Stránka 3 z 3
Napsal: úte led 23, 2007 15:16
od Křečík Barbuška
Ján Píš, lepší než filozofické diskuze bude, když to chlazení uděláš a pak poreferuješ.
Napsal: pon zář 21, 2009 20:33
od Michal Karásek
2007? Už je to sice dosti dlouho, ale nedalo mi to nenapsat...
1. Jak jste dopadli?
2. Karburátor se chladí sám proudícím vzduchem
3. Plochy průřezu difuzorů na karbu jsou u sériovky menší, než součet průřezů sání => vyšší rychlost proudění => vyšší množství vzduchu o denní teplotě (dedukce vychází ze skušenosti - nasazeného karbu ze Š1203 na dvoulitrový atmos. Renaul Fuego - sice tam pasoval, ale v tom největším pařáku dokázal po svižné jízdě zamrznout)
4. Z tohoto důvodu je chlazení karbu na hodně nízké teploty blbost, zamrznou trysky a nepojede to
5. Je zde jasné uvažování o jakémsi mezichladiči na karb aby měl motor víc kyslíku - ochlazovat vzduch byť i před sáním je kontraproduktivní - jak už tu kdosi vyřkl, odpojením vyhřívání sání se zvýší kondenzace na stěnách sání a při připojeném vyhřívání se ochlazený vzduch se směsí rozepne už v sání, což při stejném časování ventilů spůsobí nasátí stejného množství, jen chudší směsi (benzím se vzduchem vejde do sání v určitém poměru, vzduch se rozepne, nebo´t je to plyn, benzínu zůstane stejně a ve výsledné objemové koncentraci je ho míň)
6. Další systém který se může pokakat...
7. Omlouvám se za svůj slovní průjem
Napsal: úte zář 22, 2009 05:29
od Pája
Já mám vyhřejvání zaslepený a k ostatním příspěvkům našich klubových teoretiků se nebudu vyjadřovat.
Napsal: úte zář 22, 2009 10:57
od Saša
Nemám moc rád matematiku a její vzorečky , proto se vyjádřím pouze v teoretické rovině . Motor nasává ohromné množství vzduchu navíc přes difuzor (zůžené místo v karbecu) kde dochází k tlakovému spádu , tedy i snížení teploty navíc podporované odparem benzínu . Tenhle spád je cca 8°C (měřeno u UL letadla při laboraci s problémem zamrzání) . Nevím jak dlouhé a jak horké by muselo být sací potrubí aby dokázalo "vrátit" vzduchu původní teplotu navíc ohřát takové množství vzduchu není zadarmo . Z toho důvodu je vliv teploty "našeho" potrubí pro výkon nevýznamný protože nedokáže tenhle vzduch za jeho kratičkou dobu v sání ohřát . Naopak studené sací potrubí dělá při pohonu benzínem problémy .
Michal Karásek píše:sice tam pasoval, ale v tom největším pařáku dokázal po svižné jízdě zamrznout
To jste jezdily v deštném pralese
. Nezamrzají trysky nýbrž samotný difuzor kde "roste" námraza (z vzdušné vlhkosti) mění tlakové podmínky v karbecu a nezřídka i zablokuje mechaniku klapek . Toto se ovšem děje pouze v určitém malém rozsahu teplot . V našich zeměpisných polohách cca při teplotě -2 až +7°C . Hlavní vliv na to má vlhkost vzduchu . při vyšší i nižší teplotě tento jev nenastává (hlavě né v autě na silnici)
Napsal: úte zář 22, 2009 11:07
od dusin
Saša píše:(hlavě né v autě na silnici)
Garantuju ti ,že v holandsku při cca 20°C u některejch kompresorem přeplńovanejch motorů byl problém ty auta na konci dráhy zastavit(nešli jim dovřít klapky díky námraze)
Napsal: úte zář 22, 2009 18:44
od Michal Karásek
Děkuji, protichůdné názory vítám, neboť nutí k zamyšlení...to s tím teplotním spádem, pokud je měřeno je asi pravda, za zamrnutím karburátoru na Fuegu na trase Velké Meziříčí - Jihlava si stojím, sám jsem na něj musel na...at aby rozmrz, ten rozíl v průměrech je tam ale dosti markantní...
Napsal: úte zář 22, 2009 18:59
od Křečík Barbuška
Neboj, zamrzání ti věříme, tedy aspoň ti, co s tím měli zkušenost.
Napsal: úte zář 22, 2009 20:12
od Nemo
Koko Loko píše:tedy aspoň ti, co s tím měli zkušenost.
Ano, osobní. V rozsahu teplot, které uvedl Saša.
Napsal: úte zář 22, 2009 22:10
od Hurikán
Nemo píše:Koko Loko píše:tedy aspoň ti, co s tím měli zkušenost.
Ano, osobní. V rozsahu teplot, které uvedl Saša.
JJ, přesně to odpovídá. Dělají to hlavně ozony. Mě se to stalo několikrát.
Napsal: stř zář 23, 2009 10:43
od JmJ
To chce klapku prepinani predehrateho vzduchu s bimetal
Napsal: stř zář 23, 2009 10:49
od Drobek81
jj, zamrzl sem take jednou, i s automatickym prepinanim (ovsem chybela hadice od vyfuku
) . Bylo to ale kupodivu az po cca 70ti km jizdy v mlze a teplote +-10st...byl to podzim a byla to mlha s mrholenim, resp. mlha, ale nechavala na skle dost kapicek...
Takze uz tu hadici nepodcenuji
A jak jiz kdosi napsal, jednalo se take o OZONa
Napsal: stř zář 23, 2009 16:47
od Roman
Mal som staru Daciu, bol tam jednoduchy Weber a nemala nasavanie tepleho vzduchu. Za "dobrych" poveternostnych podmienok som na dialnici musel na kazdom parkovisku 10 minut postat aby to rozmrzlo. Jedenkrat v pocasi ked boli stromy krasne na bielo namrznute som musel zhodit viecko z karburatora a vyrazit sroubovakom lad z difuzora. Po namontovani novsieho typu obalu filtra s nasavanim tepleho vzduchu bol pokoj.........
Re: chladenie sacieho potrubia
Napsal: pát led 04, 2013 21:58
od Syky
Chazení haluzí je asi na nic, potřeba dostat do karbeca studenej vzduch a to co nejvíc, tak jak to tu už bylo psáno. Já osobně to vyhřívání mám odpojené a zablendované, nemám ani vyhřívané klapky a mám auto na LPG. V zimě startuju jen na plyn a i při -25 nemám problém, že by mi to nejelo, ale mám to hlavně dobře naladěné, což je základ. Nemám tam ani sání teplého vzduchu od výfuku, takže nevim proč ostatní zamrzají, já takovej problém neznám.
Syky