Stránka 3 z 3

Re: uhel sepnuti

Napsal: stř pro 19, 2012 18:41
od Ondra52
MartasBrno: Už jsem na to došel sám, ale díky za vyčerpávající odpověď. Nečekal jsem, že se to tu tak rozjede jenom kvuli takové prkotině. :)

Re: uhel sepnuti

Napsal: čtv pro 20, 2012 14:22
od MartasBrno
Nic se něděje, je to tu normální, všechno už je zdánlivě vyřešené, občas s proměnlivou kvalitou, tak není do čeho píchnout a když je příležitost tak někdy sjede lavina, když mají lidi chuť :-D

Koko, já to taky dělám měrkou, pak ještě z nadšení zkontroluju měrkou druhého druhu a abych se nenudil, zkouknu to v otáčkách měřákem, jestli je to pravda vždycky :-) Podotýkám, jde o téměř zbytečné činnosti pouze pro radost ;-) O osciloskopické metodě radši nemluvím :-D Vyzkoušeno s úspěchem, doma vyvinutá sonda za pětikorunu je super.

Re: uhel sepnuti

Napsal: čtv pro 20, 2012 16:16
od Ondra52
Ještě bych měl dotaz, dnes jsem sundal palec rozdělovače a nejsem si jist jestli jedna pružinka neni už vytáhaná. Motor má nepravidelný chod.
zde fotky:

http://imageshack.us/a/img829/5281/p140001201212.jpg
http://imageshack.us/a/img834/7862/p135701201212.jpg
http://imageshack.us/a/img189/815/p1405201212.jpg

Re: uhel sepnuti

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:26
od Roman
Ta horna pruzinka na obrazku je volna spravne, dve pruzinky v odstredivej regulacii tvaruju charakteristiku odstredivej regulacie: najprv je v zabere ta spodna (bez vole) a az od urcitych otacok sa pripaja ta druha (priebeh krivky odstredivej regulacie je lomeny - prave v bode, kde zacina posobit aj druha pruzinka)

Re: uhel sepnuti

Napsal: čtv pro 20, 2012 17:29
od Ondra52
Aha díky za informaci.

Re: uhel sepnuti

Napsal: čtv pro 20, 2012 19:27
od Marek
Dovolím si Romana doplnit:

Nejen že každá pružina je jinak uložena (jedna s předpětím, druhá s vůlí), ale také, a to je neméně důležité, každá má jiný počet závitů a jiný průměr drátu (čili jinou tuhost a charakteristiku). Všechno souvisí se vším. A všechno dohromady dělá charakteristiku předstihu - graf závislosti předstihu na otáčkách motoru. Toto je alfou a omegou pružnosti motoru, spotřeby paliva a dalších velmi důležitých věcí. Nikoli karburátor, rozdělovač je v tomto ohledu ta nejdůležitější část motoru.

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 01:00
od MartasBrno
Ondro52, mohl bys prosím napsat typ a výrobce toho rozdělovače a z jakého auta a jakého r.v. pochází? Tohle provedení vidím poprvé. Máš docela štěstí. Udržuj to v čistotě a lehce namazané, ať to má lehký chod a nevydřou se očka pružinek. Už jsem poptával zakázkovou výrobu náhradních :-D , štěstí, že zatím nejsou potřeba. Jo, kdybys s tím něco dělal, pružiny obecně jdou docela snadno zničit, čili nenatahovat víc než v rozdělovači samotném, nekroutit a neohýbat bez citu.

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 02:28
od popest
Zdravim :-) jsem tu už dlouho nebyl... Náhodou jsem si všiml něčeho na úhel sepnutí. Martas má pravdu. Úhel sepnutí se nedá měřit voltmetrem resp. jak psal Martas jo ale... u elektronického už vůbec ne. Pro více informací o principu zapalování a měření jeho parametrů můžu případné zájemce odkázat na mou BP na téma diagnostika zapalovací soustavy, ve které se zabývám návrhem diagnostického přístroje. Ten jsem i realizoval spolu se stroboskopem. Je to navržené na diagnostiku elektronického zapalování, ale samozřejmě s tím změříte i klasiku. Akorát u klasiky nenaměříte dobu sycení cívky resp. bude odpovídat době sepnutí kontaktů.

Pokud by se snad někdo rozhodl to podle toho postavit, což může, tak schémata i plošné spoje tam jsou, ale doporučuji se na mě nejdříve obrátit kvůli jedné menší botě co tam je, ale již nebyla opravena. Je to klasické řešení bez použití procesoru, již v té době trochu zastaralé, ale má to svoje důvody.

odkaz: http://www.ulozto.cz/9125611/bap-pdf

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 10:21
od Marek
MartasBrno píše:Ondro52, mohl bys prosím napsat typ a výrobce toho rozdělovače a z jakého auta a jakého r.v. pochází? Tohle provedení vidím poprvé.
Těchto rozdělovačů jsou mraky. Sám jsem jich měl asi šest a rukama mi jich prošlo několik desítek. Jedná se o R125D osazovaný na všechny karburátorové motory od roku 1980.

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 12:22
od MartasBrno
Tak to mám asi velikou smůlu, protože mám tři žiguly, dva jsou vyrobené po roce 80 a jeden má vyměněný karbec + rozdělovač za nový po roce 80. Jedno auto - zaručený originál má rozdělovač dobrý, ramínko odstředivky vypadá jako půlka svastiky a závažíčka jsou takové "kostky", označení nese E 80 303706 (nevím, jestlí má přídomek -01, nejspíš jo), výrobce je ze SSSR. Konstrukci má přesně jako tento:

Obrázek

Pak tu mám další 303706-01 na patnáctku, vyrobený v Maďarsku a další dva v autech. Střeva odstředivky jsou přesně takováto, jako ve starém R125, akorát se správnýma pružinama:

Obrázek

Hernajs šůviks...

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 13:25
od Ondra52
Takže je to Vaz 2107, motor 1500, karburátor OZON 2107-1107010, rozdělovač TV37 003 1146-83, rok výroby 1990.

http://imageshack.us/a/img805/8598/p1301211212.jpg
http://imageshack.us/a/img145/9830/p130101211212.jpg

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 16:17
od MartasBrno
Panejo, to je teda ročník a ještě lepší označení - původ, dík za odpověď. Je tu ještě někdo, kdo to má v autě, kromě Marka a Ondry52?

Re: uhel sepnuti

Napsal: pát pro 21, 2012 16:45
od Marek
Ten, co jsi označil na prvním obrázku, jsem měl taky. Pak několik dalších. Problém je v tom, že rozdělovače pro Ladu dělal nejen Sojuz, ale taky Maďaři, později Rusko, Ukrajina a kdoví, kdo ještě. Střeva se mohou malinko lišit. Ale jako celek je to vždy záměnný kus za kterýkoli zmíněný. Jednotlivé díly ovšem z jednoho do jiného rozdělovače většinou použít nejdou. Například pokud bude mít rozdělovač jinou velikost (= hmotnost) závaží na regulátoru, bude mít i jinou tuhost pružin, takže například použití pružiny z jednoho regulátoru do jiného je pochopitelně riskantní.