Stránka 3 z 4
Napsal: sob pro 06, 2008 14:27
od zelvotron
Rudo jakej máš přesně typ a kolik € by sis představoval?
Napsal: sob pro 06, 2008 19:35
od rudo.
Mám Gamu GF 212 T, zelený displej. Predáva sa aj s modrým displejom. V Užhorode stála 2300 sk. Predstavoval by som si to asi tak, že za 2000 sk by som ju aj namotoval, ale ak by mala ísť poštou do Čiech, tak by som spustil na 1500 sk, aby podľa mňa, dobrá cena pre obidvoch zostala zachovaná. Montáž je celkom jednoduchá, ak ovládaš azbuku, tak všetko jasne je popísané v manuáli ku počítaču. No dokázal by som ti urobiť aj preklad. Takže toto by nemal byť problém. Ja sa chovám ku veciam šetrne, takže žiadne škrabance. Dôležité je ale poznať typ riadiacej jednotky, aby sa dalo určiť, či počítač bude s ňou komunikovať.
Napsal: ned pro 07, 2008 20:09
od zelvotron
No to zní celkem zajímavě, pro mě to tedy bude aktuální až tak za půl roku (jiný výdaje...
), tak připadám v úvahu jedině jestli nebude do tý doby jinej zájemce...
Napsal: ned pro 07, 2008 21:25
od rudo.
V pohode. Daj potom vedieť, ak si to nerozmyslíš. Pravdu povediac mi ten počítač teraz ani tak nevrta v hlave, ako RU elektrony, podbehy a maska,ale na UA pôjdem až na jar, aby mi na tie elektrony nahodili hneď aj letné gumy.
www.autodisk.net.ua/price_diski.html
Napsal: čtv pro 11, 2008 11:44
od Petr HC
Ještě několik poznámek k palubním počítačům (PP) . Po pročtení veškeré mně dostupné literatury a příspěvků na webu , jsem dospěl k závěru ,že jak fa Gamma ,tak Prestige ,mají u svých PP určité problémy s diagnostikou řídících jednotek (ŘJ) Bosch MP7.0xx (a možná i Janvar 5.1) , jejichž použití bylo vynuceno normou Euro 3 a 4 (možnostmi dovozu nových Lad do západní Evropy). Proto Vy ,kdo máte ve voze zmíněné ŘJ ,musíte u stávajících PP počítat s určitými omezeními v diagnostice (zejména nelze měnit některé parametry a testovat – spínat pomocí PP akční členy (relé ,ventily ,zapalovací modul atd.) . Poněvadž ale některý software pro PC, např. ICD a Bosch_diag tato omezení nemají a jejich autoři jsou z Nižného Novgorodu (jako fa Prestige), dá se očekávat ,že časem i její nové PP budou tyto možnosti poskytovat . Takže, pokud chcete mít v PP plnou diagnostiku, bude lépe při výběru PP raději počkat na to ,až výrobci v Rusku nabídnou plnohodnotné verze PP Pro nové Lady určené pro evropský trh (tak jako již dodávají PP pro celé řady vozů Citroen Chevrolet Nissan a dalších). Takže před koupí pozorně čtěte poznámky o omezeních pro určité ŘJ.
Napsal: čtv pro 11, 2008 18:54
od FOMA
Napsal: pát pro 12, 2008 22:28
od plavec
FOMA píše:mám pocit,že ačkoli mám rv 2001 ¨kdy by již měla platit norma euro3
Mám rok 2001 a euro2 .Nejlíp to poznáš, když zalezeš pod auto a koukneš se jestli máš lambda sondu před i za katem, pak máš euro3 a jestli máš jen před katem, tak máš euro2. A taky podle tý příruby na svodech výfuku, co se připojuje kat- 3šrouby je euro3 a 2šrouby je euro2.
Napsal: sob pro 13, 2008 19:52
od rudo.
Peter, nehnevaj sa , ale toto čo píšeš je na mňa príliš zložité a dokonca si myslím, že si mimo. Aj keď je mi jasné, že ku takému záveru si prišiel nepopieram, že logicky. Takže v súčasnosti nemám na to aby som ti to vyvrátil.
Napsal: sob pro 13, 2008 20:03
od Petr HC
To ,co jsem napsal ,je jen souhrn faktů - rád bych se mýlil . Sám bych uvažoval o koupi PP, ale uvedené skutečnosti mne odrazují .
Napsal: sob pro 13, 2008 20:53
od rudo.
Peter, ver mi, skoro všetci Rusi ak nie všetci majú v aute počítač. Jednoducho, toto je prvý a základný krok, ak s tou elektronikou chce človek niečo sám urobiť. Môže sa to niekedy aj obísť a určiť diagnóza aj podľa symptomov. Rusi tie počítače predávajú v širokej škále a končí to až predajom softwéru s káblami a plneprofesionálnymi počítačmi. Začína to žiadnou, pokračuje základnou diagnostikou motora a končí to kompletnou diagnostikou.
Ja nechcem mať so značkovým servisom nič. Opakujem, na Lade sa dá všetko okrem pneuservisu urobiť svojpomocne, tak ako som to robil na Tavrii. Aj geometria aj elektronika. Zabudol som na programovanie riadiacej jednotky, v tomto to ešte nemám jasno, ale dúfam ,že to potrebovať nebudem, je to len veľmi zriedkavá záležitosť a čipovať RJ nechcem, zatiaľ. Takže ja mám úplne iný názor. Počítač = jeden zo základných krokov, ako mať túto Ladu pod kontrolou.
Napsal: sob pro 13, 2008 22:42
od Petr HC
rudo. píše: Počítač = jeden zo základných krokov, ako mať túto Ladu pod kontrolou.
Rudo , rozhodně souhlasím s celým obsahem Tvého příspěvku , jen mám dojem ,že Rusy (v jejich teritoriu) příliš netrápí normy Euro 3 a 4 a proto si nechali pro export vyvinout u fy Bosch ŘJ MP7.0xx .Pro tyto jednotky mají zatím všechny jejich PP ,které jsem viděl na internetu určitá omezení a proto jsem zatím šel cestou menšího odporu – pro diagnostiku používám ruský SW ICD v PC ,který snímá 70 parametrů ŘJ motoru implicitně každých 300 ms . Výsledky zpracuji Excelem a mám perfektní grafický přehled o chování celé elektroniky řízení motoru .
Již jsem to zde popisoval ,takže se nechci opakovat. Znáš-li něco lepšího za rozumnou cenu – sem s tím .
Ve značkovém servisu mi nabízeli ,že mi objednají PP za 8500 Kč – tedy cca 4x předražený proti ruské ceně .
Napsal: ned pro 14, 2008 09:41
od rudo.
Ale potom, Peter, nemusíš riešiť PP. Si predo mnou. Ja by som bol len rád tam, kde si ty. Gratulujem. Myslím to vážne. Len tak ďalej.
Ináč aj ja by som chcel taký softwér, ale s kade? A ako si prišiel ku káblom? Viem, že v Moskve sa predáva softwér, a kábly asi za 3000 sk. No objednávať sa to ani nepokúšam, lebo si myslím, že sa to nedá. A v Užhorode som ešte nezisťoval ako sú tam na tom v predajni, no predpokladám, že v Užhorode by sa malo dať objednať všetko, čo sa Lady týka.
Rusi riešia problémy s elektronikou tak, že keď už si nijako nemôžu dať rady a pritom majú PP, tak idú na diagnostiku do servisu, lebo tá ich stojí asi len 200 rubľov.
Napsal: ned pro 14, 2008 09:59
od Petr HC
Laďušo, dík za opravu Rudovy citace , ale nechápu proč jsi odstranil u SW slovo freeware. Chtěl jsem tím říci, že použití tohoto SW uveřejněného na internetu je volně šiřitelné , tedy - LEGÁLNÍ –- v originále „O aplikaci“ je tento text : „Данный программный продукт распространяется свободно“ .
A pro Rudo , SW i popis HW (kabel vč. interface) je též na internetu i někde zde na fóru - chce to jen chvíli hledat .
P.S.Závidím Ti blízkost UA . Tady chtějí za diagnostiku 400 až 600 Kč a většinou věci nerozumí .
Napsal: ned pro 14, 2008 11:02
od Saša
Prvořadá podmínka je znalost jak elektronické řízení motoru funguje ! A jak vlastně funguje motor . Jak funguje to či ono čidlo nebo snímač .
Bez téhle znalosti je diagnostika sice "hezká" ale nezřídka matoucí , protože se většina parametrů navzájem ovlivňuje .
Bohužel nemálo servisů a to i autorizovaných se při opravách chová jako to "slepé kuře které stejně jednou najde zrno". Například : Diagnostika hlásí špatný signál z lanbda sondy . A servismen aniž by popřemejšlel a udělal jednoduchý test , jde a vymnění lambdu ... a ejhle ono furt to samé . Pak jedete ze servisu s pěknou sumou za opravu páč mněnili to a ono a že to nakonec byla naprasklá hadička (kterou diagnostika stejně většinou neodhalí) už se servisák "nepřizná" .
PS: Větsina závad se dá opravit pomocí znalostí a multimetru .
Napsal: ned pro 14, 2008 12:08
od Petr HC
Saša píše: PS: Větsina závad se dá opravit pomocí znalostí a multimetru .
Naprostý souhlas . Klasický příklad je "chrastící" potenciometr snimače polohy škrtící klapky, kdy prvá reakce "takyservismenů" je výměna vzduchové váhy v ceně několika
tisíc a někdy stačí tři kapky Konkoru .
P.S. A ještě bych přidal jeden postřeh : Vynikající "motorář" se většinou již nenaučí být současně i elektronikem a vynikající elektronik má většinou pouze povrchní znalostí o funkci spalovacích motorů .