Stránka 3 z 3

Napsal: pon srp 31, 2009 19:55
od peet2101
Koko Loko píše:A ten slabomyslný filtřík na hadici odvětrání klikové skříně tam byl na co?
Tunink pi*o :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon srp 31, 2009 22:09
od Feiky
peet2101, Jestli se nepletu tak to odvětrání dělá v sání podtlak a maže karburátor ne???? :shock:

Napsal: pon srp 31, 2009 23:29
od Saša
Feiky píše:Jestli se nepletu tak to odvětrání dělá v sání podtlak a maže karburátor ne????
Trochu jsi to poplet (nebo divně napsal) . Odvětrání NEDĚLÁ podtlak v sání ! Ten vzniká při práci motoru v sacím potrubí při zavřené škrtící klapce . Odvětráním se díky napojení za filtr vzduchu dělá mírný podtlak v bloku motoru (tím omezuje uniky oleje a odvětrává klikovou skříň) . Vedlejší učinek odvětrávání je zmíněné mazání karbecu . Ten filtřík je tam na dvě věci .

Napsal: úte zář 01, 2009 05:07
od peet2101
Přesně jak napsal Saša, jenom doplním že ty filtříky se používají na novější sportovní auta, pro běžný provoz je to více méně na škodu.

Napsal: úte zář 01, 2009 14:16
od Cooper
peet2101 píše:pro běžný provoz je to více méně na škodu.
Jen je nechte, tunery, prznit si auta :-D

Napsal: úte zář 01, 2009 16:00
od Štěpán
Koko Loko píše:A ten slabomyslný filtřík na hadici odvětrání klikové skříně tam byl na co? :lol:
To neznáš? :shock: vTo ja tzv. tuzing pozpátku! Viz citát... :D

Viz. toto: http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru

Citát z výše uvedeného... :D
Vstupní teplota chladící kapaliny do motoru nesmí poklesnout pod 75° C a protože rozdíl mezi vstupem a výstupem z chladiče bývá asi 8° C, zabezpečení této podmínky se dosáhlo přechodem na vyšší provozní teplotu (dnes všeobecně 90° C). Dalším požadavkem je dobré odvětrání klikové skříně, aby se produkty spalování rychle odstraňovaly. Toto je dnes řešeno odsáváním do sání, kdy vytvářený podtlak zrychlí odvod spalin proti dříve používanému odvětrání přes zachycovač olejových par do ovzduší (kromě snížení množství spalin v klikové skříni je toto řešení předepsáno zákonem). (Použití sportovních kitů vzduchových filtrů toto odsávání neumožňuje, nemají možnost připojení odvzdušňovací hadice.)

Napsal: úte zář 01, 2009 17:07
od Saša
Štěpán Getsko píše:(Použití sportovních kitů vzduchových filtrů toto odsávání neumožňuje, nemají možnost připojení odvzdušňovací hadice.)
Tak to autor těhle slov (mjauto) nepočítal s vynalézavostí mladých tun(z)erů kteří montáží takového filtru bez dalšího odladění přidají motoru 0.1Hp a hned mu na "záda" naloží 2 Kg trubek . Do té jeho chromované roury by to napíchnout jistě šlo . S čímž autor při psaní asi nepočítal .
Pak až jednou při správné konstelaci "hvězd" tedy par to v bloku "štěkne" a rázem je s toho olejnička páč to poškodí gufera kliky .

Napsal: stř zář 02, 2009 10:07
od Jimmi
Saša píše: ...až jednou při správné konstelaci "hvězd" tedy par to v bloku "štěkne" a rázem je s toho olejnička páč to poškodí gufera kliky...
To myslíš že by mohlo nastat při nedostatečném odsávání z bloku a případném zapálení olejových par?

Napsal: stř zář 02, 2009 10:17
od Saša
A nejenom olejovýh . Nožnost je sice malá , ale je .

Napsal: stř zář 02, 2009 14:50
od Hurikán
Zase bych to nepřeháněl. Poté, co u mé bývalé pětky to vzdala membrána čerpadla, jsem s autem ujel ještě asi 3 km, než jsem zastavil a zjistil co se vlastně stalo. Za tu dobu se mě olejová náplň v motoru změnila z čistě olejové na mix v poměru 1 díl oleje na 2 díly benzínu. Nikde nic nebuchlo. Z motoru jsem vypustil asi 8 litrů této směsi.

Mělo to ale jeden pozitivní dopad. Motor se horkým benzínem zevnitř krásně vyčistil. :P Je teď jako nový. 8) Kupodivu žádné gufero to neodneslo. I ložiska jsou dobrá. S motorem jsem potom najel ještě přes 10 tkm.

Napsal: čtv zář 03, 2009 07:05
od Luděk Musil
Saša píše: ... to v bloku "štěkne" a rázem je s toho olejnička ...
nebo dvoulitr :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D . L.