roku... doted zadny problem nebyl..
Nojo. Jenže jde o to, že pokud nemáš standardní světla a přídavná světla zapojena přes relé, tak mohlo dojít ke spečení kontaktů. A to buď ve vypínači světel, nebo v přepínači pod volantem, ev. ve spínačce. Hlavní ale je zjistit, jestli tam máš nějaké relé, nebo ne. Dál vyzkoušej, jestli světla při poloze klíčku "garáž" zhasínají. Poté vyzkoušej funkci přepínače pod volantem - jestli ti funguje přepínání parkovačky - potkávačky - dálkové.
Teď jsem si ještě uvědomil: je možné, že máš starší verzi s kombinovaným vypínačem/přepínačem obrysových a potkávacích světel na palubovce a přepínačem pod volantem přepínáš pouze potkávací/dálková. Bez těchto informací, ti tady asi nikdo přesnou radu nedá.
Napsal: ned říj 21, 2007 14:51
od Laďuša
Ano ano, jak píše Hurikán...Těžko radit z tepla od monitoru.... Prostě zjistit, kde je prda... Měřák do ruky a neztrácet nervy
Napsal: ned říj 21, 2007 19:55
od Vašátor
Nechci být nějaký nevrlý, ale tady od monitoru jsem radil (troufám si říct celkem dost) a nebylo mi odpovězěno ani na pár základních otázek....
Takže moje poslední rada .... měřák do ruky a měřit.
P.S. Pokud ani po vytažení drátů ze spínače světla nezhasnou (jak jsi psal), musí to být pěkně prasácky udělaný a nebo tam musí být někde relé se spečenýma kontaktama - čili slabé relé, které se díky připojení přídavných světel rozteklo.
Napsal: pon říj 22, 2007 14:07
od Laďuša
Vašátor píše:Nechci být nějaký nevrlý, ale tady od monitoru jsem radil (troufám si říct celkem dost) ....
Jsem se blbě vyjádřil, samozřejmě radit jde dost, horší je to takhle vyřešit
Jasný, ňáká hustá prda tam bejt musí, originální schéma tuto vylučuje
Napsal: pon říj 22, 2007 17:04
od Karl 2101
na palubni desce jsou 3 kolébkové spínače.. jeden je na sterace,druhy na osvetleni tachometru a treti na roznuti parkovaček.. prepinani potkavacich a dalkovych svetel mam pod volantem... v motorovenm prostoru mam 2 rele.. jedno cerné velké a druhé stríbrné malé.. vyfotim a poslu.. nevim na co jsou.. ten cerny je na leve strane a stribrny je na prave strane.. skousel jsem vytáhnout pojistku od svetel a svetla zahsnuli... a jeste jden dotaz.... je mozny ze vetrak topeni je ukostren na spinaci parkovacek?
Napsal: pon říj 22, 2007 18:29
od Laďuša
Karl 2101 píše:na palubni desce jsou 3 kolébkové spínače.. jeden je na sterace,druhy na osvetleni tachometru a treti na roznuti parkovaček.. prepinani potkavacich a dalkovych svetel mam pod volantem... v motorovenm prostoru mam 2 rele.. jedno cerné velké a druhé stríbrné malé.. vyfotim a poslu.. nevim na co jsou.. ten cerny je na leve strane a stribrny je na prave strane.. skousel jsem vytáhnout pojistku od svetel a svetla zahsnuli... a jeste jden dotaz.... je mozny ze vetrak topeni je ukostren na spinaci parkovacek?
To velký černý relé vlevo, nebude to regulátor napětí??? (jestli je tam vyraženo RR380 tak jo)
A koukam, že jsi taky studoval šéma, mě se od parkovaček taky podařilo dojít na větrák....ale jaký to má vlivy, nevim..
Napsal: pon říj 22, 2007 21:51
od Hurikán
Karl 2101 píše:na palubni desce jsou 3 kolébkové spínače.. jeden je na sterace,druhy na osvetleni tachometru a treti na roznuti parkovaček.. prepinani potkavacich a dalkovych svetel mam pod volantem... v motorovenm prostoru mam 2 rele.. jedno cerné velké a druhé stríbrné malé.. vyfotim a poslu.. nevim na co jsou.. ten cerny je na leve strane a stribrny je na prave strane.. skousel jsem vytáhnout pojistku od svetel a svetla zahsnuli... a jeste jden dotaz.... je mozny ze vetrak topeni je ukostren na spinaci parkovacek?
Velké černé relé na levém podběhu je regulátor napětí. A jak Laďuša správně napsal, je na něm vyraženo PP 380 (čili RR 380). Tím se vůbec zabývat nemusíš.
Malé stříbrné relé na pravém podběhu je s největší pravděpodobností dodané relé na startér. Může třeba být ale i na světla. Podívej se tedy, kam vedou dráty - jestli na startér, nebo světla.
Ventilátor topení je ukostřen pod šroubkem, který drží celý kastlík s ventilátorem a výměníkem. Měl by to být černý drát ukončený očkem.
Napsal: pon říj 22, 2007 22:04
od Vašátor
Hurikán píše:
Malé stříbrné relé na pravém podběhu je s největší pravděpodobností dodané relé na startér. Může třeba být ale i na světla. Podívej se tedy, kam vedou dráty - jestli na startér, nebo světla.
Malé stříbrné relé na pravém podběhu je pro kontrolku dobíjení
Větrák topení je ukostřen šroubem přímo u topení. Na jakýkoli spínač být zapojený nesmí! a pochybuju, že by to někdo takto blbě předělával.
Pokud po vytažení pojistek světla zhasnou, hledej příčinu pod palubkou. V motorovém prostoru to nebude (pokud tam ovšem nemáš schované nějaké další relé o kterém se tu nepsalo).
P.S. Laďušo, ta moje poznámka nebyla na tebe
Napsal: pon říj 22, 2007 22:10
od Hurikán
Vašátor píše:Hurikán píše:
Malé stříbrné relé na pravém podběhu je s největší pravděpodobností dodané relé na startér. Může třeba být ale i na světla. Podívej se tedy, kam vedou dráty - jestli na startér, nebo světla.
Malé stříbrné relé na pravém podběhu je pro kontrolku dobíjení
Hmm. To bude ono. Na to jsem zapoměl.
To víš, já už v poslední době žiju víc supermoderní, hranatou řadou.