Stránka 3 z 10
Napsal: pát pro 22, 2006 09:24
od Jiri
souhlas až na jednu drobnost. Vysypaný kat který chrastí a je ucpaný je většinou v důsledku spalování extremne bohate smesi ktera dohoriva jeste v katu, ten se prehreje a keramika to dlouhodobe neprezije.
Kat taky muze odejit tzv otravenim (benzin s tetraethylolovem) nebo obycejnou ztratou fuknce v dusledku opotrebeni( platiny je tam opravdu malinko a zivotnost toho povlaku na keramice je dana kvalitou a cistotou pri zpracovani
Kdyby auto zralo moc oleje tak muzes mit vysoke hodnoty HC (nespalenych uhlovodiku) a v protoze ne vsecko zvladne katalyzator spalit prvni (a u tebe jedina lambda) meri obsah kysliku v plynech a ridici jednotka upravuje smes i tak aby to nejak rozumne dohorelo v katu (strida bohatsi a chudsi smes nekolikrat za sekundu) Pri tom se pocita s nejakou beznou spotrebou oleje (0,2l na 1000km je tam rezerva aby to splnilo emise i po cca 100 000km ) slusny kat si doakze poradit i s se spotrebou oleje 0.5l/1000km tedy pri emeisni kontrole ,kdy motor bezi bez zateze, v provozu to bude horsi.
wolf
ano 8ventil 1,5 je motor ktery asi byl optimalizovany na provoz bez katu, 1,5 16v uz delalo porsche a pro euro 2 -taky mel 69kw vse ostatni upravovali rusove a vykon sel dolu aby se splnily emise. 1,6 motory jsou toho dukazem:-( maji euro 4 ale v rusku si je moc nechvali - vic to zere a jede to skoro stejne ......
Napsal: pát pro 22, 2006 10:02
od Teepee
Osobně je mi to s tou citlivostí KATu divný. Sierra se po koupi projevila. 1litr oleje na 1000km a zcela vadná (dávno mrtvá) lambda sonda. S vadnými gufery ventilů jsem já sám najezdil asi 3000km, s vadnou lambda sondou asi 6 000km. Její projevy? Pravidelně ale ne vždy měl motor nepravidelný běh (auto cukalo, obtížně akcelerovalo). Taky jsem se jednou hrkal na tři válce, jak se ulila svíčka, často byl z výfuku cítit benzín a slyšet jak tam dohořívá. Výfuk za katalyzátorem byl do jeho výměny černý jak roura od kamen.
No a emise? Při prvních nějak zmatkovali a změřili mě abych prošel, ale hodnoty jim i přes vadnou lambdu vyšly "jako by to snad mělo katalyzátor". Při druhých (posledních) mně to napíchali, odměřili, vyjeli papír a pak nevěřícně prohlásil, no máte to dobrý.
Takže KAT funguje, navzdory tomu jakou dostal sodovku od spáleného oleje a nespáleného benzínu.
Napsal: pát pro 22, 2006 15:57
od Jiri
no ty pises 6000km predchozi majitel treba 10000... a asi je to malo
slusne udelanej kat to vydrzi.. je fakt ze dneska se na vsem cim dal vic setri ...... sierra je jeste poctivy auto.
Me u 2111 zarazilo jak se postupne ty hodnoty zhorsovaly ......... znam auta comaji 400000 a kat je tam furt jen puvodni... co kus to unikat
Napsal: pát pro 22, 2006 18:30
od tavri
Nefunkční kat se dá prý "vyčistit" tak, že se kladivem a majzlíkem se rozmlátí ta keramika a vysype ven. Pak by nebylo nutné vymýšlet trubkový svařenec s přírubami. Také by měl narůst výkon. Je to dobrý nápad takhle drasticky zničit střeva? Nezvýší se spotřeba?
Je to moje první katalyzátorové a vstříkačkové auto, tak nemám zkušenosti...
Napsal: pát pro 22, 2006 18:42
od Skalouš
Kdyby ta keramika byla vcelku, neničil bych ho. Ale mě se vnitřek katalyzátoru rozpadl na písek a ten písek ucpal výfuk, takže v případě Euro 2 bych neváhal a písek prostě vysypal a katalyzátor bez vnitřku osadil zpět.
