Stránka 3 z 4

Napsal: čtv říj 05, 2006 10:50
od Hnojar
Marek: Díky za info ohledně mazání, již jednou jsem tady četl že mírné zvýšení tlaku pomocí úpravy red. ventilu motoru prospívá. Chápu správně že se jedná o jednoduchou úpravu, kterou můžu sfouknout zároveň třeba s příští výměnou oleje ( mám na něm teď 5 tis. nalítáno...za 3 měsíce :oops: ) když budu stejně asi přetěsňovat vanu ?

Ohledně toho posledního příspěvku bych rád dal své komentáře:

Ad1 : Ušetření paliva při vyhazování kvaltů z kopce. Bržděním motorem se energie vozu maří, bezohledu na trysky, odpojování benálu elmg. ventilem atp. Proto chci li jet, a ne brzdit, ušetřím když vyřadím. Je to vyzkoušeno i na LPG a ten nemá s tryskami v karbecu nic společného :-)) Jasně že když chci brzdit, tak si motorem pomůžu abych pošetřil brzdy.

Ad2: Nic...... 8)

Ad3: Při odpojení přívodu paliva při deceleraci elmg ventilem se sice sníží množství odpadního tepla , ale také sníží ochlazování výparným teplem benzínu. Logicky by sice vyplývalo, že motor, rozáčený vnější siliu, bez spalování paliva, bude studený, ale pořád dochází ke kompresi a tím i zahřívání nasávaného vzduchu, čili jakési odpadní teplo tam je, ale ochlazující teplo výparné ne.... teď je otázka které teplo je při tom kterém režimu ( volnoběh s nebo nez benzínu ) větší.

Napsal: čtv říj 05, 2006 10:53
od narak
Mam dotaz trochu to s tm souvisi - vadi prevodovce pri prerazovani na vyssi rychlostni stupen (nebo i podrazovani) rychlejsi zarazeni, nebo chvilku cekate? Slysel jsem ze kdyz se zaradi hned trpi tim znacne synchrony?? :shock:

Napsal: čtv říj 05, 2006 10:56
od Marcel
co ty nato Salwádore? :)

Napsal: čtv říj 05, 2006 11:30
od Brandy
A jeste k tomu mazani. Co se stane, kdyz bude tlak oleje prilis velky? Jinymy slovy, muzu to se zvysovanim tlaku prepisknout?

Napsal: čtv říj 05, 2006 11:32
od Hnojar
někde se to už řešilo s výsledkem jít tuším na 5 barů a výš raději moc ne, může se roztrhnout blok či co.........ono i ty 4 bary už je tlak :-)

Napsal: čtv říj 05, 2006 11:42
od Miso
Ad1. Nebudem argumentovat fyzikou, to by bolo zdlahave a asi aj zbytocne. Ale mala analogia: Hlavna davkovacia sustava je tiez skrtena (tryskou v plavakovej komore) a ked pridas plyn (stupne podltlak v oblasti difuzorov) prietok paliva cez nu stupne. Neviem preco by to malo byt vo volnobeznej sustave inak. (A ono to tam ani inak nieje :) )

Ad2. Bez poskodenia ano ale bez opotrebenia nie. Opotrebenie prevodov je totiz zavisle aj od prenasaneho krutiaceho momentu. Ale to Ty iste vies.

Ad3. O tepelnom namahani materialu a o tom ze motoru nahle zmeny tepelneho rezimu neprospievaju si uz iste tiez pocul. Rovnako aj o tom ze vole su pocitane na istu pracovnu teplotu motora.

K mazaniu: Ked jazdite rally odporucam montaz chladica oleja popripade suchu klukovu skrinu :)

Napsal: čtv říj 05, 2006 12:55
od Marek
Brandy píše:A jeste k tomu mazani. Co se stane, kdyz bude tlak oleje prilis velky? Jinymy slovy, muzu to se zvysovanim tlaku prepisknout?
Příliš velký tlak oleje - jde o to, co si pod tím slovem představíš. Tlak do 6 Bar je bezpečný, za jistých okolností i vyšší. Při zvýšení tlaku nad 10 Bar už hrozí exploze filtru nebo poškození některého mazacího kanálku v bloku či hlavě. Řídil bych se známým heslem "Nic se nemá přehánět".

Napsal: čtv říj 05, 2006 12:58
od Hnojar
Marek píše:
Brandy píše:A jeste k tomu mazani. Co se stane, kdyz bude tlak oleje prilis velky? Jinymy slovy, muzu to se zvysovanim tlaku prepisknout?
Řídil bych se známým heslem "Nic se nemá přehánět".


Dokonce ani dobré skutky............ :D

Napsal: čtv říj 05, 2006 12:58
od Marek
narak píše:Mam dotaz trochu to s tm souvisi - vadi prevodovce pri prerazovani na vyssi rychlostni stupen (nebo i podrazovani) rychlejsi zarazeni, nebo chvilku cekate? Slysel jsem ze kdyz se zaradi hned trpi tim znacne synchrony?? :shock:
Jistěže!!! Synchron je vlastně mezikus mezi hnanou a hnací částí převodu. Má za úkol vyrovnávat otáčky jedné části vůči druhé, a to pouze a jedině třením. Proto pokud řadíš rychleji než je vhodné, dochází nejen k opotřebení synchronů, ale i ozubení synchronizační spojky či kola, do něhož ji zasouváš (protože jejich rychlosti otáčení ještě nejsou dostatečně vyrovnané a každá část se otáčí jinou rychlostí).
Naštěstí převodovky Lada používají synchronizaci Porsche, která je velmi odolná a blbuvzdorná :-).

Napsal: čtv říj 05, 2006 15:33
od Trevor
No moc by som nehovoril lebo niekedy sa clovek cuduje ze preco aj po vymene synchrona popripade aj vydlicky sa nic nezmenilo ale dajme tomu :roll:

A este ktomu opotrebovaniu . Neviem ze co si predstavujes pod pojmom rychle radenie ale ucinost synchronu by nemala nastupovat po zatlaceni na synchronizacnu spojku cim sa vlastne zvysi trenie medzi spojkou a synchronom ?

Napsal: čtv říj 05, 2006 21:36
od Little Red Riding Hood
když stoupne tlak mazání, tak muže vyletět i nějaké gufero??. nebo ne??..

Napsal: pát říj 06, 2006 19:04
od Dusan
Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi :D

Napsal: pát říj 06, 2006 19:31
od Myso
Dusan píše:Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi :D
to je sice pekna teoria, ale prax je taka ze ked prelejes olej, tak to odnesu gufera... to tu potvrdi viac ludi...

Napsal: pát říj 06, 2006 19:59
od Miso
Myso píše:
Dusan píše:Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi :D
to je sice pekna teoria, ale prax je taka ze ked prelejes olej, tak to odnesu gufera... to tu potvrdi viac ludi...
Ano. K tomu dochadza preto lebo: 1 hladina oleja je tak vysoka ze siaha az po/nad os klukoveho hriadela (extrem). 2. vacsie mnozstvo oleja pri brzdeni/zrychleni vytvori vacsi tlak na gufero. Ale s tlakom oleja v tlakovej mazacej vetve motora to priamo nesuvisi.

Napsal: pát říj 06, 2006 20:51
od Little Red Riding Hood
Myso píše:tak to odnesu gufera...
proto jsem se ptal..
Miso píše:Ale s tlakom oleja v tlakovej mazacej vetve motora to priamo nesuvisi.
aha