Stránka 3 z 3

Napsal: pát úno 02, 2007 22:05
od Honza 21061
Tak se mi díky kamarádovi podařilo sehnat zánovní, málo používaný alternátor, má max. proud 53A (původní měl 42A) a vyrobený je v Bulharsku. Bude tedy plně kompatibilní s vibračním regulátorem, který je v mém případě taky bulharský. :) Po rozběhnutí motoru kontrolka dobíjení konečně zhasla... Výměně předcházela jízda za tmy v délce přes 20 km pouze na baterii. Během cesty asi 2x po snížení otáček na volnoběh a opětovném zvýšení kontrolka zhasla, ale za chvíli zase svítila... Pokusím se příčinu poruchy objevit a jsem zvědavý, jaká maličkost to celé způsobila.

Altík

Napsal: stř kvě 09, 2007 14:36
od vojta2007
Zdravím!Prosím o pomoc!Týká se to dvou problémů.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.

Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem.

Napsal: stř kvě 09, 2007 14:53
od Luděk Musil
vojta2007 píše:Zdravím!Prosím o pomoc!Týká se to dvou problémů.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.

Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem
Více informací - ať tady nevaříme z vody. L.

Napsal: stř kvě 09, 2007 15:08
od vojta2007
Takže alternátor se mi podařilo vyměnit lehce jenže na alt. nebylo pro zapojení malé pouzdro s káblíkem ale pouze vyvedený kabel.Nevím kam ho zapojit.Akorát jsem se dočetl že jsem koupil asi jiný typ.Zapojil jsem kabel ktery pasoval presně jenže s tím druhým jsem udělal určitě chybu.To způsobilo že nejde zhasnout motor pomocí klíčku.

Co se týče toho chcípání za jízdy:Pokud vyřadím tak motor samovolně zhasne takže musím povytáhnout sytič.(Jedíné řešení)Vyčistil jsem snad vše přes karbec a nové svíčky.

Napsal: stř kvě 09, 2007 15:13
od Drobek81
To se mi jednou stalo taky, dal sem tam altik co tam ma byt a nakonec to bylo v pohode...ale zajimavej pocit kdyz motor nezdechne sam...a zdechat pres rychlost neni to prave...koukni se po origo altiku...

Napsal: stř kvě 09, 2007 17:52
od Nemo
Ale tak přece to musí mít bnějakou logickou příčinu, altík je zdroj energie, a ne démon!
Akorát mi nejde do hlavy, co by se v okolí altíku mohlo vyskytovat za volné káble, aby se po nich dala poslat natvrdo šťáva do obvodu zapalování?

Napsal: stř kvě 09, 2007 22:01
od Vašátor
A měřil jsi kolik ti to dobíjí? Vsadím se, že těžce přebíjí. Máš zapojený regulátor? Podle toho co tu píšeš bych řekl, že jsi vyndal altík s vestavěným regulátorem (kovová krabička) a na místo něj zapojil altík bez regulátoru. Potom jsi určitě drát (oranžový), který vedl na vestavěný regulátor píchl přímo na uhlíky alternátoru. Tudíž alternátor (výstupní napětí) není regulováno, altík dobíjí co to dá, klesne volnoběh a tím pádem může zdechat motor. Zárověn dle mé teorie tlačí přes ten drát zpět plus pól a krmí tak okruh spínací skříňky. Tudíž to třebas i nezdechne.

Toť moje teorie :D ... pokud bude správná, řešení je snadné :D

P.S. Vybíjení baterie přes alternátor způsobovala jistě proražená usměrňovací dioda = výměna usměrňovacího můstku a jede se dál :D

Alternátor

Napsal: čtv kvě 10, 2007 08:09
od vojta2007
Díky moc za radu je to jasné alternátor nový už bohužel nešel koupit s relátkem (u nás v OV)
Nedal by se ten regulátor nějak přidělat na ten druhý typ?Chci se vyhnout další koupi alťáku.

Napsal: čtv kvě 10, 2007 12:04
od Vašátor
Takže jsem se trefil? :D

Odšroubuj kovový regulátor ze špatného alternátoru, z nového odšroubuj uhlíky a na jejich místo přišroubuj kovový regulátor (samozřejmě i s uhlíky - jsou součástí kovového regulátoru).

Potom nezapomeň změřit dobíjení! Při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách by dobíjení nemělo překročit 14,8V (špičkově ano, dlouhodobě ne), ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V

Alternátor

Napsal: úte kvě 15, 2007 16:37
od vojta2007
Díky za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napsal: stř kvě 16, 2007 14:14
od Dusan
Este detail ako vam to nabija nemerajte na nejako velmi vybitej ani prave nabitej bateriii...

Napsal: stř kvě 16, 2007 14:55
od Vašátor
Vašátor píše:ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V
A takto mi to i dobíjí ... at na vybité autobaterce, či nabité autobaterce. (Při zvýšených otáčkách a zapnutých světlech)