Stránka 3 z 7
Napsal: stř čer 04, 2008 14:18
od Drobek81

v té střední části je potřeba povolit šroub, tzn. sundat spodní dekl...ale pokud se tam chceš jen podívat s baterkou, sundej mechanizmus řazení(drží na třech šroubech, ne jen ten kousek co drží prachovku ale celej ten hliníkovej kryt s pákou. Pokud by se něco nezdálo, pak řeš rozdělání...možná bych vyměnil gufera když už to máš venku

Napsal: stř čer 04, 2008 14:19
od Štěpán
Abys sundal zadní víko převodovky, tak musíš sundat kulisu řazení ( tři matky M6 ), odšroubovat tu velkou matku na přírubě a stáhnout tu hvězdici, odšroubovat matky co drží zadní víko ( asi 6 matek M8 ) a taky odšroubovat matici M8, která drží zadní víko, ale je schovaná vevnitř v převodovce, to znamená, že budeš muset znova sundat spodní plech. Pak už jenom lehce poklepeš na víko malým kladívkem, abys ho jaksi " odlepil "...

Napsal: stř čer 04, 2008 14:19
od Marek89
Chcel som pozrieť v akom stave sú tie ozubenia, ktoré gufera myslíš ?
Napsal: stř čer 04, 2008 14:21
od Štěpán
Marek89 píše:Chcel som pozrieť v akom stave sú tie ozubenia, ktoré gufera myslíš ?
Zadní a přední. Víc jich tam není...

Napsal: stř čer 04, 2008 14:22
od Drobek81
Marek89 píše:Chcel som pozrieť v akom stave sú tie ozubenia, ktoré gufera myslíš ?
na ozubení jde vidět i skrz díru po řazení...
gufera jsem měl na mysli přední a zadní-když to je už venku

Napsal: stř čer 04, 2008 14:23
od Marek89
Na prednej časti kde je spojka, som už gufero (simering ?) vymenil. Ináč ešte nejaké matice treba odskrutkovať ?
Napsal: stř čer 04, 2008 14:39
od Drobek81
ty tři M6 co drží v podstatě ten plechovej bazmek co je na něm pak prachovka nepovoluj. Povol ty, co drží ten hliníkovej kus-vyndáš to jako celek. Pokud by jsi chtěl, můžeš po vyndání povolit i ty 3, ale to jen kdyby jsi to chtěl lépe utěsnit(tady je ale jedno, jestli to poteče tudy nebo přes náhon tachometru:-))
Ještě je potom jedna matice M8 uvnitř převodovky, přístupná je po sundání spodního deklu(co jsi už utěsnil

)
Napsal: stř čer 04, 2008 14:54
od Marek89
Čo spôsobuje to, že 5ka vyskakuje ?
Napsal: stř čer 04, 2008 14:58
od Luděk Musil
Podélný pohyb v ložiscích předlohové hřídele? L
Napsal: stř čer 04, 2008 15:00
od Malda
Nebo na hovno vyvrtana radici vidlicka. Kupovali sme novou a pri smontovani nepresunula objimku az nakonec. Tak se musela vytunit ...
Napsal: stř čer 04, 2008 15:06
od Marek89
Keď som ju skúšal tak, že som točil s hriadeľom a hadzal rýchlosti, tak to bolo cítiť, že všetky prevody zaberajú ako majú. Asi to teraz nebudem rozoberať, ale iba dám dole tú časť kde je páka a s baterkou pozriem na vnútro.
Napsal: stř čer 04, 2008 15:11
od Štěpán
Zkus vyměnit pružinku, co zboku tlačí na kuličku a zajišťuje polohu tyčí.
Převodovka z lady má jednu vadu: zámky synchronu nejsou součásti synchronu, ale mechanismu řazení - víc se opotřebovává vidlička na synchronu, která potom pořádně nedotlačí objímku na jádro, a potom se krouťák přenáší přes stříškování ozubení ( a né samotný ozubení ), což vede k vyvozování axiální síly a vypadne rychlost...
A nebo vyměň vydličku na 5/zpátečka. Stojí asi 400 nebo 800,- ( nová )
Napsal: stř čer 04, 2008 15:24
od Drobek81
Štěpán Getsko píše:A nebo vyměň vydličku na 5/zpátečka. Stojí asi 400 nebo 800,- ( nová )
asi bych nespal kdyby mi něco takového přišlo do auta
Vyskakování kvaltů-jak píše Štěpán- může být způsobeno nadměrným opotřebením vidličky, případně objímky. Blokovací kuličky bývají v pohodě, ale prověřit to můžeš, je to jednoduché. U Ítýho tuším taky vyskakoval kvalt při ubrání plynu-ale on měl docela velké vůle mezi vidličkou a kroužkem viz obrázek...po výměně myslím, že to je v pohodě už...a přidával se jeden kroužek(myslím na radu Maja)na vstupní hřídel.
Napsal: stř čer 04, 2008 15:27
od Drobek81
Škoda, že nemám fotky z Tomášové(Jozefína pro znalé) repase převodovky...tam byla vůle brutální, to co měl Ítý proti tomu je nic...a taky se to opravilo(resp. díly se vzaly ze 4Q a po prdeli). Touf měl taky trochu vůle, nicméně né takového rázu, aby vyskakovaly kvalty. Výměnou opotřebených dílů z funkčního 4kvaltu se to vyřešilo myslím také k spokojenosti.
Napsal: stř čer 04, 2008 16:26
od Marek89
Štěpán Getsko píše:Zkus vyměnit pružinku, co zboku tlačí na kuličku a zajišťuje polohu tyčí.
Zamedzí to vyskočeniu 5ky ? Výmena 5 a R vydličky zamedzí vyskakovaniu 5ky ? Ak áno, tak ju vymením.