Výměna alťíku

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Tak se mi díky kamarádovi podařilo sehnat zánovní, málo používaný alternátor, má max. proud 53A (původní měl 42A) a vyrobený je v Bulharsku. Bude tedy plně kompatibilní s vibračním regulátorem, který je v mém případě taky bulharský. :) Po rozběhnutí motoru kontrolka dobíjení konečně zhasla... Výměně předcházela jízda za tmy v délce přes 20 km pouze na baterii. Během cesty asi 2x po snížení otáček na volnoběh a opětovném zvýšení kontrolka zhasla, ale za chvíli zase svítila... Pokusím se příčinu poruchy objevit a jsem zvědavý, jaká maličkost to celé způsobila.
Honza
Osa Praha - Brno
vojta2007
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:24

Altík

Příspěvek od vojta2007 »

Zdravím!Prosím o pomoc!Týká se to dvou problémů.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.

Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

vojta2007 píše:Zdravím!Prosím o pomoc!Týká se to dvou problémů.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.

Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem
Více informací - ať tady nevaříme z vody. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
vojta2007
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:24

Příspěvek od vojta2007 »

Takže alternátor se mi podařilo vyměnit lehce jenže na alt. nebylo pro zapojení malé pouzdro s káblíkem ale pouze vyvedený kabel.Nevím kam ho zapojit.Akorát jsem se dočetl že jsem koupil asi jiný typ.Zapojil jsem kabel ktery pasoval presně jenže s tím druhým jsem udělal určitě chybu.To způsobilo že nejde zhasnout motor pomocí klíčku.

Co se týče toho chcípání za jízdy:Pokud vyřadím tak motor samovolně zhasne takže musím povytáhnout sytič.(Jedíné řešení)Vyčistil jsem snad vše přes karbec a nové svíčky.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

To se mi jednou stalo taky, dal sem tam altik co tam ma byt a nakonec to bylo v pohode...ale zajimavej pocit kdyz motor nezdechne sam...a zdechat pres rychlost neni to prave...koukni se po origo altiku...
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Ale tak přece to musí mít bnějakou logickou příčinu, altík je zdroj energie, a ne démon!
Akorát mi nejde do hlavy, co by se v okolí altíku mohlo vyskytovat za volné káble, aby se po nich dala poslat natvrdo šťáva do obvodu zapalování?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

A měřil jsi kolik ti to dobíjí? Vsadím se, že těžce přebíjí. Máš zapojený regulátor? Podle toho co tu píšeš bych řekl, že jsi vyndal altík s vestavěným regulátorem (kovová krabička) a na místo něj zapojil altík bez regulátoru. Potom jsi určitě drát (oranžový), který vedl na vestavěný regulátor píchl přímo na uhlíky alternátoru. Tudíž alternátor (výstupní napětí) není regulováno, altík dobíjí co to dá, klesne volnoběh a tím pádem může zdechat motor. Zárověn dle mé teorie tlačí přes ten drát zpět plus pól a krmí tak okruh spínací skříňky. Tudíž to třebas i nezdechne.

Toť moje teorie :D ... pokud bude správná, řešení je snadné :D

P.S. Vybíjení baterie přes alternátor způsobovala jistě proražená usměrňovací dioda = výměna usměrňovacího můstku a jede se dál :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
vojta2007
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:24

Alternátor

Příspěvek od vojta2007 »

Díky moc za radu je to jasné alternátor nový už bohužel nešel koupit s relátkem (u nás v OV)
Nedal by se ten regulátor nějak přidělat na ten druhý typ?Chci se vyhnout další koupi alťáku.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Takže jsem se trefil? :D

Odšroubuj kovový regulátor ze špatného alternátoru, z nového odšroubuj uhlíky a na jejich místo přišroubuj kovový regulátor (samozřejmě i s uhlíky - jsou součástí kovového regulátoru).

Potom nezapomeň změřit dobíjení! Při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách by dobíjení nemělo překročit 14,8V (špičkově ano, dlouhodobě ne), ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
vojta2007
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:24

Alternátor

Příspěvek od vojta2007 »

Díky za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Este detail ako vam to nabija nemerajte na nejako velmi vybitej ani prave nabitej bateriii...
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vašátor píše:ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V
A takto mi to i dobíjí ... at na vybité autobaterce, či nabité autobaterce. (Při zvýšených otáčkách a zapnutých světlech)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“