Stránka 3 z 5
Re: Rozsvícení světel po nastartování pro žárovky H4
Napsal: stř zář 05, 2007 13:23
od Vašátor
tonda píše:Většina těchto zapojení neřeší rozdíl mezi zapojením žárovek H1,H7 které mají jedno vlákno a žárovek H4 které mají 2 vlákna /dálkové,potkávací/ přitom svítit může jenom jedno vlákno. V situaci kdy neustále svítí u H4 potkávací vlákno a večer řidič zapne světla a rozsvítí dálková svítili by obě vlákna součastně, což je špatně. Proto tam musí být u H4 ještě jedno relé které po přepnutí na dálková světla odpojí potkávací....
U žigula trochu bezpředmětné, protože u žigula máš trojpáčku a pouze jednu polohu přepínače na rozsvícení světel. Tudíž pokud přemostíš relátkem vypínač světel, parkovací/potkávací/dálkové pak přepínáš u volantu. U ostatních aut bych to viděl podobně - relátkem pouze přemostit vypínač světel, nikoli zapojit přímo na světla.
Napsal: stř zář 05, 2007 14:05
od Saša
Vašátor píše:pouze přemostit vypínač světel, nikoli zapojit přímo na světla
Ano!
Pro KoKo LoKo:Ta dioda chrání opravdu jen okolní elektroniku a je pro vlastní činnost zařízení zbytečná ale já mám v autě elektroniky víc než dost tak je dávam ke každému relé.
Proč jsem zvolil kontrolku mazání ? Byl to momentální napad , jak se provozem ukázalo né "nejlepší" někdy se opravdu stane že motor "namaže" i když běží ještě na startér v tom případě se světla rosvítí o trochu dřív.(nevadí).
"Impuls"pro rozsvícení se dá vzít třeba s dobíjení a bude malá muška odstraněna.
V mém voze který teď prodělává GO kastle to bude fungovat následně!zapojení zůstane stejné jen se po nastartování rozsvítí pouze parkovačky a teprve když se auto pohne tak se rosvítí ostatní.snínač mám v zadním kole už 11 let je z cyklo komputeru.
Je to pro úsporu proudu když v zimě nastartuji a du škrábat okna nebo sníh.
Napsal: stř zář 05, 2007 14:15
od Marek89
Kde v 05 by som mohol napojiť na to dobíjanie ? Nie som si istý, preto sa radšej opýtam
Napsal: stř zář 05, 2007 14:24
od Křečík Barbuška
To Saša, myslel jsem si, že to tam cpeš ze setrvačnosti, to máš u každého relátka v autě diodu?
To Marek89, vem si "signál" od relátka co bydlí na podběhu v případě nouze, to lze snadno odhodit a je to snadnější než lovit to z palubovky.
Napsal: stř zář 05, 2007 14:33
od Marek89
Koko Loko píše:To Marek89, vem si "signál" od relátka co bydlí na podběhu v případě nouze, to lze snadno odhodit a je to snadnější než lovit to z palubovky.
Na ktorej strane ? Je na tejto fotke ?
Napsal: stř zář 05, 2007 14:41
od Saša
tonda napsal: Všechny tyto obvody se připojují vždy paralelně ke stávajícímu el. rozvodu, který zůstává zachován jak byl, takže nic není nebezpečné, večer řidič ovládá světla jako by to tam nebylo.
To je pěkně napsáno -ale když si mam večer spomenout něco ješte zapnout tak proč automat.
Nechci upírat funkčnost Tvého zapojení ale patří do velké kategorie těch NEBEZPEČNÝCH ! SORRY. Totiž když ti praskne klíňák nebo při vyřazení chcípne motor tak seš POTMĚ !!!
DOPORUČUJI každému kdo má jakýkoli "Automat"světel (Domádo či profi) ověřit jednoduchým spůsobem funkci!
Nastartovat nechat automat rosvítit a pak zařadit rychlost zmáčknout brzdy a pustit spojku a tím "udusit" motor ,když světla nezhasnou je vše OK! V opačném případě a bude jich většina máte v noci zaděláno v lepším případě na pořádný šok o haváriji nemluvě.
Napsal: stř zář 05, 2007 14:46
od Saša
Koko Loko píše:To Saša, myslel jsem si, že to tam cpeš ze setrvačnosti, to máš u každého relátka v autě diodu?
Budeš se divit ale u všech a dokonce i u elekroventilů na plyn a některých vypínačů.
Napsal: stř zář 05, 2007 16:09
od Cory
Luděk Musil píše:Přispěji také se svou troškou do mlýna.
Původně jsem chtěl "automatické" rozsvěcení řešit na bázi několika relátek. I začal jsem si malovat schema (určil jsem si strop - max 3 relé) a když jsem do obvodu přidával paté relé a už jsem byl tak zblblej, že jsem nevěděl, co mi dělá to první - jsem si řekl a dost!
Ja som pouzil 3 relatka.Mozem hodit schemu.
Napsal: stř zář 05, 2007 16:57
od Křečík Barbuška
Saša píše:Koko Loko píše:To Saša, myslel jsem si, že to tam cpeš ze setrvačnosti, to máš u každého relátka v autě diodu?
Budeš se divit ale u všech a dokonce i u elekroventilů na plyn a některých vypínačů.

V pořádku, až to zgenerálkuješ rád se podívám na tva kvanta elektroniky v archaicky vypadajícím VAZu, mmj. jak si pořešil odolnost vůči nukleárnímu výbuchu?
Nic ve zlém, sranda. Ten stroj, který pofrčí do Jedovnice máš také elektronicky vylepšován? Mužu provést špionáž?
To Marek89, relátko dobíjení se nalézá někde na podběhu kolem té slabomyslné papírovoalobalové hadice na zimní sání, aspoň na žlutém bylo někde tam.
Napsal: stř zář 05, 2007 17:13
od Štěpán
V rámci možnosti softwearu
Napsal: stř zář 05, 2007 17:16
od Křečík Barbuška
Mýlíš se, tebou zakroužkované relé laškuje ze startérem, relé kontrolky dobíjení je takové 6V specifikum vypadající jako plechový kvádřík.
Napsal: stř zář 05, 2007 17:52
od Cory
tu je schema
Napsal: stř zář 05, 2007 18:10
od Štěpán
Koko Loko píše:Mýlíš se, tebou zakroužkované relé laškuje ze startérem, relé kontrolky dobíjení je takové 6V specifikum vypadající jako plechový kvádřík.
Možný to je

, ale já tam mám na 2103 relátko na kontrolku dobíjení.
Nejsnažší způsob, jak o zjistit, je podívat se, jestli k tomu relátku nevedou dráty od alternátoru.

Napsal: stř zář 05, 2007 19:21
od Křečík Barbuška
Kdysi jsem také nevěděl k čemu slouží

, umístění jsem trošku netrefil, je to ta věc v levo dole. K...a, to už je historická fotka, až mi vyhrkly slzičky

. Když se na to tak dívám, tak to má Marek89 někde jinde, nebo to nemá vůbec? Máš vůbec aktivní žárovičku dobíjení nebo je to jako u mé 07 vybavené jen voltmetrem?
Napsal: stř zář 05, 2007 19:27
od Štěpán
K-L myslím že se mýlíš. Vidím na tom větším relátku oranžový drát, který má ještě jednu odbočku na jinej pin od stejnýho relé, a to mi řika, že to je relátko na kontrolku dobíjení.
Jinak pro ostatní: když odpojíte drát, kterej vede od alternátoru k relé, tak by se měla rozsvítit kontrolka dobíjení.