Tank ONO nebrat- hnus a slivky z prošlých německých a vojenských zásob, věřím, že ještě pokračuje, ale teď těch pump má už tolik, že slivky nestačí pro všechny, třeba tady v Praze to k němu prý vezla běžná cisterna Unipetrolu. Ale stejně, nebral bych ani zadarmo... Za celou jejich hvězdnou kariéru to pár lidí připravilo o motory a jednoho TIRáka to málem stálo život, když "nafta" začala sama hořet.
Shell- normální benzín z normální naší rafinérie, maximálně řidič do cisterny zvrhne před odjezdem lahev s aditivy, jestli je plná, jestli ji vůbec má a jestli je dodržen poměr dávkování, to nikdo nezaručí u žádné pumpy, protože to takhle dělají všechny.
W-power 95? podvod. W-power diesel? úplně normální diesel, jen o 3 koruny na litr dražší...
OMV- vozí si paliva z Rakouska, ale Žigulu OMV nechutná, tak se mu vyhýbám a vůbec celá pumpa na mne nepůsobí nějak extra.
JET- čest památce jeho příjemných pump, solidní obsluhy a dobrého benzínu. Jeho nástupce
LUKoil- alespoň tady v Praze celkově obsluha příšerná, někdy až na facku, vzhled pump je k pozvracení, služby šly podle mého dolů. Benzín a nafta si zatím drží kvalitu JETu, takže tankuji pořád a k plné spokojenosti, ale nevěřím, že by jim to vydrželo...
Agip- no, nic moc, drahý a benzín ani nafta nic extra...
ESSO- míval dobré cenové akce, ne vždy jsem byl spokojen s kvalitou (nafta), ale teď tuším Esso hodně mizí od nás.
ARAL- ten mě mrzí nejvíc, nejlepší služby, nejlepší paliva a oleje, nejpříjemnější pumpy, škoda...
- - - - - - - - - -
Celkově, na beznínkách u nás se netankuje tak kvalitní palivo, jako např. v Německu nebo Rakousku a vůbec na západě. Dokonce i ten Shell V-power (vivinutý s velkou slávou prý pro potřeby českých řidičů- haha) vykazoval jiné složení v Německu (lepší), než u nás (samozřejmě horší). Palivo opouští rafinérii s certifikátem, že je v pořádku. Problém může nastat při transportu, třeba v nevyčištěné cisterně, nebo potom na samotné pumpě, kde si s tím provozovatel může dělat, co chce. Benzín ředit technickým benzínem, naftu lehkým topným olejem atd. Může být chybné zapojení zpětného odsávání a potom se výpary benzínu dostanou do zásobníku nafty atd. Shell zrovna v posledních tabulkách nedopadl celkově dobře, opakované problémy s kvalitou všech benzínů i nafty, jak jinak než TankONO v Nýřanech...