Stránka 3 z 4
Napsal: čtv zář 28, 2006 14:21
od Křečík Barbuška
dmatej píše:Skutečný zimáky budou v suchu v létě v zatáčkách pořád kvílet, klouzat a sjedou se o cca 5 mm za 10 000 km, což je docela šupa.
Dovolím si nesouhlasit, na Polaris 2 (stáří dvou zim) jsme v práci jezdili přes léto, žádné pištění, žádné klouzání, subjektivně bych řekl, že auto i lépe drží. Co se týče sjíždění tak by se dalo říci, že na 10 tis. tak asi 3 mm na hnané nápravě, na pasivní je úbytek podstatně menší.
Napsal: čtv zář 28, 2006 19:51
od mamamia
...menej radosti uz mam z toho, ze som kupil barak v strede 12 % stupaku a do prace to mam smerom "hore"
Ale radsej kopec, ako madarska rovina
No,můj kamarád bydlí na takovém hrozném kopci a musím říct,že vyjet tam umí jen on.Mě jeho žiguli "Zlutý pes" asi v 1/3 kopce umřel
Napsal: čtv zář 28, 2006 19:56
od mamamia
Wolf píše:mamamia píše:...Vidím,že to bude co nevidět
Hura, zase se budeme klouzat
. Jen kdyby te soli nebylo tolik
. W.
Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce.
Napsal: čtv zář 28, 2006 20:00
od Nemo
Ono se to o těch zimákách nedá říct nějak univerzálně.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Napsal: čtv zář 28, 2006 20:04
od Marcel
neboj určitě bude stertovat dobře jako většina lad
a na řízení si taky rychle zvykneš
Napsal: čtv zář 28, 2006 20:30
od vlastax
Tady je přesně vidět konzervativní přístup k přezouvání zima/léto.Je to naučený že to tak má být ale doopravdy na zimákách se dá jezdit i v létě,chce to to jenom vyzkoušet.Ten úbytek pneumatik je samozřejmě v horku větší,neboť směs je měkčí.Ale vyzkoušejte si to,já dle zkušeností můžu doporučiit celeoroční užívání pneu označených jako zimní
Napsal: čtv zář 28, 2006 20:59
od Nulašestka
vlastax píše: na zimákách se dá jezdit i v létě
vlastax píše:vyzkoušejte si to,
Jó,všecko jde,akorát druhý léto mi vylezli z pneumatiky dráty....a z kola byl šišoid,kdyby mi to tehdy bouchlo na dálnici tak bych to nejspíš nerozchodil.Takže asi tak...
Napsal: čtv zář 28, 2006 21:10
od dmatej
Nemo píše:Ono se to o těch zimákách nedá říct nějak univerzálně.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Máš pravdu. Obecně ale zimáky nemaj v létě takovou trvanlivost jako letní pneu. Zimáky se dělaj pro různý podmínky, různý teploty. O směsích se moc nikde nepíše, takže je to trošku zajíc v pytli. Na tej felicii byly nějaký levnější zimní Matadory, tuším, ale jistej si tím už nejsem.
Já třeba o OR34 prohlašuju, že je to skoro zimní vzorek s letní směsí - vydržej klidně 80000 km, vzorek je celkem hrubej, ale špatně odvádí vodu. Na sněhu i v létě na suchu to s nima jde, na vodě je to ale bída, na ledu to zase ujde. Každopádně letos chci zkusit na Laďce pořádný zimáky - ale budu muset koupit taky nějaký disky. Dneska jsem přišel na to, že jeden je křivej jako prase (!!!).
Napsal: čtv zář 28, 2006 21:25
od Křečík Barbuška
dmatej píše:Každopádně letos chci zkusit na Laďce pořádný zimáky
Také se u mě schyluje k historickému okamžiku výměny celoročně používaných OR34 za zimní obutí. Do předu půjdou Good Year UG5 s cca 4 mm vzorku a do zadu nové pravděpodobně Barum Polaris 2. Sice ten předek je tak trochu nic moc, ale horší než polosjeté OR34 na kterých jsem odjezdil loňskou zimu to být snad nemůže.
