Stránka 3 z 342

Napsal: sob dub 21, 2007 15:09
od Michal Pokorný
Ale že se ta nouze uchytla dobře. Já mám pro takové stroje pochopení !!!! :lol: Myslím, že moje Ikarusofilství to jasně dokazuje :P Mám velice rád dopravní prostředky , které většina lidí nenávidí, ale přesto se dokázali prosadit (jedno z jakých důvodů)

Napsal: sob dub 21, 2007 15:13
od Laďuša
Michal Pokorný píše:Ale že se ta nouze uchytla dobře. Já mám pro takové stroje pochopení !!!! :lol: Myslím, že moje Ikarusofilství to jasně dokazuje :P
Já mam taky pochopení - moje vlakofílie to dokazuje - ale zrovna tuten motor mě k srdci nepřirost... Ještě že do Plzně jezdí vlak s bajkama taženej Plecháčem (většinou)

Napsal: sob dub 21, 2007 15:24
od Pisty
Tak ta 810 je uz tiez po modernizacii. Davaju tam motory MAN a niaku automaticku prevodovku. My sme tam robili komunikacny most aby to fugovalo motor-prevodovka.
Hluk sa razantne znizil. 8)

Napsal: sob dub 21, 2007 15:25
od Michal Pokorný
A to mě zrovna 810 k srdci přirostl velice moc - vždyť je to legenda jak hrom. Mě by zajímalo, když se řekne "motorák" co si většina lidí představí - řekl bych že právě 810. No, jednou jsem s ním jel z Litoměřic do České Lípy - to byl blbej nápad!!! Už to nikdy neudělám, to byl téměř celodenní výlet :lol: Je teda fakt, že to bylo v zimě ve sněhové vánici jak sviňa, koleje nebyly vidět ani náhodou. Trať tam vede většinou uprostřed polí a nikde nic, holá pláň a docela se tam dělají sněhové jazyky, tak že motoráček si to prděl takových 20 - 30 km/h a já celou cestu znuděně čuměl do bílé tmy, no ale hlavně že v něm bylo teplo a veselá paní průvodčí :wink:

Napsal: sob dub 21, 2007 15:29
od Michal Pokorný
Pisty píše:Tak ta 810 je uz tiez po modernizacii. Davaju tam motory MAN a niaku automaticku prevodovku. My sme tam robili komunikacny most aby to fugovalo motor-prevodovka.
Hluk sa razantne znizil. 8)
tak nic takového u nás nemáme a určitě mít nebudeme :cry: vzhledem k tomu, že většina tratí kde u nás 810 jezdí svádí urputný boj o své zachování tak myslím, že na ně nic jiného než tyto staré nemodernizované chrochtáčky nedají

Napsal: sob dub 21, 2007 15:33
od Pisty
Tak ich potom kupia žsr aby mali ako robit kontroli kolaji a troleja. :D
U nas asi pred dvoma rokmi predavali stare 742 ze vraj do korei. U vas take nic nebolo. :?:
Z naseho depa islo asi 8.

Napsal: sob dub 21, 2007 16:00
od Laďuša
Staré 742? Vždyť to je skoro zánovní :P stroj, kterej se ještě neruší...

U nás se prodávají (nebo pronajímají?) šestikoláky do Polska a brejlovcí do Itálie...

Napsal: ned dub 22, 2007 13:15
od Tomáš
krásné téma..vlaky to je moje stdeční záležitost...bohužel sem s nima jezdit nemohl tak mi musí stačit alespoň autobus :? ...co se týče té jízdy vlaků v Brně ano opravdu se tu děje a náhodou cca.30m od mýho baráku,takže mi to jezdí defakto pod voknem,tyto akce se pořádají každej tok,občas tam profrčí pára občas taky diselák...je to vlastně spojka mezi nádražím a BVV zjednodušeně řečeno a vlečka valí po hlavním městským okruhu musí překonat dvě velký křižovatky,2x překřížit šalinu ho zažil jsem to už povícekrát a je to hotový dílo,hlavně když se vlak jede projed v pátek odpoledne :lol:

Napsal: stř dub 25, 2007 11:58
od Luděk Musil
Michal Pokorný píše:... když se řekne "motorák" co si většina lidí představí ...
Já si pod pojmem "motorák" představím motorový vůz (pravděpodobně) 830 nebo 850.
Před nějakými 10 - 15 lety jsem tímhle jezdil z Vyškova do Brna.
L.

