Výměna alťíku
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak se mi díky kamarádovi podařilo sehnat zánovní, málo používaný alternátor, má max. proud 53A (původní měl 42A) a vyrobený je v Bulharsku. Bude tedy plně kompatibilní s vibračním regulátorem, který je v mém případě taky bulharský. Po rozběhnutí motoru kontrolka dobíjení konečně zhasla... Výměně předcházela jízda za tmy v délce přes 20 km pouze na baterii. Během cesty asi 2x po snížení otáček na volnoběh a opětovném zvýšení kontrolka zhasla, ale za chvíli zase svítila... Pokusím se příčinu poruchy objevit a jsem zvědavý, jaká maličkost to celé způsobila.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Altík
Zdravím!Prosím o pomoc!Týká se to dvou problémů.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.
Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.
Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Více informací - ať tady nevaříme z vody. L.vojta2007 píše:Zdravím!Prosím o pomoc!Týká se to dvou problémů.
1,Vyměnil jsem Alternátor za nový a už se mi nevibíjí baterie jenže když zhasnu klíček tak motor stále běží?I když ho vytáhnu ven...
2,Neustále mi chcípá motor musím neustále šlapat na plyn.Všichni tvrdí že je to slabý volnoběh
jenže mě se to nezdá nikdy s tím nebyl problém.
Děkuji za radu.
Na auta jsem dřevo tak mě prosím berte s nadhledem
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Takže alternátor se mi podařilo vyměnit lehce jenže na alt. nebylo pro zapojení malé pouzdro s káblíkem ale pouze vyvedený kabel.Nevím kam ho zapojit.Akorát jsem se dočetl že jsem koupil asi jiný typ.Zapojil jsem kabel ktery pasoval presně jenže s tím druhým jsem udělal určitě chybu.To způsobilo že nejde zhasnout motor pomocí klíčku.
Co se týče toho chcípání za jízdy:Pokud vyřadím tak motor samovolně zhasne takže musím povytáhnout sytič.(Jedíné řešení)Vyčistil jsem snad vše přes karbec a nové svíčky.
Co se týče toho chcípání za jízdy:Pokud vyřadím tak motor samovolně zhasne takže musím povytáhnout sytič.(Jedíné řešení)Vyčistil jsem snad vše přes karbec a nové svíčky.
Ale tak přece to musí mít bnějakou logickou příčinu, altík je zdroj energie, a ne démon!
Akorát mi nejde do hlavy, co by se v okolí altíku mohlo vyskytovat za volné káble, aby se po nich dala poslat natvrdo šťáva do obvodu zapalování?
Akorát mi nejde do hlavy, co by se v okolí altíku mohlo vyskytovat za volné káble, aby se po nich dala poslat natvrdo šťáva do obvodu zapalování?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
A měřil jsi kolik ti to dobíjí? Vsadím se, že těžce přebíjí. Máš zapojený regulátor? Podle toho co tu píšeš bych řekl, že jsi vyndal altík s vestavěným regulátorem (kovová krabička) a na místo něj zapojil altík bez regulátoru. Potom jsi určitě drát (oranžový), který vedl na vestavěný regulátor píchl přímo na uhlíky alternátoru. Tudíž alternátor (výstupní napětí) není regulováno, altík dobíjí co to dá, klesne volnoběh a tím pádem může zdechat motor. Zárověn dle mé teorie tlačí přes ten drát zpět plus pól a krmí tak okruh spínací skříňky. Tudíž to třebas i nezdechne.
Toť moje teorie ... pokud bude správná, řešení je snadné
P.S. Vybíjení baterie přes alternátor způsobovala jistě proražená usměrňovací dioda = výměna usměrňovacího můstku a jede se dál
Toť moje teorie ... pokud bude správná, řešení je snadné
P.S. Vybíjení baterie přes alternátor způsobovala jistě proražená usměrňovací dioda = výměna usměrňovacího můstku a jede se dál
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Alternátor
Díky moc za radu je to jasné alternátor nový už bohužel nešel koupit s relátkem (u nás v OV)
Nedal by se ten regulátor nějak přidělat na ten druhý typ?Chci se vyhnout další koupi alťáku.
Nedal by se ten regulátor nějak přidělat na ten druhý typ?Chci se vyhnout další koupi alťáku.
Takže jsem se trefil?
Odšroubuj kovový regulátor ze špatného alternátoru, z nového odšroubuj uhlíky a na jejich místo přišroubuj kovový regulátor (samozřejmě i s uhlíky - jsou součástí kovového regulátoru).
Potom nezapomeň změřit dobíjení! Při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách by dobíjení nemělo překročit 14,8V (špičkově ano, dlouhodobě ne), ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V
Odšroubuj kovový regulátor ze špatného alternátoru, z nového odšroubuj uhlíky a na jejich místo přišroubuj kovový regulátor (samozřejmě i s uhlíky - jsou součástí kovového regulátoru).
Potom nezapomeň změřit dobíjení! Při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách by dobíjení nemělo překročit 14,8V (špičkově ano, dlouhodobě ne), ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Alternátor
Díky za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A takto mi to i dobíjí ... at na vybité autobaterce, či nabité autobaterce. (Při zvýšených otáčkách a zapnutých světlech)Vašátor píše:ideální hodnoty jsou 13,8-14,2V
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/