Stránka 3 z 26

Napsal: pát lis 23, 2007 09:13
od zelvotron
Majo, ty máš k tomu nějakej ruskej soft? Jakej máš kabel - usb, nebo se sériovým portem. Dost možná máš jen blbě nastavenej port v tom programu, zkus ten ScanTool, já si ho stahoval a přišel mi dost uživatelsky přívětivej :-) . Ten imobilizér - kdosi tu cosi psal o propojení nějakých pinů na diag. zásuvce a na řj, ale myslí, že u obd II by už se to dělat nemuselo, ale nevím...

Napsal: pát lis 23, 2007 10:41
od Majo
rusky soft mam, ale neviem ho pouzit, takze akoby som nemal.
Skusal som rozne VAGy, bezvysledne, rovnako nejaky Vehicle explorer...
S tym prepojenim pinov som to pozeral, ale asi to nebude celkom tak. Pise sa tam o prepojeni pinu 55 z RJ na zasuvku. Ale pin 55 nejde do imobilizera(ako by logicky asi mal), hmm...
Kabel mam so seriovym portom, porty su nastavene dobre - s kablom sa to spoji, hlasi ze je OK, iba RJ neodpoveda...
Scantool skusim...

net svjaza

Napsal: ned lis 25, 2007 10:34
od jano
Zo spojením som dlho bojoval, ale bez výsledku. Vlastne z výsledkom, rok jazdím z imobilizérom v mode technických prehliadok, teda je nefunkčný. Jediné rozumné vidím, ako doporučil Tonda vysšie, natiahnuť spojenie rovno z RJ na patričnú zásuvku obd 2 a tam začať.
Chek engine nesvieti, tak som to nechal na pokoji.

Napsal: ned lis 25, 2007 12:36
od Majo
ano aj mne zhasol check engine(po odmontovani krytu k diagnostickej zasuvke som zistil ze je tam vyhorena poistka - mozno nieco blblo koli tomu), takze mi to momentalne nesuri(kym sa opat nerozsvieti)..
Pokial si dostal imobilizer do takeho rezimu, ze je nefunkcny tak to sa mi este nepodarilo...

Napsal: ned lis 25, 2007 19:31
od jano
Majo píše: Pokial si dostal imobilizer do takeho rezimu, ze je nefunkcny tak to sa mi este nepodarilo...
Potrebuješ na to červený klúčik a návod. Ak chceš oskanujem...

Napsal: ned lis 25, 2007 20:08
od zelvotron
Hele, ale když to připojujou třeba Mělníkovci, tak ten červenej klíček nepotřebujou, ledaže by měli nějakej vlastní univerzální.

Napsal: ned lis 25, 2007 21:08
od Majo
jano píše:Potrebuješ na to červený klúčik a návod. Ak chceš oskanujem...
Bol by so za ten navod velmi vdacny. V akej reci to je? Cerveny klucik mam aj som s nim kadeco skusal ale bez navodu(esteze som nic nevyviedol)...
Hele, ale když to připojujou třeba Mělníkovci, tak ten červenej klíček nepotřebujou, ledaže by měli nějakej vlastní univerzální.
Na tom nieco je, ja som bol par krat pri tom ako to robili rucnym skenerom a veru ziadny klucik nepouzili a normalne citali chyby z pamate...

Napsal: ned lis 25, 2007 22:45
od jano
návod na prechod imobilizéru do režimu tech. prehliadok som poslal mailom...

Napsal: pon lis 26, 2007 10:53
od zelvotron
Taky bych se rád kouknul :cry: :wink:

Napsal: pon lis 26, 2007 11:45
od danielTIR
zajímavá věc na diagnostiku !! Mám a doporučuji. http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... stroje/010

[ Komentář přidal: Majo: po listopad 26, 2007 12:28 ]
a funguje aj na Ladu??

Režim technických prehliadok

Napsal: pon lis 26, 2007 12:25
od Majo
Soustava imobilizéru umožňuje přecházet do režimu technických prohlídek a opět z tohoto režimu vycházet. Soustava imobilizéru se v tomto režimu chová takovým způsobem, jakoby neexistovala, t.j. nebrání natočení motoru. Tento provozní režim může být užitečný v případě, kdy je nutno předat řízení automobilu jiné osobě bez toho, že jí byly předány kódové klíčky a dále také při provádění opravářenských prací na automobilu, kdy by činnost imobilizéru automaticky bránila pro provedení těchto prací. Při tomto je nutno mít na zřeteli, že kontrolér, který se nachází také v režimu technických prohlídek, bude dále pokračovat v dotazech imobilizéru na heslo pro spouštení motoru a v připadě poruchy nebo závady na imobilizéru nebo přerušení spojení mezi imobilizérem a kontrolórem motor nebude možné natočit.