Napsal: ned pro 24, 2006 18:30
od tonda
Přípustné hodnoty obsahu CO při volnoběhu a obsahu CO a součinitele lambda při zvýšených otáčkách stanoví výrobce vozidla. Pokud uvedené hodnoty nebyly stanoveny, pak přípustnými hodnotami jsou:
a) 0,5 % obj. CO při volnoběhu
b)0,3 % obj. CO při zvýsených otáčkách, součinitel přebytku vzduchu lambda přitom musí dosahovat hodnoty 1 +/- 0,03
Nechápu proč chcete rozbít keramiku katalyzátoru, pokud je celistvý a je průchozí. Vždyť motor VAZ 2110 s rídící jednotkou Janvar 5.1/5.1.1 toto v pohodě splňuje, pokud samozřejmě hodnota lambda kolíše kolem 1, katalyzátor s tím má málo společného. Spíš bych se zaměřil na motor management, protože jestli byli hodnoty CO vysoké, tak motor běží na bohato / lambda je hluboko pod 1/. Rozbiješ keramiku, tím ihned výfuk začne rezonovat plechovým zvukem a nepatrně ti to líp pojede. Ale pojedeš stále na bohatou směs a hodnota CO bude stále vysoká. Je třeba to uvážit.
Hezké vánoce všem a ať se hodně daří v novém roce.
Napsal: ned pro 24, 2006 19:27
od tavri
Jenže když je bohatá směs, tak by to auto mělo nadprůměrně papat, a to není můj případ. Uvidím, až ho sundám, teď se mi to moc dělat nechce, je zima. Vysypu alespoň saze a rez. Řídící jednotka Janvar je určená jenom pro Rusko (někdo to psal), já mám GM.
Napsal: úte pro 26, 2006 00:25
od dan
tavri píše:Jenže když je bohatá směs, tak by to auto mělo nadprůměrně papat
Ta smes se nastavuje tak presne, ze bys to na spotrebe asi nepoznal, ze je "moc" bohata.
Napsal: úte pro 26, 2006 13:02
od rudo.
Aj keď je pre nás Amerika ďalej, ako bývalé CCCP, predsa som sa najprv dozvedel z rádia, ako nakladajú v Amerike s katalyzátormi. No, na UA to bolo zasa na vlastné uši. Katalyzátory "vibivájut". A čo 16 V? Pýtam sa. Nie je problém s motorom? Nie, nie je problém. Preto predavač v obchode nielenže katalyzátor nemá, ale ani nevie koľko môže stáť. Na autotrhu sa predávajú za bagateľ, stačí vedieť len dĺžku a priemer. Nechcel som to písať, ale keď už je tu taká téma.
Napsal: stř pro 27, 2006 09:30
od Teepee
Jiri píše:no ty pises 6000km predchozi majitel treba 10000... a asi je to malo
slusne udelanej kat to vydrzi.. je fakt ze dneska se na vsem cim dal vic setri ...... sierra je jeste poctivy auto.
Moje Sierra by měla mít 180 000km. Předchozí majitel s ní najezdil 30 000km za tři roky(dle jeho slov) a dle mého pozorování dolíval jen benzín a asi rychle mizící olej a velmi pravděpodobně ten olej neměnil. Bohužel jsem to vyčetl až později, byl jsem naučený z LADY, že na motoru nemá co špatnýho bejt a zbytek auta byl ve velmi pěkném stavu, takže jsem neměl důvod v motoru extra hloubat. Ale byla to chyba.
Jinak bohatá směs se na spotřebě nemusí moc projevit, já si taky myslel, že když to i ulije svíčku, že to musí bejt jak průtokový ohřívač a ona spotřeba nebyla nijak rapidně vyšší než očekávaná. (čekal jsem 10-11/100km a bylo řádově 11-12/100km. A naopak, pořád i po opravách jezdím spíš za těch 11-11,5/100km a emise vyšly dobrý).
Napsal: ned pro 31, 2006 23:14
od olda
Kdybys byl z Prahy, tak ti poradím. Zajeď si na Průběžnou do Strašnic ( emise jsou zezadu v servisu v 1. patře ). A věř mi, že bys prošel
. Nebudu se tu rozepisovat, proč. Kdo tam už byl, tak ví
Napsal: úte led 02, 2007 09:51
od tavri
Foto lamda sondy a katalyzátoru:
Napsal: úte led 02, 2007 09:53
od tavri
Kat a jeho uchycení. Kterej debil vymyslel závity přímo na přírubě...
Napsal: úte led 02, 2007 10:03
od Wolf
Tavri, to mame uplne stejne. Jenom u mne je to, nic ve zlem, stale jako nove
. Demontaz Ti nezavidim, nevim, jestli nebudes muset rezat, ale drzim palce, at to povoli. Predem to ocisti dratenym kartacem, namaz a pouzij SESTIHRANNY orisek z gola sady.
Nevim, jestli po demontazi nebudes muset vymenit i ten tesnici grafitovy krouzek. W.
Napsal: úte led 02, 2007 13:31
od Jiri
dokut to jezdi , nezere a papiry to ma platne tak do toho nelez!
ty dva srouby to bude chtit nove jsou s jemynm zavitem a kus stoji cca 80-100kc, grafitovej krouzek staval 490kc. a nikde nemas psano ze se ten zavit neurve a nebudes to muset odvrtavat z te priruby...