Nepravidelné chování motoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

To Honza 21061:Spíš bude chyba v karburátoru - bude v něm něco ucpaného. A to ve spodním dílu s klapkama. Odtamtud se totiž bere podtlak pro regulaci předstihu a jak už psal Nemo, při sešlápnutí plynu dál jak do cca 1/3 musí podtlaková regulace přestat fungovat.
Naposledy upravil(a) Vašátor dne stř lis 28, 2007 20:53, celkem upraveno 1 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Dusan píše:Rozdleovac mam bezkontakt z 1,7 polo icka :D z otrhom nemam problem :) podtlak nezapojeny... lebo hlava je znizena o 2mm :D bude bludistak :D :oops:

cesky ... no ci mas v poriadku priechodku v rozdelovaci ten kusok umelej hmoty cez ktory ide skrutka po ktorej ide stava na kontakt. Ci to neprebija nedostava elektrina na kostru cez priechodku namiesto aby sla cez kontakt.

P.S. ocistit vsetky casti od mastnoty a spiny
Zkontroluju tu průchodku. V létě když jsem měnil kontakty jsem na dně rozdělovače pod tou kovovou destičkou, ke který jsou kontakty chycený našel velký množství úlomků buď nějakýho plastu nebo keramiky. Dodneška nevím z čeho to bylo, ale kdybych to poskládal, možná by z toho byl celej palec.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Vašátor píše:Spíš bude chyba v karburátoru - bude v něm něco ucpaného. A to ve spodním dílu s klapkama. Odtamtud se totiž bere podtlak pro regulaci předstihu a jak už psal Nemo, při sešlápnutí plynu dál jak do cca 1/3 musí podtlaková regulace přestat fungovat.
Já bych to i rozebral, ale mám strach, že ten podělanej Ozon už potom nepůjde vůbec. :(
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Yellow01 píše:
Vašátor píše:Spíš bude chyba v karburátoru - bude v něm něco ucpaného. A to ve spodním dílu s klapkama. Odtamtud se totiž bere podtlak pro regulaci předstihu a jak už psal Nemo, při sešlápnutí plynu dál jak do cca 1/3 musí podtlaková regulace přestat fungovat.
Já bych to i rozebral, ale mám strach, že ten podělanej Ozon už potom nepůjde vůbec. :(
Ehm .. sorry ... to mělo bejt pro Honzův případ. Ty prvně koukni na rozdělovač a na jeho vůle :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Vašátor, Yellow: Karburátor mám po kompletní rozborce a čištění, vč. výměny o- kroužků na štelovacích šroubech, těsnění, seřízení, vyčištění... Problém bych viděl v rozdělovači, nebo v samotném přetechnizování původní konstrukce, prostě jsem to odpojil a už to nechci na Žigulu vidět.
Spíše přemýšlím o dosazení zgenerálkovaného klasického rozdělovače s ručním korektorem a možná i Webera. :roll: Jedinou jeho nevýhodou je spotřeba u Webera, díky tomu ještě pořád váhám...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Sice momentálně jezdím s Weberem kvůli experimentům s LPG, ale při provozu na benzín nevidím na Ozónu jedinou vadu, spíše samé klady. Osobně bych Ozóna nevyměňoval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Koko Loko píše:Sice momentálně jezdím s Weberem kvůli experimentům s LPG, ale při provozu na benzín nevidím na Ozónu jedinou vadu, spíše samé klady. Osobně bych Ozóna nevyměňoval.
Já Ti nevím... našlápnu studeného Webera, motor jde do otáček, sytič není pomalu ani potřeba použít.
Něco podobného po nastartování zkusím s Ozonem- ani za mák a zhasne mi to! Mrcha to je! :? Dále jde s Weberem zahřátý do otáček naprázdno rychleji, než můj seřízený s Ozonem, zkrátka je takový bystřejší. To už jsem vyzkoušel na dvou o dost starších autech s původními nijak nedělanými karburátory.
Ale ještě mu dám šanci, protože musím vyměnit benzínové čerpadlo. Tuším, že spousta problémů pochází právě od něj. :roll:
P.S. Jak mohl Tůma pustit do knih takovou věc, že s Ozonem motor je živější, když je to úplně přesně naopak!
Honza
Osa Praha - Brno
Pool

Příspěvek od Pool »

Honza 21061 píše:P.S. Jak mohl Tůma pustit do knih takovou věc, že s Ozonem motor je živější, když je to úplně přesně naopak!
Napřed si tam dej i správnej rozdělovač (ozonovej) a potom mudruj :wink:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Pool píše:
Honza 21061 píše:P.S. Jak mohl Tůma pustit do knih takovou věc, že s Ozonem motor je živější, když je to úplně přesně naopak!
Napřed si tam dej i správnej rozdělovač (ozonovej) a potom mudruj :wink:
Ten tam je!
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Honza 21061 píše:
Koko Loko píše:Sice momentálně jezdím s Weberem kvůli experimentům s LPG, ale při provozu na benzín nevidím na Ozónu jedinou vadu, spíše samé klady. Osobně bych Ozóna nevyměňoval.
Já Ti nevím... našlápnu studeného Webera, motor jde do otáček, sytič není pomalu ani potřeba použít.
Pokud ti jde uplne studeny motor do otacek pri prudkem seslapnuti plynu, tak ho dle mehou soudu musis krmit docela bohatou smesi.
Něco podobného po nastartování zkusím s Ozonem- ani za mák a zhasne mi to! Mrcha to je! :?
Pri soucasnych nocnich mrazech pri cca 1/2 sytice hned po nastarovani mi jde motor protocit az do aleluja, zadne chcipani. Kdyz je sytice malo, zajiste se zakucka, kdyz pridam prudce.
Dále jde s Weberem zahřátý do otáček naprázdno rychleji, než můj seřízený s Ozonem, zkrátka je takový bystřejší. To už jsem vyzkoušel na dvou o dost starších autech s původními nijak nedělanými karburátory.
To je mozne. Rozdil pak bude v tom 1 litru benzinu na 100 km :-)
Ale ještě mu dám šanci, protože musím vyměnit benzínové čerpadlo. Tuším, že spousta problémů pochází právě od něj. :roll:
P.S. Jak mohl Tůma pustit do knih takovou věc, že s Ozonem motor je živější, když je to úplně přesně naopak!
Ozona treba neprechlastas, kdyz v nizkych otackach mackas pedal jak se ti zlibi. Coz je pozitivum pro nezkusene ridice. Inac bych mel za to, ze pri tovarnim osazeni by nemel zadny podstatny rozdil mezi weberem a ozonem byt. Prece jen bych necekal, ze by modernizace probehla ve smeru horsich vlastnosti. I kdyz ...
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Problém neodstraněn! :? Motor drnčí při prošlápnutí plynu stále, jen se po odpojení podtlaku posunul bod, do kterého můžu prošlápnout, než to začne dělat. Na dvojku do kopce, pokud chci zrychlit z cca 2000- 2500 ot. můžu jít s pedálem kousek před odjištění 2. stupně. Při hlubším nášlapu se to rozdrnčí- zvuk se pokusím zítra nahrát. Zní to jako kdyby se sypaly na zem kovové kuličky...
Při volnoběhu, když stojím u výfuku vzadu, jsem si také všiml, že zhruba 1x za 10 vteřin jakoby lehce povystřelí, velmi nevýrazně a potom zase za dalších zhruba 10 vteřin.

Už nevím, co s tím mám dělat a jak to mám seřídit. Ještě vyměním svíčky, ty jsou tam už 17 tisíc, povystřelování možná zmizí, ale drnčení určitě ne... Asi nastavím předstih mezi značky 0 a 5, někam poblíž hodnoty 3, jestli se trefím. :?
Honza
Osa Praha - Brno
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Nemohli by to robit unavene pruzinky?To znamena, pri relativne malych otackach sa predstih posuva dalej akoby mal. Mozno je to blbost,ale co ked....
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Cory: To mě taky napadlo, že někde seženu dobrý rozdělovač a na zkoušku ho tam hodím. Ten, co tam mám, je sice zhruba 3 roky starý, ale já už ničemu nevěřím... :?

Každopádně zakopaný pes bude asi v první řadě v základním nastavení předstihu- bude potřeba hodit ho skutečně někam k těm 3 st. před HÚ, zřejmě tenhle motor má problém překousnout i povolených 5.
Potom to možná má nějakou souvislost s teplým sáním- něco podobného jsem pozoroval i loni a během teplých měsíců se to zmírnilo. Je to záhada. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Kdy jsi naposledy šteloval ventily? Já když dělal ventily na své 2101 tak jsem se nestačil divit. Přítlačná pružinka vahadla byla spadená - a pak proč byl slyšet ventil.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

A nefouká ti náhodou vejfuk? Mě když to točím mezi 4500-6000 ot. taky drnčí něco pod podlahou a občas to přisaje mezi středovým a koncovým tlumičem. Na jaře musím uřezat konce vejfukovýho potrubí a navařit tam ty trojúhelníkový příruby jako má Fav/Fel, usnadní to moje neustálý laborace a taky to konečně bude pořádně těsnit.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“