Přechod do režimu technických prohlídek a zpětný výstup z tohoto provozního režimu se provádí za použití "červeného" klíčka. K tomu je nutno vykonat následující úkony:
1.Soustava imobilizéru se nacházi v ochranném provozním režimu. LED dioda indikátoru stavu soustavy musí kmitat s frekvencí jednou za dvě a půl sekundy.
2.Zapnout zapalování. LED dioda musí začít kmitat s frekvení dvakrát za sekundu a zobrazovat tak režim čtení.
3.Přiložit svůj "červený" klíček k indikátoru soustavy a v této poloze klíčku vypnout zapalování. LED dioda se musí rozsvítit a bzučák musí vydat krátký zvukový signál. Nyní odejmout klíček od indikátoru stavu soustavy.
4.Přibližně po uplynutí 3-5 sekund po vypnutí zapalování musí LED dioda začít kmitat s frekvencí 10 krát za sekundu a přerušovat toto kmitání po uplynutí každé sekundy.
5.Přiložit znovu "červený klíček k indikátoru stavu soustavy. LED dioda se musí rozsvítit a bzučák musí vydat zvukový signál o délce přibližně jedné sekundy.
6.Nejpozději do 10 sekund po rozsvícení LED diody je nutno zapnout a dále po uplynutí jedné až dvou sekund znovu vypnout zapalování automobilu. Jestliže výměna informací s kontrolórem proběhla úspěšně, musí LED dioda po uplynutí jedné až pěti sekund zhasnout a bzučák musí vydat krátký signál.
7.Zapnout zapalování. LED dioda se musí rozsvítit trvalým světlem a zobrazovat tak režim technických prohlídek.

Jestliže bude LED dioda kmitat s frekvencí jednou za dvě sekundy, je nutno vypnout zapalování a po uplynutí 15 sekund znovu zapnout. LED dioda musí svítit trvalým světlem a motor musí jít natočit.

Jestliže byla kterákoliv etapa evedených úkonů provedena nesprávně nebo nebyla dodržena čekací doba, vrací se imobilizér zpět do normálního režimu, jako by nebyl žádný z úkonů vykonán.

Při tomto chybném výstupu bude LED dioda dvě sekundy kmitat s frekvencí dva krát za sekudnu.
Jestliže byly všechny úkony provedeny správně, přejde soustava imoblizéru do režimu technických prohlídek.

Tymto dakujem janovi za poskytnutie tohto navodu a pridavam ho sem aby pomohol aj dalsim

Napsal: pon lis 26, 2007 12:43
od zelvotron
No jenže za 5 tisíc :roll: to je spíš pro nějakýho opraváře a ne pro nadšený ladisty :) . Hele vy soukromníci pošlete mi taky ten návod nebo to dejte na fórum :P ;-)

edit: tak se to tu mezitm objevilo, dík :wink: :)

Teď sem si to přečet, uf to je složitý, ještě že mám originální dvacetikamenový natahovací ruský stopky :mrgreen: . Jenom takovej dotaz: a jak to z toho režimu tech. prohlídek vrátim zpět do normálního :? :)

Dotaz na "Majo"

Napsal: pon lis 26, 2007 15:46
od Petr HC
Jaký ruský diagnostický soft máš ? Já mám ICD. Oživil jsem ho na své LADĚ 2112 16V, ale bohužel pouze pod ruskými Windows. Dalo to mnoho práce ,ale ve finále lze získat záznam v Excelu - viz příloha. Jinak - fandím všem Ladistům - jsem na tomto fóru poprvé jako pisatel, takže ani nevím jestli můj příspěvek dojde na místo určení . Přístup k internetu mám velice omezený - jen pár hodin v pondělí. Pokouším se o překlad do češtiny - zatím marně. Navíc se mi nedaří připojit soubor v .xls .Snad teď .
Petr HC

Napsal: pon lis 26, 2007 15:51
od Jiri
jano píše:návod na prechod imobilizéru do režimu tech. prehliadok som poslal mailom...
hmm hezke... jen nevim k cemu to .. v servisu lada nikdy nepotrebovali na diagnostiku cerveeny klicek...
original cerveny klicek jsem z ruky nedaval, umozni registraci dalisich libovolnych cernych "klicu" a nikdo ho taky kvuli diagnostice nechel

červený klúčik

Napsal: pon lis 26, 2007 22:18
od jano
Pokial tomu dobre rozumiem, všetky červené klúčiky sú identické. Čierne po každom "zaškolený" sú iné. Takže imobilizér je hlboko sofistikovaný až na to, že ho možno ľubovolným červeným klúčikom previesť do režimu tech. prehliadok...