Napsal: stř dub 25, 2007 14:14
od Michal Pokorný
Tak jsem včera cestou do mnou oblíbené hospody (nádražní restaurace) viděl mnou oblíbený motoráček řady 810 co jezdí na trati Roudnice n.L. - Straškov - Zlonice a měl pěkné sedačky, neměli ten klasický červený koženkový potah, ale látkový a to s celkem pěkným vzorem - vypadalo to moc pěkně , nicméně stále to jsou stejné lavice :P

Napsal: sob dub 28, 2007 23:09
od Laďuša
Michal Pokorný píše:..... vypadalo to moc pěkně , nicméně stále to jsou stejné lavice :P
Nu, a teď regionova....má to novou karoserii, pohoný ústrojí, sedačky ...vypadá to pěkně, nicméně stále to má podvozek z 810....drnc drnc :P

Napsal: ned dub 29, 2007 06:48
od Michal Pokorný
Laďuša píše: podvozek z 810....drnc drnc
Tak je to správné - tak to má být :lol: alespoň je za jízdy nějaká zábava. To v Lovosicích hned za nádražím je takové šílené mamutí křížení snad všech kolejí co tam jsou a když to přejíždí zmiňovaný motoráček řady 810 tak to vypadá, že se po přejetí tohoto křížení zásadně změní zasedací pořádek všech cestujících :wink:

Napsal: ned dub 29, 2007 13:05
od Tomáš
no jo tak já si nedovedu ani představit tu klasickou lokálku na našich venkovech bez 850 bohužel už i toto mizí a 810 ta už vůbec není...ta typická vůně starých nádražních budov v létě krásný skrad z dřevěných pražců které už taky z našich železnic vymizely a co teprve stará návěstí a závory a vše co k tomu patří to je teprve kouzlo lokálek...moje nejoblíbenější trať v Okolí Brna je trať Brno -Hrušovany nad Jevišovkou,ale nejhezčí část je mezi Moravskýma Bránicema a Moravským Krumlovem...z Bránic pak odbočka na Ivančice a Oslavany,jako stará hornická trať…tedy trať mezi Krumlovem a Bránicemi je jedna z nejstarších na našem území počátky jsou někde kolem roku 1790 a dva tunely ražené už v roce 1770…celá trať se klikatí po hřebeni a svahů ,které kopírují údolí řeky Oslavsky..nejznámější dominantou trati je původní most navržen panem Eifelem byl celo nýtován..podrobnosti znám,ale asi bych se upsal jako zajímavost lze jen zmínit,že most měl omezenou nosnost a nákladní vlak jedoucí z Brna musel být v Bránicích rozpražen a přetažen po částech na druhé straně zase pospojován a vlak mohl uhánět dál…velká modernizace trati byla uskutečněna v roce 1975.kdy byl most nahrazen moderním bráškou vyrobeným ve Vítkovicích ten byl na místě smontován a uveden do provozu v roce 1978..na celé trati bylo vyměněno drážní těleso a dřevěné pražce byly nahrazeny betonovými…jako unikát této trati je jednak most,ale i nádražíčko Bránice,kde neustále funguje staré návěstí ručičkového typu závory na kliku a člověk na hradle dostává z Krumlova informaci pomocí zvonků o jedoucím vlaku no prostě paráda..i původní dřevěné sloupy lemují trať …na trati se dneska prohání nejčastěji 850 občas se tu ve všední den prožene 753 nákladní vlak tu jezdí jen jeden každý den a táhnou ho vždy 2-3ks 742…no prostě paráda tuhle trať miluje a už se těším jak zas pudu pro inspiraci na můj model

Napsal: ned dub 29, 2007 19:28
od Michal Pokorný
No, tak to by se líbila trať Lovosice - Česká Lípa kde jezdí právě 810 , pražce samozřejmě dřevěné a i ty ručně ovládané závory by se našli (taková ta kulatá bidla) s takovým tím rotačním zvonkem, a ta šíleně dlouhá kladková vedení podle trati. Jo,jo tak to máme u nás v Úštěku :P

Napsal: ned dub 29, 2007 19:29
od Laďuša
joo, pěkná je taky trať Klatovy - Domažlice. Mechanický návěstidla, závory na kliku, dřevěný sloupy kolem... A motory 831! Ale smůla, když tam jezdim na/z kalby, tak jede regionova nebo 810....v tom 810 je spaní fakt za trest..