Stránka 3 z 3
Napsal: úte dub 18, 2006 07:12
od gdobos
ahojte,
nechcel som novu temu otvorit na katalizator, preto pisem sem. Prave som bol na STK, auto 1,7i 63000 km, a mi namerali lamdu na 1,5 pri otackach, a na volnobehu cca 1,3. Technik tam nevedel jednoducho povedat co to robi a kvoli comu. Menil uz niekto katalizator? kolko to prilblizne stoji? alebo mozem to robit aj lamdasonda? Chystam sa aj do servisu, nech to daju na pocitac, ale nechcem tam nechat vela penazi.
Gabo
Napsal: úte dub 18, 2006 08:02
od Marek
gdobos píše:ahojte,
nechcel som novu temu otvorit na katalizator, preto pisem sem. Prave som bol na STK, auto 1,7i 63000 km, a mi namerali lamdu na 1,5 pri otackach, a na volnobehu cca 1,3. Technik tam nevedel jednoducho povedat co to robi a kvoli comu. Menil uz niekto katalizator? kolko to prilblizne stoji? alebo mozem to robit aj lamdasonda? Chystam sa aj do servisu, nech to daju na pocitac, ale nechcem tam nechat vela penazi.
Gabo
Potřeboval bych vidět opis protokolu o emisích. Potřebuju vidět hodnoty všech měřených veličin, tedy CO, HC, O2, CO2 a především hodnotu LAMBDA (tedy hodnotu poměru benzin:vzduch). Tvé hodnoty CO, které uvádíš, jsou jednoznačně vysoké, ale může to způsobovat mnoho věcí (a mnohdy jsou to maličkosti).
Napsal: úte dub 18, 2006 08:15
od gdobos
bohuzial, alebo chvalabohu, mi to urobili tak, aby tie udaje sedeli, takze protokol teraz nevyuzijem, lebo som presiel cez STK. Ake su tie malickosti, a kolko stoji priblizne kat.?
Gabo
Napsal: stř dub 19, 2006 06:07
od Marek
gdobos píše:bohuzial, alebo chvalabohu, mi to urobili tak, aby tie udaje sedeli, takze protokol teraz nevyuzijem, lebo som presiel cez STK. Ake su tie malickosti, a kolko stoji priblizne kat.?
Gabo
Zkreslené údaje emisí za KATem způsobuje zejména studený KAT. Pro spolehlivou funkci musí KAT mít vnitřní teplotu minimálně 300*C, což při volnoběhu trvá takových 6-8 minut i déle.
Samozřejmostí je i správná teplota kyslíkového senzoru (lambda sondy), i zde aspoň 300*C (mám dojem, že model 1,7i má pouze jednovodičovou, tedy nevyhřívanou sondu, kde rovněž je třeba aspoň 5 minut).
Netěsnost výfukového potrubí je nejčastější příčinou problému.
V neposlední řadě samozřejmě porucha či závada některého snímače řízení motoru či samotného KATu. Ale nejprve bych hledal problém v prvně jmenovaných maličkostech.
Cena nového KATu je cca 2500 - 3000 Kč (pokud netrváš na originálu a spokojíš se s univerzálem).
Napsal: stř dub 19, 2006 08:10
od Trevor
1,7i ma vyhrievanu 4-vodicovu lambdu
Origo kat stoji nieco okolo 6000
Napsal: stř kvě 17, 2006 15:59
od narak
V patek jedu na emise, sakrys, nechal jsem si v Samare odpojit katalyzator (uplne jsem ho vyhodil, byl uz k nicemu). Ale ve velkym technicaku kde se pise o emisich nemam ani carku, takze mozna ani nepoznaji ze moje auto melo puvodne kat? Nevite nekdo jak to je?
Napsal: čtv kvě 18, 2006 18:24
od Tomik
ja tu mam dystak kat na vic z 2107,bude ai stejnej,a mel by bejt vpoho,tak ti ho mužu nechat za 500,-,ja sem ho vyhodil kuli ladenymu vejfuku
Napsal: pon kvě 22, 2006 06:38
od Drobek81
no nevim, ja s katem nemel problemy, obe auta prosly pres emise, to co mam ted melo pri emisich nalitano cca 115tkm a proslo v pohode, jeden expert se divil ze to ma tak maly hodnoty az pak mu druhej vysvetlil ze to ma katalyzator...holt asi se neco priucil o zigulovi
Jinak ne vzdy je na vine kat, ale je potreba to resit rychle, bo se muze taky znicit...
Napsal: stř kvě 31, 2006 16:45
od utia
Zdar, tak tento tyden vyrazim na STK, premyslim o tom, ze pro jistotu na tu chvilku trochu "priskrtim" ktarburator kvuli emisim, pro laika - kde co mam utahnout?:)) Mam tam predelanej skodovackej karburator ze S130
Napsal: stř kvě 31, 2006 17:07
od Richard Novotný
Já si vždycky udělám emise před STK v autorizované dílně (nejen kvůli LPG) a oni mi to v klidu změří,popřípadě seřídí a na STK jedu s hotovým protokolem.Finančně to vyjde na stejno.Technici na STK někdy dělají obličeje když mají pootočit šroubovákem.
Napsal: čtv čer 01, 2006 10:31
od Myso
mne prave povedal ze uz podla novych smernic nesmu mat okrem pera a papiera v ruke nic, ze ak by ich niekto videl so srobovakom a este sa aj vrtat v karbeci tak by leteli...
Napsal: čtv čer 01, 2006 11:26
od utia
Prave proto bych si to na ten den priskrtil ja
Napsal: čtv čer 01, 2006 15:40
od Richard Novotný
Zatočíš šroubkem a nevíš co to udělalo.Přijedeš na STK,změří špatný hodnoty a buď ti to zkusí seřídit sami,nebo skončíš v servisu jak jsem ti doporučoval.A teď babo raď.