Stránka 3 z 7

Napsal: stř kvě 09, 2007 23:38
od janci
JmJ píše: blaznum se tezko odporuje. kdyz hodlas riskovat, ze ti ta svicka pri te kilometrazi hodi kozu nekde na dalnici a tobe nebude zbyvat nic jineho nez odtah nebo dojezd na 3 valce s moznym rizikem poskozeni katalyzatoru, tak prosim, jezdi na svicky az do jejich smrti.

a olej men, az kdyz ve VW zadres motor, protoze zajiste znas vydrz oleje lepe jak vyrobce, ze? :-)
LOL neriskujem,,lebo tie co su vo VW su od vyroby a su 100k a nie 60k. V authorizovanom servise,kde sme to auto kupili, mi povedali,ze tam mame 100k. som si to potvrdzoval od viacerych zdrojov.
lebo pri 50k som si to siel zistovat,aby sme motor nedojebkali,nejako podobne ako hore pises:D

Napsal: stř kvě 09, 2007 23:40
od janci
Myso píše:na emisne su vacsinou curaci...
Mam podobny pocit,vzdy ti nieco ine povedia. a hlavne vzdy ti zacne stelovat karburator lebo NEMAS SPRAVNE HODNOTY.
A naj je,ze teraz si vymyslel stat,ze musia chodit aj katalyzatory na emisne,aby mohol zarabat.

Napsal: čtv kvě 10, 2007 06:52
od Marek
janci píše:A naj je,ze teraz si vymyslel stat,ze musia chodit aj katalyzatory na emisne,aby mohol zarabat.
Nevím, čemu se divíš!!! U nás je to od pradávna naprosto běžná věc. Je to správně a já s tím souhlasím.

Když jsem působil jako diagnostik na ME stanici, velmi často jsem se setkal s moderními vozy, které měly emisní hodnoty i více než 100x vyšší než dovolují normy. Například Felicia 1,6 s poruchou lambda sondy vykazovala hodnoty CO nad 12% (dovoleno je 0,3%) a HC nad 5000ppm (dovoleno je 100ppm). Takové auto je pro životní prostředí časovanou bombou a kdyby projelo tisíc dobře seřízených žigulíků bez KATu, nikdy neudělají dohromady takovou ekologickou spoušť jako jedno jediné takové auto.

Váš slovenský zákon o tom, že auta s KATem dosud nemusela na ME, je kokotina a já jsem za to, aby to bylo jako jinde v Evropě, tedy kontrolovat všechny vozy bez rozdílu.

Napsal: čtv kvě 10, 2007 07:12
od JmJ
Marek píše:kontrolovat všechny vozy bez rozdílu.
Tak.

Napsal: čtv kvě 10, 2007 10:54
od Pavel04
coze? jak moh existovat takovej predpis, ze nemusej? :shock:

Napsal: čtv kvě 10, 2007 11:29
od Marek
Pavel04 píše:coze? jak moh existovat takovej predpis, ze nemusej? :shock:
Normálně tomu po celé roky tak bylo.
Dokonce ani vozy s naftovými motory na Slovensku nepodléhají měření emisí. Umíš si představit třeba takovou Fiestu z roku 1986, s motorem 1.6D, které se před deseti lety zastavilo počítadlo kilometrů na stavu 584.396 km, a nepodléhá povinnosti měření emisí?????

Napsal: čtv kvě 10, 2007 13:23
od janci
O tych diesloch neviem.

no ja sa rozculujem preto,lebo predtym to robili u nas na SVK priamo na STKcke.

vzdy ked som prisiel na STK, do vyfuku mi strcil merac, a napojil lamdasondu a meral.

Jednoducho cele auto skontroloval vratane sajrajtu co mi ide z vyfuku.

Napsal: čtv kvě 10, 2007 13:38
od Roman
Cele roky sice u nas katy a diesle nemuseli na emisku, ale vynahradili si to na ostatnych, ktori musia na emisku kazdy rok :( , kym u vas (v Cechach) staci raz za dva roky :) .

Napsal: čtv kvě 10, 2007 15:30
od Miichaal
janci píše:Uz som ich kupil tak pri najblizsej prilezitosti ich tam dam.
Vyrobca tvrdi ze sviecky ovela lepsie zapaluju ako klasicke.tak uvidim.


2_Miichaal
moze napisat,ake to tam mas ? tie trojramienkove? lebo kedysi som si aj ja ich chcel kupit, ale na ladu som ziadne od BRISK nenasiel.

BTW L8Y su k comu dobre? ked to auto voooooooobec neslape na tom.

no táta si je kupoval na cordobu..ale nedelali tam dobrotu..tak je mam ja:-)))

Napsal: čtv kvě 10, 2007 15:35
od Marek
janci píše: tie trojramienkove? lebo kedysi som si aj ja ich chcel kupit, ale na ladu som ziadne od BRISK nenasiel.

Špatně jsi koukal. Co takhle LR15TC ???

Napsal: čtv kvě 10, 2007 15:37
od Drobek81
Roman píše:Cele roky sice u nas katy a diesle nemuseli na emisku, ale vynahradili si to na ostatnych, ktori musia na emisku kazdy rok :( , kym u vas (v Cechach) staci raz za dva roky :) .
mno sme na tom este dobre, pravda...v Rakousku maj technickou kazdej rok...

Napsal: čtv kvě 10, 2007 15:42
od Marek
Kde jsou ty časy, kdy se s novým vozem chodilo poprvé na STK po deseti letech.......

Napsal: čtv kvě 10, 2007 15:52
od Drobek81
Marek píše:Kde jsou ty časy, kdy se s novým vozem chodilo poprvé na STK po deseti letech.......
njn, to by asi neklaplo...ten muj srot ma 8let a STK by neudelal 8)

Napsal: čtv kvě 10, 2007 15:55
od Marek
Ono to taky kdysi před těmi 20 - 30 lety vypadalo v motorismu úplně jinak. Kdo najel ročně 10.000 km, byl cestovatel, největší borec a lidi se mu divili, kam pořád jezdí. Dnes ten, kdo nenajede aspoň 30.000 km, je břídil a lidi se mu diví, proč vlastně má auto. Aut je skoro dvanáctkrát víc než v roce 1975 - to je jistě též důležitý aspekt.

Ale to jsme od zapalovacích svíček trochu odbočili........

Napsal: čtv kvě 10, 2007 16:14
od Drobek81
Marek píše: Ale to jsme od zapalovacích svíček trochu odbočili........
no v podstate je potreba cca12x vic zapalovacich svicek nez v roce 1975 :idea: