Stránka 3 z 7
Napsal: stř srp 15, 2007 17:11
od Miso
Nuz jedine taku ze by to malo dvojnasobnu ucinnost
. O com ale tiez pochybujem (ta bude skor este o nieco mensia kvoli tej prevodovke) najskor to bude asi tak ze pri rovnakom budiacom prude bude mensi krutiaci moment a vyhoda bude spocivat len v mensej hmotnosti a cene (menej materialu).
Napsal: stř srp 15, 2007 20:42
od Patrac
Kdyby jste četli pořádně tak by jste zjistili že tam je menší motor, který má 2x větší točky ale je zpřevodovanej do síly proto má dvojnásobný kroutící moment ale při menším odběru proudu...
Napsal: stř srp 15, 2007 21:16
od Miso
Cital som to ale zaroven som mal na pamati ze mame pseudo slobodu slova a kazdy si moze pisat takmer co chce
. Preco si myslis ze by ten motor mal mat pri rovnakom napajaciom napati "2x větší točky" pri rovnakom krutiacom momente (dvojnasobnom po sprevodovani)?
Napsal: čtv srp 16, 2007 05:55
od Patrac
Miso píše:Cital som to ale zaroven som mal na pamati ze mame pseudo slobodu slova a kazdy si moze pisat takmer co chce
. Preco si myslis ze by ten motor mal mat pri rovnakom napajaciom napati "2x větší točky" pri rovnakom krutiacom momente (dvojnasobnom po sprevodovani)?
Myslím si to pro to že jsem porovnával jsehoi technická data oproti tecnickejm datům startéru ze žigula.
Napsal: čtv srp 16, 2007 05:59
od Luděk Musil
To Miso: zkusím na Tvou otázku:
Miso píše: .... ze by ten motor mal mat pri rovnakom napajaciom napati "2x větší točky" .....
odpovědět otázkou: Jak je možné, že elektromotory na 380V mají různé otáčky (1650, 1900. 2300 ..... rpm) ?
Nejsem vyučen v oboru elektro, ale předpokládám, že odpověď je někde zde:
Různé otáčky mají proto, že jsou (jak rotor, tak stator) jinak navinuty.
L.
Napsal: čtv srp 16, 2007 06:41
od Patrac
Luděk Musil píše:To Miso: zkusím na Tvou otázku:
Miso píše: .... ze by ten motor mal mat pri rovnakom napajaciom napati "2x větší točky" .....
odpovědět otázkou: Jak je možné, že elektromotory na 380V mají různé otáčky (1650, 1900. 2300 ..... rpm) ?
Nejsem vyučen v oboru elektro, ale předpokládám, že odpověď je někde zde:
Různé otáčky mají proto, že jsou (jak rotor, tak stator) jinak navinuty.
L.
Odpověděl si naprosto správně. Jde i o to že originál startér má nějaký zvláštní druh vinutí. Nevím jaký popisovla to tu kdysi Karel. proto snáší tak velkou zátěž ale mají obrovskýž odběr. ten novej je konstrukčně jiný. je zpřevodovaný ( 2x asi ne spíš možná 3xnebo 4x) nevím přesně takže není potřeba tak silný motor s velkým odběrem a přitom výstupní krouťák je 2x vyšší. Luďku dej sem prosím ty TTD obou startérů. dík
Napsal: čtv srp 16, 2007 07:00
od Luděk Musil
OK.
Takže startér
Magneton:
Jmenovité napětí: 12 V
Jmenovitý výkon: 1 kW
Jmenovité otážky: 1500 rpm
záběrový moment: 15 Nm
(viz:
http://www.anfas.cz/magneton/cz/katalog ... id=9141382)
Originál startér
Lada:
Jmenovité napětí: 12 V
Jmenovitý výkon: 1,3 kW
Jmenovité otážky: 1640-1840 rpm
záběrový moment: 7,1-7,4 Nm
(viz:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/237.htm a
http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/239.htm )
L.
Napsal: čtv srp 16, 2007 07:19
od Drobek81
Luděk Musil píše:odpovědět otázkou: Jak je možné, že elektromotory na 380V mají různé otáčky (1650, 1900. 2300 ..... rpm) ?
Nejsem vyučen v oboru elektro, ale předpokládám, že odpověď je někde zde:
Různé otáčky mají proto, že jsou (jak rotor, tak stator) jinak navinuty.
L.
pravda, záleží na počtu pólů...ovšem je to na úkor výkonu...
Napsal: čtv srp 16, 2007 09:42
od Štěpán
Prostě a jednoduše . P = U * I a tohle platí všude - z čehož plyne, že pokuď je tam stejnej odběr a napětí, pak bude výslednej výkon starteru ( skoro ) stejný. ( závisí na ztrátach )
Co dostaneme z toho elektromotůrku na otáčkach, to ztratíme na krouťáku a obráceně!!!
A další věc P = Mk * 2*Pí*n
Napsal: čtv srp 16, 2007 12:15
od Miso
Luděk Musil píše:To Miso: zkusím na Tvou otázku:
Miso píše: .... ze by ten motor mal mat pri rovnakom napajaciom napati "2x větší točky" .....
odpovědět otázkou: Jak je možné, že elektromotory na 380V mají různé otáčky (1650, 1900. 2300 ..... rpm) ?
Nejsem vyučen v oboru elektro, ale předpokládám, že odpověď je někde zde:
Různé otáčky mají proto, že jsou (jak rotor, tak stator) jinak navinuty.
L.
Pretoze medzi elektromotorom na 380V a starterom v LADE je zasadny rozdiel v tom ze elektromotor na 380V je napajany striedavym a starter jednosmernym prudom. U striedaveho synchronneho motora su otacky dane poctom polov a frekvenciou prudu.
Napsal: čtv srp 16, 2007 12:20
od Miso
Podla tohto nebude mat rychlobezny starter magneton v otackach dvojnasobny krut moment, ten bude este o nieco mensi ako u klasickeho. Dvojnasobny je len zaberovy moment.
Napsal: čtv srp 16, 2007 12:20
od Myso
takze rychlobezny starter do lady toci motorom pomalsie???
Napsal: čtv srp 16, 2007 12:21
od Miso
Myso píše:takze rychlobezny starter do lady toci motorom pomalsie???
Podla mna ano, lebo ma mensi vykon.
Napsal: čtv srp 16, 2007 12:22
od Patrac
Myso píše:takze rychlobezny starter do lady toci motorom pomalsie???
ANO. jen má rychloběžný motor zpřevodovaný do pomala.
Napsal: čtv srp 16, 2007 12:45
od EMI
Luděk Musil, technická data jsou o startéru ale odkaz je na alternátor..??
OK.
Takže startér Magneton:
Jmenovité napětí: 12 V
Jmenovitý výkon: 1 kW
Jmenovité otážky: 1500 rpm
záběrový moment: 15 Nm
(viz: http://www.anfas.cz/magne...asp?id=9141382)
a startérů s takovýmy parametry je v katalogu nějak mooc
http://www.magneton.cz/cz/katalog/
dyžtak sorry jestli sem něco přehlídnul