Napsal: čtv zář 28, 2006 21:41
od dmatej
Já mám zatím představu jak to má vypadat co se sněhu týče, ale vrtá mi hlavou led. Na sněhu hraje nejvíc roli hrubost vzorku a taky schopnost se zaříznout do sněhu a opřít se o něj. Na ledu asi zase mít vzorek co nejjemnější. Něco jako ty stromečky na OR34. A pak ta směs a to člověk takhle moc nepozná.... leda podle zkušeností, ale to bejvá subjektivní.
JEště uvidim, zatim na ně nemá, první "double" vejplata bude až v listopadu
Napsal: pát zář 29, 2006 05:51
od radek mb
prosim vás,na ledu nedrží ŽÁDNÁ pneumatika,pokud nemá hřeby!!!
Napsal: pát zář 29, 2006 06:59
od Wolf
mamamia píše:Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce.
Nemej strach. Lady startuji v zime velmi dobre, pokud jsou alespon trochu serizene. Nech si pred zimou vycistit karburator a pritom zkontroluj, jestli neni v plovakove komore u dna kapicka vody. Pokud ano nalej do nadrze nejaky pripravek na pohlcovani vody (v nouzi i technicky lih). Pri tom Ti mohou zkontrolovat i spravny odtrh na svickach. Zkontroluj chladici kapalinu a jesli je stara, tak ji vymen. Pro zimni jizdu je az zivotne dulezite mit v poradku brzdy. Zejmena je nutne zkontrolovat dobre odbrzdeni prednich kotoucu, coz jak vime mnohdy u Lad zlobi. Spravnou funkci se predejde v lete zvysene spotrebe, v zime pak neprijemnoustem pri jizde do kopce a hlavne moznym komplikacim v dusledku neovladatelneho smyku po kluzke vozovce. To je asi to nejdulezitejsi, na co se zamerit pred zimou,
ale my puntickari toho delame mnohem vic (krom karburatoru)
. No, po vyse popsane kontrole a jestli Ti to ted startuje a jezdi dobre, nebudes mit problem ani v zime
. W.
Napsal: pát zář 29, 2006 07:09
od gogo
...presne tak, ziadne strachy. a doporucujem zoznamit sa so snehom na nejakom prazdnom parkovisku, volnej ploche, proste mala skola smyku. Vyskusat si ako sa auto bude spravat a zvyknut si na seba
Napsal: pát zář 29, 2006 13:32
od dmatej
Radek mb: já si nevšiml, že bych se nad ledem začal vznášet
Řekněme, že jsem myslel zledovatělou silnici, silný náledí. Zajeď v únoru do Michalových Hor, tam to byla letos prča, byly tam ledový koleje až do května
Kdyby to denně několikrát nesypali škvárou, bylo by to docela zajímavý
Napsal: sob zář 30, 2006 20:02
od mamamia
Wolf píše:mamamia píše:Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce.
Nemej strach. Lady startuji v zime velmi dobre, pokud jsou alespon trochu serizene. Nech si pred zimou vycistit karburator a pritom zkontroluj, jestli neni v plovakove komore u dna kapicka vody. Pokud ano nalej do nadrze nejaky pripravek na pohlcovani vody (v nouzi i technicky lih). Pri tom Ti mohou zkontrolovat i spravny odtrh na svickach. Zkontroluj chladici kapalinu a jesli je stara, tak ji vymen. Pro zimni jizdu je az zivotne dulezite mit v poradku brzdy. Zejmena je nutne zkontrolovat dobre odbrzdeni prednich kotoucu, coz jak vime mnohdy u Lad zlobi. Spravnou funkci se predejde v lete zvysene spotrebe, v zime pak neprijemnoustem pri jizde do kopce a hlavne moznym komplikacim v dusledku neovladatelneho smyku po kluzke vozovce. To je asi to nejdulezitejsi, na co se zamerit pred zimou,
ale my puntickari toho delame mnohem vic (krom karburatoru)
. No, po vyse popsane kontrole a jestli Ti to ted startuje a jezdi dobre, nebudes mit problem ani v zime
. W.
Díky,ale s tou nádrží jsi mě dostal
! Jak se tam kouká? Asi ne se zápalkou
,že? Hihihi,bylo to v jedné Grossmanově povídce.Nemám ten líh tam nalít rovnou?Jinak jsem objednaná na výměnu brzdové kapaliny a seřízení brzd.Ještě jsem neviděla převodovku a diferák(co se týká mazání),ale asi to taky nebude žádná sláva...